Przedostań się do lądownika i ucieknij z Sephory | Misja 3 - Upadek Sulaco poradnik Aliens: Colonial Marines
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Przedostań się do lądownika i ucieknij z Sephory
Początkowa część tej misji jest liniowa i w trakcie jej rozgrywania nie spotkasz żadnych przeciwników. Podążaj śladami członków swojej drużyny, przechodząc przez częściowo zniszczone pomieszczenia mostka kapitańskiego. Ważną informacją jest to, że nie musisz się śpieszyć z ucieczką z rozpadającego się statku kosmicznego. Nic ci też nie grozi w korytarzach, w których drzwi są lekko rozszczelnione, bo będziesz jedynie w niewielkim stopniu do nich przyciągany.
Po dotarciu do odwiedzonej w poprzedniej misji sali projekcyjnej skręć w prawo i wyjdź po schodach na górę. W pobliskim korytarzu musisz wykonać dodatkową czynność, a mianowicie oddać strzał w stronę pokazanego na powyższym screenie żółtego kanistra, doprowadzając do całkowitego zamknięcia się drzwi i odblokowując sobie w ten sposób możliwość kontynuacji przemarszu.
Podążaj liniowymi korytarzami, korzystając po drodze ze schodów. Po dotarciu w pokazane na powyższym screenie miejsce zacznij od zbadania prawych drzwi prowadzących do zbrojowni (Armory). Znajduje się tu bonusowa broń, a mianowicie miotacz ognia M240. Nie radzę jednak zabierać tej giwery, bo niespecjalnie przyda się ona w kolejnych walkach, a nie możesz jej na stałe dodać do inwentarza (przy próbie zmiany broni miotacz jest automatycznie upuszczany).
Po dostatecznym zbadaniu okolicy wybierz lewe drzwi i przygotuj się do stoczenia pierwszej bitwy z najemnikami Weyland-Yutani. W trakcie rozgrywanych tu walk warto korzystać z zasłon, a także pomagać sobie materiałami wybuchowymi i detonować żółte kanistry. Uważaj na przeciwników, którzy pojawią się przy drzwiach na końcu korytarza. Jeden dobrze wymierzony wybuchowy pocisk pozwoli ci błyskawicznie się ich pozbyć. Zanim opuścisz to miejsce zbadaj najbliższe otoczenie, w tym dwa mniejsze korytarze zlokalizowane po prawej stronie.
Możesz wyruszyć dalej, docierając po kilku chwilach nowych drzwi. Otwórz je i przygotuj się do zaatakowania wrogów widocznych na wprost od Ciebie (powyższy screen). Po tym jak jeden z Twoich sojuszników skończy używać spawarki skieruj się w lewo, wkraczając do kolejnego większego korytarza. Podobnie jak wcześniej dobrze jest tu chować się za zasłonami, szukając okazji do wyprowadzania skutecznych i bezpiecznych ataków.
Przesuwaj się sukcesywnie do przodu, eliminując wszystkich napotykanych najemników. Po zabezpieczeniu głównego korytarza wybierz jedno z dwóch prawych przejść. Także i w tym miejscu do zlikwidowania jest kilku wrogów. Po ich zneutralizowaniu udaj się w prawo, tak by znaleźć się po drugiej stronie odwiedzanej już wcześniej barykady. Do odnalezienia jest tu pokazany na powyższym screenie nieśmiertelnik (St. szer. Ricco Frost).
Kontynuuj eksplorację tego pokładu. Nie powienieneś już wpaść na żadnych nowych przeciwników, tak więc większą uwagę przywiązuj do zbierania odnajdywanych po drodze zapasów. Aktualny cel podróży to pokazana na powyższym screenie winda. Wejdź do niej i skorzystaj z panelu sterowania, by wziąć udział w dość emocjonującej przejażdżce na nowy pokład.
Sprawdź sąsiednią windę w poszukiwaniu zapasów i następnie skieruj się do lewych drzwi. Wznów bardzo liniowy przemarsz, zatrzymując się dopiero po dotarciu do pokazanych na powyższym screenie drzwi. Ponownie rozejrzyj się za zapasami i dopiero na sam koniec skorzystaj ze spawarki.
Przygotuj się, bo tuż po otwarciu drzwi zmuszony zostaniesz do zlikwidowania nowych najemników. Pewnym ułatwieniem jest na szczęście to, że będą oni zajęci atakowaniem ksenomorfów, tak więc możesz ich zaskoczyć. Radzę pozostawać początkowo w pobliżu drzwi i dopiero po wyeliminowaniu najbliżej rozstawionych wrogów przejść nieco dalej. Analogicznie do wcześniej rozegranych potyczek rozglądaj się na bieżąco za wybuchowymi kanistrami, które możesz wykorzystywać do szybszej eksterminacji sił wroga.
Niezależnie od tego czy wybierzesz lewe czy prawe balkoniki musisz się liczyć z tym, że niespodziewanie utracisz stabilny grunt pod nogami i wylądujesz na niższym poziomie. Przygotuj się tu do wyeliminowania dwóch ksenomorfów. W celu powrócenia na górne balkoniki musisz skorzystać z windy znajdującej się w jednym z narożników. Wznów przemarsz po górnych balkonikach, docierając po kilku chwilach do wyjścia z tego pomieszczenia.
W kolejnej sali z metalowymi balkonikami uważaj na najemników oraz na ksenomorfy. Wrogowie będą nadbiegali od lewej strony i będzie to kilka fal, tak więc nie wychodź zza zasłony od razu po zlikwidowaniu wszystkich widocznych wrogów. Także i tym razem pojawia się ryzyko spadnięcia na niższy poziom, ale w takiej sytuacji nie zostałbyś na szczęście zaatakowany przez ksenomorfy. Dotrzyj do przejścia, przy którym pojawiali się wrodzy najemnicy. Po znalezieniu się w następnym pomieszczeniu otrzymasz uaktualnione wytyczne.