Spis budynków w grze Anno 1800 Anno 1800 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2018
W tym rozdziale znajdziesz spis wszystkich budynków w grze Anno 1800. Zostały one podzielone na poszczególne grupy społeczne.
Farmerzy (Farmers)
Ikona | Nazwa budynku | Opis | Dodatkowe informacje |
Droga (Road) | Służy do łączenia budynków ze sobą, umożliwia planowanie logistyczne miasta. | Koszt konstrukcji: 25$ za jedno pole. Z biegiem czasu, możesz ją ulepszyć, tworząc np. kamienną drogą. | |
Rezydencja farmerów (Farmer Residence) | Udostępnia dom dla farmerów, którzy mogą pojawić się na wyspie. | Koszt konstrukcji: 2 deski Gdy spełnisz wymagania farmerów, możesz ich ulepszyć na robotników. Ostatnią możliwą do pozyskania grupą społeczną są inwestorzy. | |
Mały magazyn (Small Warehouse) | Magazynuje i wydaje wytworzone przez ciebie towary. | Koszt utrzymania: 25$ Koszt konstrukcji: 500$, 10 desek Magazyny możesz z czasem ulepszać, co pozwoli zwiększyć ci ich pojemność. | |
Chatka drwala (Timber Yard) | Pozwala ścinać drewno. | Koszt utrzymania: 10$, 5 farmerów Koszt konstrukcji: 100$ Zwróć uwagę, że budowanie budynków dookoła chatki zmniejszą produkcyjność zakładu. | |
Tartak (Sawmill) | Ścięte drewno możesz przerobić tutaj na deski. | Koszt utrzymania: 10$, 10 farmerów Koszt konstrukcji: 100$ | |
Rynek (Marketplace) | Zaopatruje mieszkańców w dobra codziennego użytku. | Koszt utrzymania: 10$, 10 farmerów Koszt konstrukcji: 500$, 10 desek Musisz dbać o to, by każda wybudowana rezydencja miała dostęp do rynku. | |
Chatka rybacka (Fishery) | Pozwala łowić ryby. | Koszt utrzymania: 20$, 25 farmerów Koszt konstrukcji: 100$, 2 deski | |
Remiza strażacka (Fire Station) | Gasi ogień w swoim zasięgu działania. | Koszt utrzymania: 10$ Koszt konstrukcji: 500$, 4 deski | |
Pub | Rezydenci twojej wyspy będą go odwiedzać - zwiększy to ich zadowolenie. | Koszt utrzymania: 15$ Koszt konstrukcji: 500$, 10 desek | |
Farma owiec (Sheep Farm) | Pozwala hodować owce i pozyskiwać wełnę. | Koszt utrzymania: 10$, 10 farmerów Koszt konstrukcji: 100$, 2 deski | |
Zakład tkaczy (Framework Knitters) | Produkuje ubrania robotnicze z wełny. | Koszt utrzymania: 30$, 40 farmerów Koszt konstrukcji: 100$, 2 deski | |
Farma ziemniaków (Potato Farm) | Pozwala uprawiać ziemniaki. | Koszt utrzymania: 10$, 10 farmerów Koszt konstrukcji: 100$, 2 deski | |
Destylarnia Sznapsu (Schnapps Distillery) | Przekształca ziemniaki w sznaps. | Koszt utrzymania: 30$, 40 farmerów Koszt konstrukcji: 100$, 2 deski Warto zbudować destylarnie blisko farmy ziemniaków. |
Robotnicy (Workers)
Ikona | Nazwa budynku | Opis | Dodatkowe informacje |
Kopalnia gliny (Clay pit) | Tworzy kopalnie gliny na dostępnym złożu. | Koszt utrzymania: 10$, 75 robotników Koszt konstrukcji: 500$, 4 deski | |
Zakład ceglarski (Brick Factory) | Tworzy cegły z pozyskanej gliny. | Koszt utrzymania: 20$, 25 robotników Koszt konstrukcji: 500$, 8 desek | |
Brukowana droga (Paved Street) | Tworzy brukowaną drogę. | Koszt konstrukcji: 1$, 1 cegła | |
Farma świń (Pig Farm) | Hoduje świnie. | Koszt utrzymania: 20$, 10 farmerów Koszt konstrukcji: 500$, 4 deski | |
Rzeźnik (Butcher's) | Pozwala wytworzyć kiełbasę. | Koszt utrzymania: 75$, 50 robotników Koszt konstrukcji: 500$, 4 deski, 5 cegieł | |
Farma zboża (Grain Farm) | Pozwala uprawiać zbożę. | Koszt utrzymania: 20$, 10 farmerów Koszt konstrukcji: 500$, 4 deski | |
