Chuck | Ptaki i klasy postaci | Angry Birds Epic poradnik Angry Birds Epic
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Chuck
Chuck jest pierwszym możliwym do odblokowania ptakiem w grze. Można go scharakteryzować jako typowego maga - w walce używa czarów, posiada spore możliwości ofensywne, lecz jest praktycznie najmniej wytrzymałym z gromady ptaków. Jego ataki pozwalają na atakowanie wszystkich przeciwników na raz, nakładając negatywne efekty (bądź niwelując pozytywne), a jego umiejętności dodatkowe pozwalają mu wspierać sojuszników (o czym poczytasz w dalszej części tego rozdziału). Chuck jest postacią zarówno wspierającą, jak i zadającą obszarowe obrażenia.
Chuck ma dostęp do 5 klas postaci - Mage, Lightning Bird, Rainbird, Wizard i Thunderbird. Po użyciu na nim Rage Chilli, twoje ptaki wyprowadzą 5 losowych ataków na przeciwnikach (nie zużywając ich ruchu).
Klasa Mage
Mage | Dostępne umiejętności | Odblokowanie |
Storm - Chuck atakuje wszystkich wrogów, zadając im 55% obrażeń, niezależnie od tego, który cel został wybrany. Shock Shield - Chuck rozpościera nad sobą lub sojusznikiem ochronną tarczę. Każdy wróg, który zaatakuje chroniony cel zostanie zraniony - obrażenia wynoszą 75% obrażeń Chucka za każdy wrogi atak. | Klasa dostępna od momentu dołączenia przez Chucka do drużyny. |
Wyjaśnienie
Pierwsza dostępna dla Chucka klasa postaci. Tak jak każda inna dysponuje atakiem obszarowym - pozwala ranić wszystkich wrogów, niezależnie od tego, kogo obrałeś za cel. Dodatkowo, mimo, iż nie nakłada żadnego efektu na trafionych wrogów, to zadaje spore obrażenia. Jeszcze ciekawszą jest jego umiejętność dodatkowa - nakładając ją na cel, każdy wróg, który go zaatakuje, zostanie zraniony przez tarczę. Co ważne, tarcza rani wroga za każdy atak - jeśli wróg uderzy 3-krotnie, tyle samo razy zostanie zraniony!
Wadą jest fakt, iż mimo ranienia wszystkich celów na raz, obrażenia zadawane przez Chucka w tej klasie postaci są stosunkowo niewielkie. Dodatkowo, ataki te nie nakładają żadnych efektów na przeciwników. Shock Shield, choć skuteczny, traci na wartości w momencie, gdy do drużyny dołącza więcej ptaków - możesz chronić tylko jeden cel na raz.
Zastosowanie: klasa ta przydaje się przede wszystkim, gdy będziesz walczył z całą chmarą wrogów, gdyż Chuck może ranić wszystkich przeciwników na raz. Jego umiejętność Shock Shield można łączyć z innymi umiejętnościami, bądź klasami poszczególnych ptaków, np. z Avengerem Reda - gdy osłonisz go tarczą, a ten użyje umiejętności I Dare You!, wrogowie będzie on w stanie zranić wszystkich przeciwników. Jeśli czeka cię walka z pojedynczymi, potężnymi przeciwnikami, rozważ zmianę klasy postaci.
Klasa Lightning Bird
Lightning Bird | Dostępne umiejętności | Odblokowanie |
Energy Drain - Chuck atakuje wszystkich wrogów, zadając im 45% obrażeń, niezależnie od tego, który cel został wybrany. Dodatkowo, istnieje 65% szansa na zdjęcie wszystkich pozytywnych efektów z trafionych wrogów. Lightning Fast - wskazany, sojuszniczy cel natychmiast atakuje losowy cel. | Do kupienia u Trenera w Cobalt Plateau za 115 Snoutlingów. |
Wyjaśnienie
Klasa Lightning Bird posiada potężny atak - nie tyle zadający gigantyczne obrażenia (choć nie należy o nich zapominać), co umożliwiający ściągnięcie pozytywnych efektów z trafionych wrogów. Umiejętność dodatkowa nie jest już tak spektakularna, choć może okazać się skuteczna, gdy użyjesz ją na odpowiednim ptaku.
