Pionierzy | Rozbudowa | Anno 1701 poradnik Anno 1701
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019
Rozbudowa - pionierzy
Pionierzy to pierwsi mieszkańcy waszej wyspy. Zresztą będą to zapewne ludzie z waszej załogi. Ciężko pracują, mało wymagają. Idealni mieszkańcy.
POJEMNOŚĆ CHATY:
8 osób (Drewno) |
DOSTĘPNE BUDYNKI:
Chata drwala (Dostarcza drewna) Chata rybaka (Dostarcza ryb - żywności) Chata myśliwego (Dostarcza zwierzynę - żywność) Hodowla owiec (Produkuje wełnę) Zakład tkacza (Produkuje sukno z wełny - dostępny razem z hodowlą owiec) Centrum osady (Zaspokaja poczucie wspólnoty) Budynek handlowy I (Udostępnia 1 wóz, zwiększa zasięg wioski, składuje towary) Droga (Umożliwia transport towarów) Kaplica (Zaspokaja potrzebę wiary) |
POTRZEBY NIEZBĘDNE DO ŻYCIA:
Żywność (Z polowań lub łowisk) Wspólnota (Po wybudowaniu centrum wioski) |
POTRZEBY NIEZBĘDNE DO AWANS U:
Kaplica (Drewno, monety, narzędzia, limit pionierów) Sukno (Z pracowni tkacza) |
POTRZEBY, KTÓRE NALEŻY ZABLOKOWAĆ DO CHWILI STARAŃ O AWANS:
Sukno |
STRATEGIA:
Pionierzy są pierwszą grupą społeczna, która osiedla się na wyspie. Mają bardzo małe wymagania, ale i płacą niewielkie podatki. Z tego też powodu dobrze jest postarać się o to, by szybko zamienili się w osadników. Na początku wybudujcie magazyn nabrzeżny. Postarajcie się umieścić go w rogu plaży. Wybierzcie taką plażę (i wyspę), która będzie dysponować co najmniej dwoma łowiskami. Po wybudowaniu magazynu nabrzeżnego, wybudujcie też dwie chaty rybaków i połączcie je drogą z magazynem.
W ten oto sposób zapewnicie swoim pionierom żywność. Następnie trzeba będzie zadbać o drewno, ponieważ to właśnie ono jest budulcem dla chat pionierów. Nim rozpoczniecie budowę chat drwali musicie znaleźć odpowiednie miejsce na dzielnicę przemysłową. Powinien być to płaski obszar o rozmiarze przynajmniej 10x6(8) centymetrów. Wybudujcie tam dwie chaty drwala. Ich zasięgi produkcyjne powinny do siebie przylegać. Następnie otoczcie je drogą wzdłuż zasięgów produkcyjnych i połączcie z budynkiem handlowym. Najlepiej będzie, jeśli wybudujecie budynek handlowy tuż przy chatach drwali. Pamiętajcie o tym, by budować na krawędzi dzielnicy przemysłowej i by połączyć chaty drwali z drogą (wprowadźcie ją do obszaru produkcyjnego, w kierunku budynku).
Gdy to zrobicie, pionierzy będą dysponować nie tylko jedzeniem, ale i drewnem. Dobrym pomysłem będzie teraz przyśpieszenie gry i odczekanie kilku minut. Pozwoli to na zgromadzenie zapasów żywności i drewna. Gdy zgromadzicie już, co najmniej 40 ton obu surowców, rozpocznijcie budowę osiedla.
Dzielnica mieszkaniowa powinna znaleźć się w zupełnie innym miejscu niż dzielnica przemysłowa. Tak jak już pisałem zasada budowy domów jest dosyć prosta. Wybierzcie sobie podstawową jednostkę zabudowy. Może być to na przykład pięć domów w pionowym rzędzie. Wybudujcie je. Otoczcie drogą i powtórzcie proces tyle razy ile będzie trzeba. Nie zapomnijcie też zaplanować miejsca na kaplicę, której budowa jest niezbędna do awansu na osadników. Wybudujcie, co najmniej 12 domów. Po ich zasiedleniu będziecie mieli 96 osadników.
Liczba domów nie jest przypadkowa. To właśnie tylu pionierów potrzeba do wybudowania kaplicy. Niestety oprócz pionierów będziecie potrzebowali również złotych monet, drewna i narzędzi. Jeżeli zabraknie wam narzędzi, złóżcie zamówienie u kupca i poczekajcie na dostawę. Następnie wybierzcie kaplicę z menu budowy i ustawcie ją we wcześniej przygotowanym miejscu.
Gdy wasi pionierzy zajmą się modlitwą, będziecie musieli zadbać o ich szaty. Farmę owiec wybudujcie w tym samym paśmie budynków, co chaty drwala. Musicie wiedzieć, iż praktycznie wszystkie budynki produkcyjne są tej samej wielkości i mają identyczny zasięg produkcyjny. Wybudujcie dwie hodowle owiec i otoczcie je drogą tak samo jak chaty drwali. Teraz czas na zakład tkacza. Budynki fabryczne są zazwyczaj mniejsze i nie powinny być budowane w tym samym paśmie zabudowy, co budynki produkcyjne. Najlepiej będzie, gdy umieścicie tkacza niedaleko budynku handlowego. Nim zatwierdzicie budowę sprawdźcie jak duży jest zakład tkacza i spróbujcie przygotować miejsce na kilka kolejnych budynków produkcyjnych. Po wybudowaniu siedziby tkacza, otoczcie ją drogą.
Poczekajcie chwilę aż do magazynów trafi przynajmniej 50 ton sukna. Gdy to nastąpi kliknijcie na jedną z chat pionierów. Pojawi się okno z ich potrzebami, paskiem podatków/nastrojów i liczbą złotych monet generowaną przez tę grupę społeczną. Pamiętajcie, iż podawane tutaj dane zawsze dotyczą całej zbiorowości, czyli w tym przypadku wszystkich pionierów zamieszkujących waszą wyspę. Przesuńcie suwak podatków na zielone pole (w lewo). Zwróćcie uwagę na przycisk w dolnym-prawym rogu okna (B). Jeśli na niego klikniecie to pionierzy nie będą automatycznie rozbudowywać swoich chat. Gdy dana chata będzie gotowa do rozbudowy to pojawi się nad nią żółta strzałka. Rozbudowa nastąpi dopiero wtedy, gdy sami na nią zezwolicie klikając na przycisku rozbudowy. Dzięki tej opcji będziecie mogli kontrolować zmiany w strukturze społecznej swojej osady i kontrolować zużycie materiałów (A).
Jeśli wskaźniki potrzeb będą zielone, a nastroje maksymalne to po chwili nad chatami pionierów pojawią się wskaźniki sygnalizujące gotowość do przekształcenia się w osadników.