Scena 4 - Szwy i prawda | Epizod 3 Alone in the Dark poradnik Alone in the Dark
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Epizod 3 - Scena 4: Szwy i prawda
Zauważ, że na Twojej podręcznej mapie pojawiła się nowa lokacja. Chwilowo skup się natomiast na opuszczeniu ścieków. W tym celu musisz skorzystać z pokazanej na screenie drabiny. Po znalezieniu się na powierzchni warto od razu wyciągnąć sobie broń, gdyż bardzo szybko zostaniesz otoczony przez potwory. Główne zadanie tego scenariusza to dotarcie do zaznaczonego na mapie ambulansu. Przykładowa ścieżka do celu pokazana została na poniższym screenie.
Z otaczającymi Cię potworami nie warto walczyć, gdyż ich na miejsce wkrótce zjawią się kolejne. Nie próbuj też chować się wewnątrz wraków mijanych samochodów, gdyż i tak wyciągnięty zostałbyś na zewnątrz. Zamiast tego biegnij na południe. Skorzystaj z pokazanych na screenie schodów. Dobrym pomysłem jest pozostawanie na ścieżce. Łatwiej wtedy zorientować się w najbliższym otoczeniu.
Masz teraz dwa wyjścia - możesz w dalszym ciągu biec na południe lub skierować się na wschód. Odnalazłbyś tu wózek golfowy (screen), lecz musiałbyś rozprawić się z dwoma robalami. Mimo wszystko warto na taką akcję zdecydować się. Wsiadaj do wózka i kieruj się na południe.
Po kilku chwilach powinieneś dojechać do miejsca, w którym stoi zaparkowany pojazd (screen). Z auta nie możesz jednak od razu skorzystać, albowiem w okolicy znajduje się wylęgowisko robali. Musisz się ich pozbyć. Warto się jednak na to zdecydować, gdyż w skrytce auta odnajdziesz wiele ciekawych przedmiotów (między innymi nóż), a ponadto kluczyki będą w stacyjce.
W dalszym ciągu kieruj się na północ, przemieszczając się nieopodal dużego zbiornika wodnego. W pewnym miejscu zaatakowany zostaniesz przez zdecydowanie bardziej zwinnego potwora (screen). Podstawowe utrudnienie polega na tym, że stwory te będą w stanie wskakiwać na dach prowadzonego przez Ciebie wozu. Tego konkretnego osobnika możesz jeszcze próbować ominąć, ale z kolejnymi musisz już niestety zawalczyć. Ponadto w celu zrzucenia potwora z dachu auta warto uderzać o znajdujące się w okolicy przeszkody.
Po drodze natrafisz jeszcze na co najmniej dwa auta, które będziesz mógł dokładniej zbadać. Wszystko to jest oczywiście opcjonalne. Najważniejsze jest to żeby znaleźć się na głównej drodze prowadzącej do ambulansu. Po dotarciu w pokazane na screenie miejsce gra utworzy checkpoint.
Także i tu dysponujesz dość dużą swobodą działania. Jeśli dążysz do jak najszybszego zaliczenia tego poziomu, przejdź do dalszej części opisu. W przeciwnym wypadku zajrzyj do podpunktu Dodatkowe: Korzenie zła #1, powiązanego z siódmym rozdziałem gry. Niezależnie od obranej metody, musisz rozprawić się z potworami, które wylazły z ziemi (screen). Najlepiej do tego celu użyć połączenia spray'u z zapalniczką.
Zadbaj o zabezpieczenie całej tej okolicy. Dopiero teraz możesz przystąpić do wykonywania głównego zadania. W pierwszej kolejności musisz utorować sobie drogę. Staranuj środkowe niebieskie auto. Musisz także popchnąć drugi wóz (screen), znajdujący się na skraju przepaści. Dopiero teraz wycofaj sterowaną przez siebie maszynę.
Z oczywistych względów musisz tu osiągnąć maksymalną prędkość. Ważne jest także to żeby jechać w linii prostej. Jeśli tylko na nic po drodze nie wpadniesz, skok wykonasz bez najmniejszych problemów (screen). Automatycznie załączy się tu scenka przerywnikowa, a Ty zakończysz swoją przygodę z trzecim rozdziałem gry.