Niestety, klasa ta ma chyba więcej wad jak zalet. Nie licząc możliwości ściągnięcia pozytywnych efektów z wrogów, co może znacznie ułatwić walkę, nie dysponuje niczym, co miałoby tłumaczyć wybór akurat tej klasy. Obrażenia z ataku są bardzo małe (szczególnie, gdy walczysz z nieliczną grupą świń), a umiejętność dodatkowa, z uwagi na fakt, iż wskazany cel atakuje losowego wroga, jest raczej bezużyteczna, gdyż można narobić sobie tym problemów, atakując niewłaściwy cel.
Zastosowanie: klasa ta przydaje się wtedy, gdy walczysz z dużą ilością wrogów, którzy dysponują umiejętnościami zwiększającymi statystyki swoich sojuszników. Dzięki jednemu atakowi Chucka będziesz wtedy w stanie zniwelować je wszystkie, wyrównując szansę w walce. Jeśli czeka cię starcie z wrogiem, który nie dysponuje takimi umiejętnościami, bądź grupa przeciwników jest nieliczna, zmień tą klasę na inną.
Klasa Rainbird
Rainbird | Dostępne umiejętności | Odblokowanie |
Acid Rain - Chuck atakuje wszystkich wrogów, zadając im 20% obrażeń. Dodatkowo, wszyscy wrogowie otrzymują 35% obrażeń co turę, przez 3 tury. Healing Rain - Chuck niweluje wszystkie negatywne efekty na sojuszniczych celach. Dodatkowo, wszystkie ptaki zostają uleczone, o wartość 20% punktów zdrowia Chucka. | Do kupienia u Trenera w Pirate Coast za 200 Snoutlingów. |
Wyjaśnienie
Rainbird jest jeszcze bardziej nastawiony na wspieranie sojuszników, niż poprzednio opisana klasa. Jego atak zadaje dość niskie obrażenia, ale jednocześnie zatruwa wszystkich trafionych przeciwników (prócz piratów), raniąc ich co turę. Niemniej ważną umiejętnością jest Healing Rain. Pozwala ona na ściągnięcie wszystkich negatywnych efektów z całej drużyny, dodatkowo wszystkich lecząc, przez co jest jedną z najpotężniejszych umiejętności leczących w grze - jest także jedyną bezpośrednio leczącą umiejętnością (nie musisz nikogo atakować, dać mu się atakować, bądź spełnić innych warunków).
Jedynym minusem jest fakt, iż obrażenia rozłożone w czasie są nieskuteczne na niektórych wrogów, przez co zadawane obrażenia przez Chucka zostają mocno okrojone. Oprócz tego, jest to chyba najlepsza klasa dla tego ptaka.
Zastosowanie: prawdopodobnie najlepsza ze wszystkich klas Chucka, jeśli oczywiście zależy ci na wspieraniu reszty drużyny. Atak Chucka, ze względu na nałożenie efektu DoT, pozwala mu skupić się na leczeniu - wystarczy zaatakować wrogów co 3 tury, by utrzymać ten efekt, a w międzyczasie można skupić się na leczeniu drużyny.
