Początek wielkiego imperium w 5 krokach w grze Anno 1800 Anno 1800 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2018
Ten rozdział naszego poradnika do gry Anno 1800 prezentuje solucje, jak w pięciu krokach zadbać o początkowy rozwój naszego miasta.
- Krok #1 - Chatki farmerów i rynek
- Krok #2 - Dużo desek i magazyn
- Krok #3 - Ryby, sznaps i ubrania
- Krok #4 - Awans grup społecznych
- Krok #5 - Cegły i zapętlenie rozgrywki
Krok #1 - Chatki farmerów i rynek
Początek rozgrywki jest prosty. Stwórz przynajmniej 20 domków, połącz je drogą, a na środku stwórz rynek. Postaraj się tworzyć kolejne budynki mieszkalne blisko centrum - mieszkańcy będą zaopatrywać się w towary na straganach. Początkowo, twoim priorytetem będzie postawienie dużej ilości rezydencji, by rozpocząć szybki rozwój.
Krok #2 - Dużo desek i magazyn
Kolejnym celem jest wybudowanie 2-3 chatek drwala w lesie, kawałek od miasta. Zauważ, że przy stawianiu budowli pokażą się procenty - pokazują one, z jaką produktywnością będzie pracował dany zakład. Aby chatka drwala sprawnie działała, musisz posiadać dużą liczbę lasów dookoła. Następnym krokiem jest budowa dwóch tartaków - dzięki nim, będziesz mógł stworzyć deski, które posłużą jako materiał konstrukcyjny dalszych budynków. Postaw również niedaleko magazyn, który będzie składował kolejne produkty.
Krok #3 - Ryby, sznaps i ubrania
Każda grupa społeczna ma określone potrzeby. Twoi farmerzy potrzebują ryb, ubrań i sznapsów, by móc awansować. Zacznij od budowy chatki rybackiej na wybrzeżu. Następnie oddal się trochę od miasta i stwórz w wybranym miejscu obszar rolny. Wybierz farmę ziemniaków i stwórz duże pole uprawne. Następnie utwórz niedaleko destylarnie, by rozpocząć produkcje alkoholu. Niedaleko obszaru rolnego, zbuduj farmę owiec i zakład szyjący.
Krok #4 - Awans grup społecznych
Poczekaj teraz, aż produkty trafią na rynek - następnie naciśnij na którąś z chatek farmerów i awansuj chłopów na robotników. Dzięki awansowi, odblokowałeś kolejną grupę społeczną, a wraz z nią nowe budynki. Zauważ, że robotnicy mogą pracować w zupełnie innych placówkach, jednak nie mogą pracować np. na farmie. Na bieżąco więc awansuj chatki, gdy będziesz potrzebował określoną grupę do pracy. Pamiętaj jednak, że poprzez awans stracisz pewną liczbę pracowników wcześniejszej grupy - może to prowadzić do bezrobocia, lub destabilizacji gospodarki.
Krok #5 - Cegły i zapętlenie rozgrywki
Po przybyciu robotników, możesz stworzyć kopalnie gliny. Możesz je wybudować tylko na złożu tego surowca - na mapie jednak znajdziesz przynajmniej dwa miejsca, w których możesz rozpocząć wydobycie. Kolejnym krokiem jest zbudowanie zakładu ceglarskiego - zbuduj przy tym dodatkowy magazyn w okolicy. Warto jak najszybciej wznieść komplet kopalń i odpowiadającą im liczbę ceglarni, gdyż wyprodukowane cegły będziesz używał w bardzo dużej ilości.
Zabawa w tym momencie się zapętla. Wciąż będziesz odblokowywał kolejne produkty i rozwijaj pozyskiwał nowe grupy społeczne, jednak schemat zabawy pozostanie bez większych zmian. Pamiętaj, że wraz z wzrostem liczby mieszkańców, rośnie zużycie wcześniejszych zasobów - będziesz musiał z czasem stworzyć np. większa liczbę piekarni.