Wydostań się z kanałów | Misja 5 - Kruk | Aliens Colonial Marines poradnik Aliens: Colonial Marines
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Wydostań się z kanałów
Po wyjściu z szybu wentylacyjnego skieruj się do pobliskiego przejścia. Na początek musisz pociągnąć za dwie dźwignie. Rozpocznij od pociągnięcia za dźwignię wyłączającą pompę w ściekach (powyższy screen), a następnie podejdź do dźwigni otwierającej bramę wejściową do kanałów. Ruszaj prosto, wysłuchując po drodze rozmowy z O'Nealem.
Na nową odmianę obcych po raz pierwszy wpadniesz w miejscu pokazanym na screenie 1. Potwory te potocznie nazywane są baniakami i cechują się przede wszystkim tym, że do lokalizowania potencjalnych ofiar wykorzystują wyłącznie zmysł słuchu. Oznacza to, że musisz bardzo powoli się przemieszczać, a w sytuacji nadmiernego zaalarmowania danego obcego całkowicie na chwilę się zatrzymać. Nie przejmuj się przy tym jeśli potwór maksymalnie zbliży się do Ciebie (screen 2), bo o ile nie wykonasz żadnych gwałtownych ruchów (możesz się do woli obracać) nic złego ci się nie stanie.
Nie próbuj uciekać "uśpionym" potworom, bo potrafią się one bardzo szybko przemieszczać i eksplodują w momencie kontaktu z głównym bohaterem, co może doprowadzić do utraty znacznej ilości punktów zdrowia lub pancerza. Skup się więc na bardzo powolnym przemieszczaniu, regularnie sprawdzając czy okoliczne ksenomorfy są aktywne czy też "w stanie spoczynku". Wybierz tunel prowadzący do dalszej części kanałów (powyższy screen).
Niedługo po uaktywnieniu nowego punktu kontrolnego znajdziesz się w sekcji kanałów okupowanej przez kilku nowych uśpionych obcych. Teoretycznie mógłbyś oczywiście próbować ostrożnie przemieszczać się i na bieżąco obserwować ich poczynania, ale lepiej będzie zastosować sztuczkę związaną z pozbyciem się ich na stałe. Podążaj mianowicie prosto, ale przy pierwszej możliwej okazji wkrocz na niewielki prawy balkonik. Pociągnij za tutejszą dźwignię (powyższy screen), uruchamiając okoliczną pompę. Rezultatem tej akcji będzie to, że każdy z ksenomorfów podbiegnie do pompy i przy niej eksploduje.
Możesz już wyruszyć dalej, nie martwiąc się przez kilkadziesiąt najbliższych sekund o konieczność unikania potworów. Polecam zbadać dokładnie wszystkie tunele, gdyż jedna z prawych odnóg skrywa bonusowy przedmiot, a mianowicie pokazaną na powyższym screenie lalkę Newt (z faktem jej odnalezienia jest związane osiągnięcie/trofeum). Ruszaj dalej, zatrzymując się po dotarciu do nowego obszaru z obcymi.
Wkrocz na metalowe balkoniki i zacznij się po nich bardzo powoli przemieszczać. Schemat działania jest tu bardzo zbliżony do poprzedniej lokacji, czyli musisz odnaleźć interaktywną dźwignię i za nią pociągnąć, zachęcając potwory do popełnienia samobójstwa przy aktywnej pompie.
Zlokalizuj interaktywne drzwi i użyj spawarki żeby je otworzyć (nie musisz się już martwić o to, że to głośna czynność). Po znalezieniu się w nowym obszarze podejdź do zniszczonego fragmentu balkoniku (powyższy screen). Przeskocz na sąsiedni balkonik i szybko dotrzyj do lewej dźwigni z zamiarem pociągnięcia za jeszcze jedną dźwignię. Zaczekaj aż parter zostanie "oczyszczony" z potworów.
Zeskocz na niższy poziom i po raz kolejny użyj na drzwiach spawarki. Wysłuchaj mało owocnej rozmowy z O'Nealem i wybierz lewy tunel. Zatrzymaj się po dotarciu do pokazanego na powyższym screenie obszaru, albowiem przebywa tu dość liczna grupa uśpionych obcych.
Ostrożnie wyrusz prosto, wykonując obowiązkowe postoje za każdym razem gdy odnotujesz aktywność obcych. Wybierz rampę prowadzącą na metalowe balkoniki. Możesz się tu zachować na dwa sposoby, czyli kontynuować podróż po górnych balkonikach (screen 1) lub zaczekać aż lewe drzwi otworzą się i wejść do bocznego pomieszczenia (screen 2). W obu przypadkach pamiętaj o tym żeby nie przyśpieszać nawet po oddaleniu się od ksenomorfów, bo w dalszym ciągu możesz je przypadkowo zaalarmować.
Obie opisane wyżej ścieżki prowadzą w to samo miejsce, a konkretnie do pokazanego na powyższym screenie przejścia. Skorzystaj z niego i skręć w prawo. Użyj spawarki na drzwiach odnalezionych na końcu korytarza, otrzymując jednocześnie uaktualnione wytyczne.