Klasa Wizard
Wizard | Dostępne umiejętności | Odblokowanie |
Chain Lightning - Chuck atakuje cel, zadając mu 100% obrażeń. Piorun przeskakuje na 3 następne cele, słabnąc z każdym kolejnym trafionym wrogiem (kolejne trafienia zadają odpowiednio 67%, 45% i 30% obrażeń). Cel wybierany jest losowo. Energize - Chuck błogosławi sojusznika. Każdy atak wyprowadzony przeciwko oznaczonemu ptakowi napełnia 5% Rage Chilli, a także ma 20% szansy na ogłuszenie atakującego wroga na 1 turę. Efekt trwa 3 tury. | Do kupienia u Trenera w Snowy Peak za 500 Snoutlingów. |
Wyjaśnienie
Wizard to najmocniejsza klasa Chucka jeśli chodzi o możliwości ofensywne. Jego ataki zadają spore obrażenia, i choć ranią maksymalnie jedynie 4 cele, w dalszym ciągu pozwalają na rozprawianie się z gromadą przeciwników. Najważniejsza umiejętnością Wizarda jest Energize, gdyż pozwala ona w bardzo szybkim tempie napełnić pasek Rage Chilli, dając jednocześnie sporą szansę na ogłuszenie atakującego wroga.
Wadą jest oczywiście fakt, iż w przeciwieństwie do reszty klas Chucka, ta jedna nie pozwala atakować wszystkich wrogów na ekranie i, w przeciwieństwie do większości z nich, nie nakłada na wroga żadnych negatywnych efektów. Z kolei umiejętność Energize jest bezużyteczna, jeśli zostanie rzucona na cel, który nie jest atakowany przez wroga.
Zastosowanie: klasa przydaje się w walce z mniej licznymi zastępami wrogów (gdy jest ich od 2 do 4), a także wtedy, gdy potrzeba często korzystać z Rage Chilli. Możesz połączyć tą klasę z Avengerem Reda - po użyciu I Dare You! wrogowie będą go atakować jak szaleni, a twój pasek Rage Chilli będzie pełny co turę. Dodatkowo, któryś z wrogów z pewnością zostanie ogłuszony. Klasa ta sprawdza się także w walce z przeciwnikami dysponującymi umiejętnościami obszarowymi - rzucając Energize na kilka ptaków przed tym, jak zostaną zaatakowane obszarowo, błyskawicznie napełni pasek Rage Chilli i praktycznie zagwarantuje, że wróg posługujący się umiejętnością obszarową zostanie ogłuszony.
Klasa Thunderbird
Thunderbird | Dostępne umiejętności | Odblokowanie |
Thunder Clap - Chuck atakuje wszystkich wrogów, zadając im 45% obrażeń. Wybrany cel otrzymuje 25% więcej obrażeń przez 3 tury. Rage of Thunder - Wrogowie atakujący któregokolwiek ptaka z drużyny otrzymują 35% obrażeń za każdy atak. Efekt trwa 3 tury. | Giant Red Vallet, po przejściu przez Friendship Gate, za cenę 275 Lucky Coin. |
Wyjaśnienie
Droga i problematyczna do odblokowania klasa Chucka, jest zarazem najlepszą ze wszystkich. Jego ataki, prócz ranienia wszystkich wrogów, nakładają na cel klątwę, która powoduje, że otrzymuje on więcej obrażeń od wszystkich ataków. Jego druga umiejętność, Rage of Thunder, to ulepszona wersja Shock Shield dostępnego dla Mage - nie musisz już wskazywać konkretnego ptaka, gdyż każdy chroniony jest tarczą raniącą wrogów przy każdym ataku.
Można by rzec, iż ta klasa nie ma żadnych wad - zadaje bardzo duże obrażenia (zarówno zwykłymi atakami jak i tarczą), pozwalając cały czas nękać wrogą drużynę.
Zastosowanie: Thunderbird przydaje się w każdej sytuacji, zarówno podczas walki z nielicznymi, mocnymi przeciwnikami, jak i bandą cieniasów. Umiejętność Thunder Clap pozwala zmniejszać obronę wroga, co przyda się szczególnie podczas starć z bossami, a tarcza chroniąca wszystkie ptaki będzie ranić każdego, kto zechce zaatakować twoje ptaki. Pamiętaj, iż tarcza rani za każdy atak wroga - jeśli walczysz z kilkoma przeciwnikami, którzy atakują 2, lub 3-krotnie, praktycznie pozabijają się oni podczas atakowania twojej drużyny.