Akt 1 - The Mechanic | Akt 1 | Alan Wake's American Nightmare Alan Wake's American Nightmare poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
Podnieś latarkę. Leży ona nad brzegiem jeziora, kilka kroków przed Alanem.
Kierując promień światła z latarki na obiekty zagradzające przejście zniszczysz je.
Podnieś leżący obok kaktusa pistolet. Pojawi się przeciwnik. Skieruj na niego promień światła z latarki i poczekaj, aż nastąpi coś w rodzaju małego wybuchu, dzięki czemu wróg stanie się wrażliwy na obrażenia. Zastrzel go, a chwilę później jeszcze jednego, po czym opuść kanion.
Omiń wieżę wiertniczą i zacznij iść w kierunku motelu. Po chwili pojawią się demony. Nie ma sensu z nimi walczyć, więc sprintem biegnij do najbliższej latarni ulicznej przy wejściu do motelu. Tu możesz chwilę odpocząć, a przeciwnicy się wycofają.
Przejdź na dziedziniec motelu i wejdź do garażu, by porozmawiać z Emmą. Porozmawiaj z nią wyczerpując wszystkie opcje dialogowe. Na jednej z półek znajdziesz pistolet na gwoździe (nailgun).
Musisz odszukać trzy przedmioty niezbędne do zmiany rzeczywistości. Miejsca, w których się one znajdują zostały oznaczone gwiazdkami na mini-mapie. Tuż obok garażu możesz przejść na jego tyły, gdzie zobaczysz przyczepę kampingową. Za nią, w wyschniętym kanale leży pierwszy z przedmiotów - zawór (valve). Kiedy zejdziesz do rowu zostaniesz zaatakowany, więc przygotuj się na walkę na dość bliskim dystansie i nie zapomnij stosować uników.
Drugi z przedmiotów, płytę CD, znajdziesz w magazynie przy torach. Do środka wejdziesz tylnimi drzwiami, zanim jednak tego dokonasz, Alana zaatakuje przeciwnik klonujący się w świetle latarki. Im częściej się sklonuje, tym klony stają się słabsze, dlatego wyczekaj aż z jednego wroga zrobi się czterech i dopiero wtedy zacznij strzelać. W magazynie znajdziesz też amunicję oraz karabin (carbine rifle).
Na pace żółtego samochodu terenowego stojącego przed przejazdem przez tory znajdziesz pistolet sygnałowy (flare gun).
Ostatnim przedmiotem jest akumulator (battery). Stoi on na jednej z ciężarówek znajdujących się na wydzielonym dla nich parkingu. Kiedy znajdziesz się w pobliżu aut zostaniesz zaatakowany przez trzech przeciwników, z którymi jednak bez problemu powinieneś sobie poradzić.
Niestety, akumulator jest rozładowany. Wróć do motelowego garażu i porozmawiaj z Emmą, a otrzymasz naładowany akumulator. Wypytaj dokładnie o wszystko dziewczynę i udaj się na pole naftowe.
Po drodze do wieży wiertniczej przejdziesz obok zamkniętego domku. Na podeście leży strzelba (pump-action shotgun).
Zaraz za domkiem zaatakują przeciwnicy. Zastrzel ich.
W wiacie, na beczce leży rewolwer (revolver).
Po dojściu do wieży wyeliminuj wszystkich wrogów.
Zajrzyj do manuskryptu. Aby zmienić rzeczywistość musisz doprowadzić to miejsce do stanu takiego, jak został opisany w książce.
Najpierw umieść w boomboksie płytę CD.
U podstawy wieży włóż zawór i przekręć go.
Potem podłącz akumulator do skrzynki sterującej i uruchom światła. Zostaniesz uraczony krótką scenką przerywnikową ze spadającym satelitą.
Po upadku satelity nie pozostaje ci nic innego, jak tylko wynieść się w bezpieczne miejsce. Idź jeszcze raz do garażu i Emmy.
Garaż jest zabarykadowany, a na dziedzińcu motelu roi się od sług cienia. Zastrzel wszystkich, a drzwi do garażu się otworzą.
Ponownie porozmawiaj z Emmą. Otrzymasz od niej klucz do restauracji stojącej nieco dalej, przy drodze. Idź tam.
Przed restauracją zaatakuje cię poltergeist, czyli ożywiony neon. Nie strzelaj do niego, tylko świeć latarką wykonując uniki.
W restauracji podnieś klucze z podłogi i przyjrzyj się stojącej na stoliku walizce.
Za pomocą kluczy znalezionych w restauracji zacznij otwierać motelowe pokoje i przeszukaj je.
W pokoju znajdującym się na prawo za frontowym wejściem na dziedziniec znajdziesz leżące na podłodze ciało. Przyjrzyj się wiszącej na ścianie kurtce i podnieś klucze z podłogi.