Scena 2 - Zwiedzający muzeum (cz.1) | Epizod 5 Alone in the Dark poradnik Alone in the Dark
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Epizod 5 - Scena 2: Zwiedzający muzeum
Za rogiem zauważysz ciało mężczyzny, które blokuje Ci dalsze przejście. Podejdź do ciała i wciśnij klawisz akcji. Musisz je teraz odciągnąć nieco do tyłu (screen), co spowoduje podniesienie się kraty. Uważaj, gdyż na powitanie przybiegną Ci nowe robale. Nie próbuj je nawet zabijać. Zamiast tego biegnij prosto. Po zbliżeniu się do głównego pomieszczenia gra wyświetli nowy filmik, którego zadaniem jest zapoznanie Cię z nowym problemem. Zadanie będzie polegało na zniszczeniu pokazanych na filmie dwóch wylęgarni w celu odblokowania laserów.
Jeśli nie dysponujesz żadnymi koktajlami Mołotowa, będziesz musiał przedostać się do pokazanego na screenie pomieszczenia. Najlepiej wskoczyć przez jedną z okiennic, gdyż robalom co najmniej kilka sekund zajmie przedarcie się przez drzwi. Zlokalizuj chusteczki i butelki. Obiekty te zacznij ze sobą szybko łączyć, tworząc co najmniej jeden koktajl Mołotowa.
Wyskocz z powrotem na zewnątrz. Do pomieszczenia, w którym znajdują się robale możesz zbliżyć się na dwa sposoby. Najprościej biec cały czas prosto. Podpal szybko koktajl i przygotuj się do rzutu (screen). Zadbaj oczywiście o to żeby obiekt ten wylądował niedaleko wylęgarni, wszczynając w tym pomieszczeniu pożar.
Jeden koktajl w zupełności powinien załatwić sprawę, choć dla przyśpieszenia procesu niszczenia wylęgarni do środka możesz wrzucić drugi taki obiekt. Zaczekaj aż płomienie pochłoną wszystkie cztery wylęgarnie. Rozbij lewą szybę i skieruj się do pokazanego na screenie odblokowanego przejścia.
Po dotarciu na miejsce zbliż się do kraty, a gra wyświetli ciekawy filmik przerywnikowy (screen). Zwróć uwagę na trasę pokonywaną przez robala. Wróć do głównego pomieszczenia i wyeliminuj wszystkie robale, które Cię aktualnie atakują. Niezwykle istotne jest bowiem to żeby mieć wolną rękę do podejmowania dalszych działań.
Skieruj się ponownie do kuchni. Chusteczki możesz już wyrzucić, gdyż paradoksalnie nie będą Ci one potrzebne. Zamiast tego rozejrzyj się za taśmą klejącą oraz nową butelką. Dokonaj połączenia butelki z taśmą (screen). Dysponując już takim przedmiotem dobierz do pary zapalniczkę i udaj się do zablokowanego przejścia.
Zagadka ta jest bardzo trudna do rozgryzienia, szczególnie że musisz wykazać się dużą precyzją. Spokojnie się tu zatrzymaj i spędź około 30 sekund na oglądaniu pokonywanej przez pojedynczego robala trasy. Koktajl zapal w momencie, gdy stwór będzie znajdował się obok widocznej w tle wylęgarni (screen).
Zaczekaj aż robal się tu zjawi, przytrzymaj prawy przycisk myszy i rzuć w jego stronę palącym się już koktajlem (screen), dzięki czemu obiekt ten automatycznie przyklei się do skóry potwora. Potwór skieruje się za chwilę do wylęgarni. Jeśli dobrze wszystko zgrałeś w czasie, eksplozja powinna nastąpić w momencie, gdy będzie stał obok tego obiektu. Spowoduje to podniesienie znajdującej się tu kraty. Śmiało wejdź do środka. Zaczekaj aż podniesie się druga krata i idź dalej.
Po kilku chwilach dotrzesz do zdecydowanie większego pomieszczenia muzeum, które jest niestety okupowane przez znaczną grupkę potworów. Nie walcz z nimi klasycznymi metodami. Zamiast tego biegnij na drugi koniec sali. Zbliż się do pokazanego na screenie ogniska i podnieś dowolne krzesło.