Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anno 1701 - poradnik do gry

Anno 1701 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Obywatele | Rozbudowa | Anno 1701 poradnik Anno 1701

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019

Rozbudowa - obywatele

Obywatele to mieszczanie z krwi i kości. Nie mają wyśrubowanych wymagań, a ich sakwy są na tyle grube, by zadowolić nadwornego skarbnika. Być może ich poczucie gustu nie jest zbyt wysublimowane, ale znają się za to wznoszeniu praktycznych budowli.

POJEMNOŚĆ DOMU:

 

20 osób (1 tona drewna, 1 tona narzędzi, 3 tony cegieł)

DOSTĘPNE BUDYNKI:

 

Budynek handlowy III (Udostępnia 3 wozy, zwiększa zasięg wioski, składuje towary)

Strażnica II (Umożliwia werbunek silnych jednostek piechoty, prowadzi ostrzał)

Kościół (Zaspakaja pragnienie wiary, zasięg dużo większy niż kaplica)

Mur (Umożliwia ochronę przed atakami wroga)

Brukowane drogi (Znacznie przyśpieszają transport dóbr)

Gabinet lekarski (Zapobiega epidemii w obrębie zasięgu działania)

Teatr (Zaspokaja potrzeby kulturalne)

Krzew (Element dekoracyjny)

Plac (Element dekoracyjny)

Odlewnia armat (Umożliwia produkcję armat)

Wieża armatnia (Ostrzeliwuje wroga)

Poławiacz wielorybów (Pozyskuje tłuszcz wielorybi z łowisk wielorybów)

Fabryka oleju wielorybiego (Produkuje olej wielorybi z tłuszczu wielorybiego)

Pole zboża (Produkuje zboże)

Młyn (Przerabia zboże na mąkę)

Piekarnia (Przerabia mąkę na pieczywo - żywność)

Plantacja kakao (Produkuje kakao)

Pasieka (Produkuje miód)

Słodycze (Produkuje czekoladki z miodu i kakao)

POTRZEBY NIEZBĘDNE DO ŻYCIA:

 

Żywność

Wspólnota

Sukno

Wiara

Edukacja

Alkohol

Tytoń

POTRZEBY NIEZBĘDNE DO AWANSU:

 

Czekoladki (Z budynku "Słodycze")

Olej do lamp (Z wytwórni oleju wielorybiego)

Sztuka (Dom musi być w zasięgu teatru)

POTRZEBY, KTÓRE NALEŻY ZABLOKOWAĆ DO CHWILI STARAŃ O AWANS:

 

Czekoladki

Olej do lamp

STRATEGIA:

Obywatele są najbardziej optymalną grupą społeczną występującą w grze. Płacone przez nich podatki są stosunkowo wysokie, a potrzeby relatywnie niskie. Pierwszym celem w drodze do awansu na wyższy poziom powinno być wybudowanie sieci teatrów. Teatr można wybudować, gdy na wyspie pojawi się 500 obywateli. Jako, że i o alkohol i o tytoń jest stosunkowo łatwo, można szybko awansować większą część osadników. Pamiętać jednak należy o zasadach rządzących rozbudową. Dom obywatela liczy 20 osób, czyli o 7 więcej niż dom osadnika. Jest to wzrost zapotrzebowania na towary rzędu 35%.

Po wybudowaniu sieci teatrów powinniście zadbać o to, by osada była samowystarczalna i przynosiła tak wiele złota jak tylko się da. Zarobek jest tutaj bardzo ważny, bo spełnienia pozostałych potrzeb będzie trzeba szukać poza wyspą.

Jeżeli nie macie możliwości uprawy na szeroką skalę kakao i miodu to polecam skupywać te towary przy pomocy biernego handlu, szlaków handlowych i kuriera. Najlepiej jest uzbierać 150-200 ton przed rozpoczęciem starań o awans na wyższy poziom. Gdy będziecie już gotowi postawcie dwa budynki "Słodycze", a obok nich budynek handlowy. Podobnie wygląda sprawa z olejem wielorybim. Najlepiej jest skupić jak najwięcej tego surowca, a potem postawić dwie przetwórnie. Ceny tych towarów są na tyle niskie, iż zakup jest bardziej opłacalny niż kosztowna ekspansja na inną wyspę.

To w zasadzie cała strategia, jeśli chodzi o ten poziom. Dzięki obywatelom będziecie mogli solidnie zarabiać. Złoto inwestować należy w zakup niezbędnych towarów. Trzeba tu oczywiście wyczuć punkt równowagi, tak by więcej zarabiać niż wydawać. Nie śpieszcie się. Zarabiajcie pieniądze, gromadźcie towary, szukajcie szlaków handlowych. Gdy złota w skarbcu będzie sporo, a magazyny zaczną pękać w szwach, rozpocznijcie awans na poziom kupców.