Rozdział 4 - Intrygi i kłamstwa cz.1 | Ankh Serce Ozyrysa poradnik Ankh: Serce Ozyrysa
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
Rozdział 4: Intrygi i kłamstwa
Teraz wcielasz się w Faraona. Zły facet z gorącym żelazem poinformuje Cię, że jesteś... niewolnikiem zesłanym do kamieniołomów.
Otwórz pobliską (pokrywę) (68) i wyjmij z niej (puszkę z figami) . Na lewo znajduje się pułapka na myszy. Obok niej stoi (mały widelec z gałęzi) , którym powinieneś się zaopiekować. Zabierz z muru (69) dwa (plakaty) . Udaj się na prawo, po rusztowaniu na górę, aż trafisz na Cringera. Porozmawiaj z nim. Dowiesz się, że przepuści Cię dalej dopiero wtedy, gdy udowodnisz mu, że jest z Ciebie srogi bandyta.
Wręcz mu (puszkę z figą) , a otrzymasz (papier do kanapek) i (kawałek chleba z miodem) . Połącz (kawałek chleba z miodem) z jednym z (plakatów) . Powstały skrawek papieru połącz z drugim (plakatem) . W wyniku tego otrzymasz (list gończy z podobizną Faraona) . Daj przedmiot Cringerowi i przejdź dalej. Po drodze zabierz (ostry kamień) z ziemi pod dużym ogłoszeniem i idź dalej aż do "łazienki".
Podnieś (ręcznik) (70) oraz (mydło) z podłogi. Zabierz jeszcze (grzebień) (71) i wróć się kawałek. Wespnij się po rusztowaniu. Dojdź do krawędzi po prawej stronie i porozmawiaj z liderem szemranej bandy - Alem Caponepem. Nowym zadaniem będzie doprowadzenie dozorcy do płaczu. Poniżej przeczytałeś o zakazie tańczenia, pamiętasz?
Wróć się na dół do łazienki. Obejrzyj (studnię) i wrzuć do niej (mydło) . Teraz połącz (grzebień) z (papierkiem do kanapek) . Przejdź pod plakat mówiący o zakazie tańczenia (rysunek powyżej) i użyj nowego "instrumentu". Po krótkiej cut-scene szybko udaj się na sam dół kamieniołomów i wejdź pod namiot.
Zniszcz (model, którego Faraon nigdy nie lubił) (72) i wyjdź z namiotu. Ponownie spróbuj przejść do dalszej części kamieniołomu, aby odegrała się krótka cut-scenka. Gratulację, doprowadziłeś ojca Assila do płaczu. Wróć się do Ala - Caponepa. Dostaniesz kolejne zadanie: musisz pozbyć się Cringera.
Przejdź na wzniesienie. Użyj (ostrego kamienia) na (węźle) (73) i pogadaj z Niewolnikiem Rogerem (74): (Kim jesteś...), (Uważam, że powinieneś...), (Jeśli to ma być Faraon...) i na koniec (Kiedyś robiłem z nim wywiad...). Rzeźba spadnie w przepaść. Żeby pocieszyć niewolnika będziesz musiał ofiarować mu coś ciepłego do jedzenia.
Teraz pójdź jeszcze dalej w górę, co na rysunku obrazuje ścieżka ku dolnej krawędzi ekranu. Dojdziesz do (gniazda ptaka) . Użyj na nim (małego widelca z gałęzi) aby zdobyć (jajko) .
Wróć się na dół do roztrzaskanej komórki. Zabierz (szczypce) i (saperkę) (75) oraz podnieś z ziemi nieopodal (kołek z kamienia) (76). Teraz połącz (jajko) z (saperką) aby otrzymać (saperkę z jajkiem) .
Wejdź do namiotu ojca Assila i użyj (szczypiec) na (podejrzanym zdjęciu) . Zabierz (akt własności) i wręcz go Złemu facetowi z gorącym żelazem. Gratulacje, zostałeś prawą ręką Ala - Caponepa. Teraz musisz zdobyć dla niego kilka rzeczy.