Etap 19 | Solucja | Area 51 poradnik Area 51
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
ETAP 19: "The Last Exit"
Na samym starcie, zaraz po wyjściu z pojazdu spójrz w lewo, leży tam pierwszy obiekt do bazy danych. Idąc kawałek dalej dojdzie do większej strzelaniny (forma mutanta zdaje się być najbardziej odpowiednią). Pierwsze napotkane drzwi LS będą zamknięte, by przez nie przejść zniszcz dwa działa umieszczone koło nich (również widoczne na zdjęciu). Zanim opuścisz to pomieszczenie potraktuj skanerem komputer w rogu PS , na lewo od wyjścia.
Mijając korytarz dotrzesz do wielkiej hali z przycumowanym pojazdem LS , wsiądź do niego, a dostaniesz się na inna platformę. Znajdziesz na niej kolejny przedmiot PS do Database.
Przechodząc przez "obrotowe drzwi" zobaczysz, jak w Twoim kierunku biegnie zwarta grupa wrogów. Jeden celny rzut granatem i po wszystkim. Uważaj na dwóch gości stojących na półkach LS zawieszonych na ścianach. Na przeciwległym końcu pomieszczenia znajdują się dwa działa PS . Po ich zniszczeniu zjedzie winda. Skorzystaj z niej, by dostać się na kładkę zawieszoną pod sufitem. Przejdź nią będąc mutantem, ułatwisz sobie eksterminacje żołnierzy (około sześciu).
W pomieszczeniu, do którego dotrzesz wyeliminuj kolejnych oponentów i użyj stojącego tam komputera LS , wysuniesz sobie sporą liczbę power up'ów. Przechodząc przez jedyne drzwi, staniesz na małym balkonie. Zeskanuj leżącą tam płytkę PS i włącz komputer.
Wysunie się kładka LS do wielkiej komory, dlatego wróć się do miejsca, gdzie przyleciałeś wcześniej swoim pojazdem. W drodze powrotnej dojdzie do starcia z kosmitą PS . Moment dość ciężki, ale z pewnością łatwiejszy od tego z 17 etapu. Pamiętaj, by Gray'a nie atakować od strony windy, bo osłonięty jest przez barierę. Podchodząc do niego zachowaj szczególna ostrożność, gdyż pod nim zamontowane jest działo. Na arenie rozstawione są apteczki i energia dla mutanta, skorzystaj z tego, jak również z najsilniejszej broni (później już się nie przydaje).
Będąc już koło kładki zabij dwóch urzędujących tam żołnierzy. Po drugiej stronie przejścia skieruj się do "obrotowych drzwi". Znajdziesz się w sali z wielką kulą, obracającą się na środku LS . Musisz ją zniszczyć, ale strzelaj tylko w zaznaczone na zdjęciu miejsce (jest kilka takich prostokątów dookoła). Po rozwaleniu jednego wystrzeli z niego promień, by unikać kontaktu z nimi, przesuwaj się równo z ruchomymi osłonami PS . Najlepiej nim zniszczysz pierwszy punkt, podniszcz inne, by później szybko padały.
Po zniszczeniu wszystkich kula zmieni zwrot obrotu, a Ty zmuszony będziesz zniszczyć dwa działa LS umieszczone na niej, po przeciwległych stronach. Przerywnik zasygnalizuje wykonanie polecenia, zobaczysz w nim wielki wybuch. Na dole ekranu pojawi się zegarek. Pędź szybko jak tylko potrafisz. Na początku do zaznaczonego przez grę wyjścia, potem przez kładkę. Nie walcz z nikim, nie masz na to czasu, tylko szybko do kolejnych drzwi. Za nimi zmień się w mutanta i strzelając zabij stojących tam wrogów. Zanim wskoczysz do portalu PS zeskanuj na lewo od niego ostatni w grze obiekt.
Hop do portalu i...