Młyn (Flour Mill) | Tworzy ze zboża mąkę. | Koszt utrzymania: 50$, 10 robotników Koszt konstrukcji: 500$, 4 deski, 5 cegieł | |
Piekarnia (Bakery) | Tworzy chleb z mąki. | Koszt utrzymania: 60$, 100 robotników Koszt konstrukcji: 500$, 4 deski, 5 cegieł | |
Kościół (Church) | Budynek publiczny zwiększający zadowolenie mieszkańców. | Koszt utrzymania: 25$ Koszt konstrukcji: 2500$, 20 desek, 25 cegieł | |
Kopalnia żelaza (Iron Mine) | Tworzy kopalnie na złożu żelaza. | Koszt utrzymania: 50$, 50 robotników Koszt konstrukcji: 500$, 4 deski, 5 cegieł | |
Piec węglowy (Charcoal Klin) | Pozwala tworzyć węgiel. | Koszt utrzymania: 20$, 25 robotników Atrakcyjność: -25 Koszt konstrukcji: 500$, 4 deski, 5 cegieł Piec węglowy to pierwszy budynek tworzący zanieczyszczenie terenu. | |
Piec (Furnance) | Produkuje stal z żelaza i węgla. | Koszt utrzymania: 25$, 25 robotników Atrakcyjność: -15 Koszt konstrukcji: 500$, 4 deski, 5 cegieł | |
Huta (Steelworks) | Przetapia złoża stali i tworzy stal produkcyjną. | Koszt utrzymania: 50$, 25 robotników Koszt konstrukcji: 500$, 8 desek, 10 cegieł | |
Fabryka tłuszczu (Fat Factory) | Produkuje tłuszcz ze świń. | Koszt utrzymania: 20$, 25 robotników Koszt konstrukcji: 500$, 4 deski, 5 cegieł, 4 stale produkcyjne | |
Fabryka mydła | Tworzy mydło z tłuszczu. | Koszt utrzymania: 100$, 25 robotników Koszt konstrukcji: 500$, 4 deski, 5 cegieł, 4 stale produkcyjne | |
Molo (Quay) | Zwiększa walor estetyczny doków. | Koszt konstrukcji: 5$, 1 cegła | |
Stocznia (Sailling Shipyard) | Produkuje statki. | Koszt utrzymania: 100$, 40 robotników Koszt konstrukcji: 10000$, 20 desek, 25 cegieł | |
Magazyn (Depot) | Zwiększa ogólny poziom pojemność składowanych towarów. | Koszt utrzymania: 10$ Koszt konstrukcji: 2500$, 10 desek, 10 cegieł | |
Wieża armatnia (Cannor Tower) | Broni wybrzeże przed atakiem wroga. | Koszt utrzymania: 30$ Koszt konstrukcji: 2500$, 10 desek, 10 cegieł, 10 stali konstrukcyjnej, 5 armat | |
Działko nadbrzeżne (Mounted Guns) | Broni wybrzeże przed atakiem wroga. | Koszt utrzymania: 10$ Koszt konstrukcji: 2500$, 10 desek, 10 cegieł, 8 stali konstrukcyjnej, 5 armat | |
Farma chmielu (Hop Farm) | Pozwala uprawiać chmiel. | Koszt utrzymania: 20$, 10 farmerów Koszt konstrukcji: 500$, 4 deski | |
Słodownia (Malthouse) | Pozwala tworzyć słód ze zboża. | Koszt utrzymania: 150$, 25 robotników Koszt konstrukcji: 500$, 4 deski, 5 cegieł, 4 stale produkcyjne | |
Browar (Brewery) | Produkuje piwo z chmielu i słodu. | Koszt utrzymania: 200$, 75 robotników Koszt konstrukcji: 500$, 4 deski, 5 cegieł, 4 stale produkcyjne | |
Komisariat (Police Station) | Walczy z zamieszkami w swoim okręgu działania. | Koszt utrzymania: 50$ Koszt konstrukcji: 2500$, 8 desek, 10 cegieł | |
Mistrz rzemiosła (Guild House) | Zwiększa produktywność okolicznych budynków. | Koszt utrzymania: 50$ Koszt konstrukcji: 2500$, 20 desek, 25 cegieł, 20 stali produkcyjnych | |
Ratusz (Town Hall) | Dodaje dodatkowe opcje wpływające na rezydencje i publiczne budynki. | Koszt utrzymania: 50$ Koszt konstrukcji: 2500$, 20 desek, 25 cegieł, 20 stali produkcyjnych | |
Biuro dokowe (Harbour Office) | Dodaje dodatkowe opcje wpływające na budynki w dokach. | Koszt utrzymania: 50$ Koszt konstrukcji: 2500$, 20 desek, 25 cegieł, 20 stali produkcyjnych | |
Szkoła (School) | Budynek publiczny zwiększający zadowolenie mieszkańców. | Koszt utrzymania: 50$ Koszt konstrukcji: 2500$, 20 desek, 25 cegieł, 20 stali produkcyjnych |