Blue Jay, Jake and Jim | Ptaki i klasy postaci | Angry Birds Epic poradnik Angry Birds Epic
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Blue Jay, Jake and Jim
Trio niebieskich ptaków to ostatnia jednostka, która dołączy do twojej drużyny. Ptaki te charakteryzują się małą ilością punktów zdrowia i ogólnie kiepskimi statystykami defensywnymi, lecz nadrabiają to możliwościami ofensywnymi. Blue zadają jedne z największych obrażeń w grze, w dodatku posiadają masę umiejętności, które nakładają (bądź ściągają) pozytywne i negatywne efekty z jednostek.
Trio ptaków posiada 5 klas : Tricksters, Rogues, Spies, Marksmen i Skulkers. Użycie Rage Chilli na niebieskich ptakach wywołuje potrójny efekt: jeden wróg zostaje zraniony (200% obrażeń), drugi ogłuszony, a trzeci pozbawiony wszystkich pozytywnych efektów.
Klasa Tricksters
Tricksters | Dostępne umiejętności | Odblokowanie |
Itching Powder - Blues atakują wskazany cel, zadając 100% obrażeń. Dodatkowo, cel pozbawiony zostaje wszystkich pozytywnych efektów. Cheer - 100% szansa na usunięcie wszystkich negatywnych efektów ze wszystkich ptaków. Dodatkowo, wszystkie ptaki uzyskują 15% premię do obrażeń na 3 tury. | Dostępna od samego początku, gdy tylko dołączą do twojej drużyny. |
Wyjaśnienie
Pierwsza dostępna klasa dla radosnej gromadki ptaków, a zarazem jedna z najbardziej skutecznych. Podstawowy atak zadaje dobre obrażenia, lecz przede wszystkim pozwala usunąć wszystkie pozytywne efekty z trafionego wroga. Dodatkowa umiejętność to prawdziwy majstersztyk - nie dość, że ściąga wszystkie negatywne efekty z całej twojej drużyny, to jeszcze zwiększa ich skuteczność w walce na kilka tur. Czy można chcieć czegoś więcej?
Jedyną wadą jest to, że ich umiejętność dodatkowa nie leczy... Nie, to żart, ta jednostka nie ma wad.
Zastosowanie: przydają się szczególnie w sytuacji, gdy wróg szasta na lewo i prawo różnymi klątwami i osłabieniami, lub gdy rzuca na siebie upierdliwe buffy, które przeszkadzają twoim ptakom w zadawaniu obrażeń. Jeśli przyjdzie ci walczyć z całą masą zwykłych przeciwników, rozważ zmianę klasy / ptaka, gdyż ta nie oferuje zbyt wiele w tej materii.
Klasa Rogues
Rogues | Dostępne umiejętności | Odblokowanie |
Sticky Goo - Blues zadają 30% obrażeń wskazanemu celowi. Oprócz tego, cel zostaje zatruty, przez co otrzymuje 90% obrażeń co turę, przez 3 kolejne tury. Cupcake Trap - zmusza wszystkich wrogów do atakowania wskazanego celu. Każdy wróg otrzymuje 100% obrażeń które sam zadał celowi. | Do kupienia u Trenera w Pirate Coast za 200 Snoutlingów. |
Wyjaśnienie
Druga klasa dla gromady niebieskich ptaków, oferuje dość ciekawe umiejętności. Zwykły atak nie powala zadanymi obrażeniami, jednak zatruwa on cel, przez co przez kolejne 3 tury trafiony wróg będzie otrzymywał obrażenia od trucizny. Znacznie ciekawszą jest druga umiejętność - wymusza na wrogach atakowanie konkretnego ptaka, co można ciekawie wykorzystać.
Klasa ta może okazać się nieskuteczna przede wszystkim podczas walki z Piratami - świnie te są odporne na negatywne efekty, tak więc trucizna nie będzie im nic robiła, przez co Rogues stają się trochę bezużyteczni. Dodatkowo, źle użyta Cupcate Trap może spowodować, że przegrasz całą walkę.
Zastosowanie: gdy walczysz z oddziałem wroga, w którym nie ma Piratów, przeciwników używających ataków obszarowych, a twojej drużynie jest Red (najlepiej z klasą Knight albo Samurai, by móc pochłaniać obrażenia bez strachu o to, że padnie), bierz Blues z klasą Rogues w ciemno. Trucizna zadaje w ciągu 3 tur olbrzymie obrażenia, a Cupcake Trap, pod warunkiem że rzucony na ptaka, który przetrzyma nawałnice, spowoduje, że wrogowie będą się sami wykańczali.
Klasa Spies
Spies | Dostępne umiejętności | Odblokowanie |
Smoke Bomb - Blues atakują wybrany cel, zadając 85% obrażeń. Reszta wrogów otrzymuje 35% obrażeń. Glee - wskazany ptak zostaje zaklęty, przez co 15% wszystkich zadanych wrogom obrażeń zostaje mu przywrócone w postaci punktów zdrowia. Efekt trwa 3 tury. | Do kupienia u Trenera w Winter Wonderland za 300 Snoutlingów. |
Wyjaśnienie
Druga dodatkowa klasa, Spies, jest mniej spektakularna niż dwie poprzednie. Smoke Bomb pozwala na atakowanie całej wrogiej drużyn, a Glee pozwala wyleczyć olbrzymie ilości punktów zdrowia, jeśli zostanie odpowiednio wykorzystany.
