Rozdział 1 - A Tale of Two Brothers | Kampania fabularna Anno 1800 Anno 1800 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 stycznia 2019
W Anno 1800 możesz uruchomić kampanię fabularną, która opowiada historie rodziny Goode. Kolejne misje i rozdziały przygody przedstawiają, jak potomek rodu Goode stara się oczyścić dobre imię swojego ojca, tworząc przy nim prawdziwe imperium industrialne i odwiedzając dzikie regiony Amazonii.
Prolog - Having a Blast
Początek przygody jest dość nietypowy, gdyż zamiast budować miasto, obejmujesz kontrolę nad statkiem. Po dialogu, wyślij swoją łódź do latarni, a zdobędziesz dynamit. Użyj przedmiotu (odblokujesz nową umiejętność) na ławicach ryb, a następnie podnieś upolowane ryby. Przetransportuj je do miasta, a zakończysz prolog. Obejrzysz teraz długą wstawkę, która wprowadzi cię w fabułę i zawiłości rodziny Goode.
A Spark Rekindled
Przyszła pora na rozbudowę! Twoim zadaniem jest zbudować Marketplace, 8 Farmer Residence i sprowadzić do swojej osady 20 farmerów. Warto zacząć od zbudowania Lumberjack's Hut, gdzieś z dala od planowanych chatek mieszkalnych, zbudować obok Sawmill i postawić blisko Small Warehouse. Następnie wybierz dogodne miejsce na chatki farmerów i zbuduj ich tak wiele, na ile pozwala ci obecny zapas drewna.
The Apple Falls Not Far From the Tree
Naciśnij na Ruined Residence District, a zniszczysz stare ruiny i odsłonisz więcej miejsca na rozbudowę.
Loyalty Repaid
Czas zadbać o żołądki naszych farmerów. Zbuduj Fishery na brzegu, a będziesz mógł łowić ryby, które nasycą mieszkańców i zwabią większą ilość ludzi na wyspę.
Dull as Ditchwater
Tym razem musisz oczyścić kolejne zaległe konstrukcje, naciśnij na Abandoned Market District, by móc przejść dalej.
Toast to the Future
Czas na bardziej złożone zadanie. Twoi pracownicy, oprócz oczywistych potrzeb domagają się alkoholu, a dokładniej chcą Schnapps. Wybierz dogodne miejsce (polecam zagospodarować którąś część wyspy na budynki gospodarcze) i zbuduj Potato Farm, a obok Schnapps Distillery. Po chwili zaczniesz produkować alkohol - zbuduj pub niedaleko domków, a uszczęśliwisz farmerów.
Family Bonds
Twój interes ze Schnappsami przykuł uwagę wujka głównego bohatera, który domaga się oddaniu 4 porcji alkoholu. Wypełnij jego polecenie.
Black Sheep of the Family
Mieszkańcy mają co jeść, pić... pora zadbać o lepszy ubiór do pracy. Postaw Sheep Farm i Framework Knitters, by rozpocząć nowy łańcuch produkcyjny. Stawiaj kolejne chatki farmerów, by powiększać swoją populacje. Po oddaniu 4 Work Clothes Edwardowi, otrzymasz nowe zadania.
One Final Polish
Naciśnij na Desolated Church District, by zburzyć pozostałości i ruiny dawnych budynków. Da ci to nową przestrzeń na dalszą rozbudowę.
Hard Times
W mieście, na głównej misji panują strajki. Warto wykorzystać sytuacje, by przekonać protestujących, by dołączyli do naszej osady. Twoim zadaniem jest naciskać na tłumy mieszkańców, którzy protestują w mieście. Gdy naciśniesz na 5 Rioting Mobs, obejrzysz krótką scenkę.
Freedom and the Free Press
Twoim zadaniem jest nacisnąć na dziennikarza i jego załogę w mieście, a następnie na statek, by uciekli na twoją wyspę.
Working Class Heroes
Pora rozbudować nasze społeczeństwo - spełniłeś wszystkie potrzeby farmerów, więc możesz nacisnąć na chatki i pozyskać robotników. Nowa klasa społeczna odblokowuje nowe budynki, jednak uważaj, bo wciąż musisz podtrzymać odpowiednia ilość rolników, którzy będą pracowali we wcześniejszych budynkach. Twoim zadaniem jest przyciągnąć 150 robotników. Warto zbudować Pig Farm i Butcher's, by rozpocząć produkcję kiełbas, co dodatkowo zwiększy liczebność nowych mieszkańców. Koniecznością jest zbudowanie również Clay Pit i Brick Factory, by móc tworzyć cegły, surowiec konstrukcyjny nowych budynków.
Edvard's Lackey
Twoim zadaniem jest zdobyć 4 żagle, na kolejną daninę dla Edwarda. Zbuduj Sheep Farm i Sailmakers, by rozpocząć produkcje. Jeśli brakuje ci mieszkańców, spokojnie zwiększaj liczebność farmerów, a następnie przekształcaj ich w robotników.
Scapegoats
W tym zadaniu, musisz wybrać swój statek, a następnie wysłać go we wskazane miejsce. Musisz uratować grupkę ocalałych i podnieść dryfujący ładunek. Gdy uporasz się z tym zadaniem, otrzymasz nowe polecenie od Edwarda.
None of Your Business/Curiosity Killed the Cat
Przed tobą wybór. Możesz zabrać uratowanego więźnia politycznego do więzienia, do Eli Bleakworth, lub otworzyć uzyskany list i przetransportować więźnia do królewskiego namiestnika. Niezależnie od wyboru, spłacisz dług względem wujka i ukończysz misje The Debt is Official.
The Shipyard
Twoim zadaniem jest zbudować Shipyard, który w końcu pozwoli ci operować na morzu, handlować z innymi itp. Zbuduj polecony budynek, a ukończysz ten cel.
Hot of the Press
Ostatnie zadanie wymaga od ciebie, byś zrobił zdjęcie swojej kolonii, które zostanie opublikowane w gazecie. Uczyń to, a ukończysz pierwszy rozdział gry Anno 1800 i postawisz pierwsze kroki, ku drodze do industrialnego imperium.