Marine: Wyposażenie | Aliens vs Predator 2 poradnik Aliens vs Predator 2
Ostatnia aktualizacja: 25 września 2019
Dla człowieka najważniejszą rzeczą jest światło, a dokładnie oświetlenie otoczenia. Po prostu musi widzieć do czego strzela, a sam detektor ruchu (Motion Tracker) nie załatwi sprawy. Dlatego do Twojej dyspozycji podczas gry zostaną oddane dwie możliwe pomoce: mocowana na ramieniu latarka (Shoulder Lamp) oraz w dalszej części noktowizor (Image Intensifier). Oba urządzenia wymagają do działania energii, a ta, jak już mówiłem wcześniej, jest odnawialna a jej ilość wskazuje ikona baterii w lewym, górnym rogu ekranu. Latarka nie pobiera dużo energii, jest jednak mało praktyczna, a jej użycie jest sensowne tylko w korytarzach i niewielkich pomieszczeniach. Natomiast w dużych salach i na otwartej przestrzeni jedyną możliwością wyśledzenia Obcego i Predatora "na oko" jest noktowizor. A ten zżera energię w tempie błyskawicy, dlatego trzeba cały czas zwracać uwagę na stan baterii i doładowywać ją w miarę potrzeby w bezpiecznym miejscu. Jeśli podczas walki bateria siądzie, to tak jakbyś walczył z zamkniętymi oczyma. A to zazwyczaj nie prowadzi do zwycięstwa! Do tego podczas korzystania z dobrodziejstw noktowizora nie działa detektor ruchu i mechanizm namierzania w Smartgun'ie, a jeśli znajdziesz się w dobrze oświetlonym pomieszczeniu lub będziesz strzelał z broni "błyskowej", to ślepota murowana. Pewną alternatywą są flary (Flares), jednak dawane przez nie światło jest bardzo słabe i w większości sytuacji, czyli podczas potyczki, nie zdaje egzaminu. Poniżej można przekonać się na własne oczy jak to się ma w praktyce.
Rzeczą, która doda człowiekowi trochę szans na przeżycie jest detektor ruchu (Motion Tracker). To sprytne "cacko" wykryje każdy ruch w odległości 30 metrów od użytkownika, czyli Ciebie. Nauczenie się zasad działania jest podstawą w stawianiu pierwszych kroków jako Marine, a są one w zasadzie całkiem proste. Nie owijając w bawełnę, cała sprawa odbywa się podobnie jak w dzisiejszych radarach, tyle że można wykryć ruch nawet zza ściany. Co sekundę wysyłana jest przez detektor fala, która jeśli napotka na poruszający się obiekt wskaże go na radarze (świecąca kropka). A z niego można już spokojnie odczytać odległość i miejsce, w którym ukrywa się nasz obiekt.
Człowiek co całkiem cwana istota, więc autorzy AvPII przygotowali mnóstwo zagadek, na szczęście w większości logicznych i na tyle prostych, że ich rozwiązanie nie powinno zająć więcej niż kilka minut, a największym problemem będzie tak naprawdę utrzymanie się przy życiu. A owe łamigłówki to nie tylko przesuwanie dźwigni czy wciskanie tu i ówdzie jakiegoś przycisku z napisem "Power" - nie na darmo na swoim wyposażeniu Marine posiada "zestaw małego hakera" (ComTech). To sprytne urządzenie potrafi przełamać nawet najlepsze zabezpieczenia i nieraz uratuje Ci życie, otwierając przejście czy włączając jakiś mechanizm obronny. Niestety, podczas korzystanie z tego urządzenia stajesz się bezbronny i taki Obcy może cię bez problemu zajść od tyłu. Kolejną pożyteczną "zabawką" jest spawarka (Welding Torch) - dzięki niej można niszczyć plomby zabezpieczające różne przejścia, od tuneli wentylacyjnych po wielkie wrota. Tutaj także trzeba uważać, gdyż broń z tej spawarki prawie żadna.