Poradnik do gry - Rozdział 1 - Pościg za złodziejami cz.1 | Ankh Serce Ozyrysa poradnik Ankh: Serce Ozyrysa
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
Rozdział 1: Pościg za złodziejami
Assil budzi się w ciemnej alejce. Po krótkiej chwili orientuje się, że został okradziony. Ankh zniknął. Nie przystoi to Strażnikowi Ankh, aby gubić święte relikwia, toteż natychmiast rozpoczynamy pościg za złodziejami.
Przy sobie mamy jedynie (list miłosny) , lecz to nie pomoże nam w obecnej sytuacji. Przeczytaj wiszącą na sznurku (notkę) (01), by dowiedzieć się o poszukiwanej skarpetce. Udaj się na prawo w stronę bazaru. Gdy trafisz do nowej lokacji rozpocznie się rozmowa ze starym przyjacielem.
Zapytaj się sklepikarza: (Czym handlujesz...). Po usłyszeniu kuriozalnej odpowiedzi spytaj (Na co mogę postawić?) i czy ma jakieś pewniaki. Potem powołaj się na swoją rolę w historii świata (Oto propozycja...) albo (Nie chcesz zrobić wyjątku...). W zamian dostaniesz (kupon) .
W pobliżu znajduje się Arabski ambasador (który okazuje się ojcem Thary, wybranki serca naszego bohatera) oraz Wulkan, człowiek zapewniający rozrywkę tłumom (tylko tych tłumów brak). Na razie obaj nie mają nic ciekawego do powiedzenia. Udaj się w lewo, do dalszej części bazaru.
Pogadaj ze sprzedawcą wina (02). Spytaj się go: (Czy znowu sprzedajesz koktajle?) i zgódź się na jednego. Otrzymasz (koktajl) . Teraz zejdź schodami na dół.
Po drodze miniesz Krawca, który okaże się fryzjerem. Jego wzrok nie należy do najlepszych, więc bez problemu możesz zwinąć ze straganu (skarpetę) (03). Gdy tylko znajdziemy trochę czasu warto będzie odszukać jej właściciela. Na razie kontynuujemy pościg za złodziejami. Udaj się w lewo.
Natkniesz się na opustoszały stragan. Aby przywołać sklepikarkę użyj (dzwonka) (04). Po krótkiej rozmowie będziesz mógł coś kupić. Szybko okaże się, że jedyne czym warto się zainteresować to papuga zamknięta w klatce (05). Początkowo kobieta będzie niechętna, lecz użyj swojego uroku: (A czy mogę to chociaż pożyczyć) i silnego argumentu (Chcę ją nauczyć kilku słówek). Po krótkiej wymianie zdań otrzymasz (klatkę dla ptaków) .
Wciąż podążaj na lewo. Wiesz już, że złodzieje znajdują się w barze. Wpierw podnieś (wielbłądzie odchody) (06), a następnie pogadaj z Bramkarzem. Programistom humor dopisuje: (Ostatnim razem, gdy...), W końcu dowiesz się, że nie wejdziesz do baru, dopóki nie zgolisz brody. Zanim podejmiesz dalsze kroki udaj się na lewo, w górę alejki, gdzie znajduje się Twoje mieszkanie.