"Jeśli" to słowo klucz w przypadku tej klasy, gdyż dużo zależy właśnie od tego. Zwyczajny atak zadaje bardzo małe obrażenia (jedynie główny cel zostaje dość mocno zraniony), szczególnie, jeśli nie nakłada innych efektów na wrogów. Skuteczność drugiej umiejętności uzależniona jest od ilości obrażeń, które twoje ptaki są w stanie zadać. Jeśli są one małe, nie będziesz w stanie skutecznie się leczyć - okaże się, że zwykłe, "normalne" leczenia są dużo skuteczniejsze.
Zastosowanie: klasa ta przyda ci się jedynie wtedy, gdy twoja drużyna jest w stanie zadawać bardzo duże obrażenia, przez co skuteczność leczenia będzie wysoka. Jeśli nie jesteś w stanie tego zagwarantować, a w dodatku zamierzasz walczyć z małą grupą silnych wrogów, rozważ zmianę klasy - ataki Spies są bardzo słabe, jeśli celów jest niewiele.
Klasa Marksmen
Marksmen | Dostępne umiejętności | Odblokowanie |
Volley - Blues atakują wskazanego wroga 2 razy, zadając za każdym razem 35% obrażeń. Dodatkowo, cel otrzymuje 25% obrażeń za każdy atak, przez 3 tury. Ambush - wybrany ptak otrzymuje obrażenia zamiast Niebieskich. Jeśli oznaczony cel zostanie zaatakowany, Blues kontratakują, zadając 50% obrażeń. Efekt trwa 2 tury. | Do kupienia u Trenera w Banboo Forest, za Friendship Gate, za 500 Snoutlingów. |
Wyjaśnienie
Kolejna klasa i kolejny raz mieszanie uczucia. O ile umiejętność Ambush jest dość przeciętna (z uwagi na szansę, iż ani Blues ani oznaczony cel nie będą atakowani, a także na dość niskie obrażenia kontrataków), o tyle Volley to jedna z najmocniejszych umiejętności, jeśli tylko odpowiednio ją wykorzystać.
Zastosowanie: klasa ta przydaje się w zależności od tego, kto jest w twojej drużynie. Jeśli znajdują się w niej (oprócz niebieskich) Chuck i Red (szczególnie z klasą Samurai, która pozwala mu wyprowadzać 3 ataki), bierz tą klasę w ciemno. Oprócz Reda, ważnym w tym układzie jest Chuck, a szczególnie jego specjalny atak po użyciu Rage Chilli - pozwala on twojej drużynie na 5 losowych ataków na losowe cele, przez co mogą oni zadać gigantyczne obrażenia (szczególnie, jeśli umiejętnością Volley oznaczysz 2 lub 3 cele, a Chuck będzie je raził piorunami). W innej sytuacji ta klasa jest raczej ciekawostką.
Klasa Skulkers
Skulkers | Dostępne umiejętności | Odblokowanie |
Weak Spot - Blues atakują wskazany cel, zadając 90% obrażeń. Wskazany cel otrzymuje 30% więcej obrażeń przez 2 tury. Tricksy Trick - wskazany ptak atakuje losowy cel, zadając 35% punktów obrażeń. Wszystkie negatywne efekty tego ataku zostają nałożone na wszystkich wrogów. | Do kupienia u Trenera w Old Nesting Barrows za 150 Lucky Coin. |
Wyjaśnienie
Ostatnia, a zarazem dość nierówna klasa. Weak Spot pozwala zadać dość pokaźne obrażenia, osłabiając obronę wroga o 30% na kilka tur, co pozwoli zadawać większe obrażenia, co jest szczególnie przydatne podczas walki z mocniejszymi grabami. Tricksy Trick to jedna z oryginalniejszych umiejętności w grze, gdyż pozwala nałożyć efekt konkretnego ataku na całą wrogą drużynę.
Niestety, wszystko (no, prawie wszystko) ma swoje wady - mają je też i Skulkers. Tricksy Trick nie działa na piratów, gdyż są oni niewrażliwi na negatywne efekty - oddział ten staję się więc bezużyteczny w walce z nimi. Tricksy Trick, jeśli nie nałoży negatywnego efektu na wrogów, zadaje bardzo małe obrażenia, przez co użycie tej umiejętności jest dość ryzykowne.
Zastosowanie: klasa ta przydaje się wtedy, gdy masz odpowiednich członków drużyny, by efektywnie jej używać. Doskonałym partnerem jest klasa Barda Matildy - jej podstawowy atak ma 15% szansy (20% z odpowiednim orężem) na ogłuszenie wroga. Oznacza to, że masz 20% szansę na to, że ogłuszysz całą wrogą drużynę na 1 turę! Wszystkie umiejętności zmniejszające obrażenia wroga, jego obronę, lub w jakikolwiek inny sposób negatywnie na niego wpływające, zostaną rozłożone na całą wrogą drużynę.