Część 3 | Budynki w Airport Tycoon 2 poradnik Airport Tycoon 2
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2024
Nazwa budynku | Funkcje obiektu | Zalety | Wady |
Runway 2000 m, 3000 m, 3500 m |
postanowiłem trzy rodzaje pasów opisać razem, pas dwukilometrowy dobry jest tylko na samym początku gdy musimy jakoś wystartować; możliwie jak najszybciej należy postawić pas o długości 3km, zapewni to możliwość otrzymywania bardzo wartościowych kontraktów; z kolei pas trzy i pół kilometrowy powinno się stawiać tylko wtedy, gdy ma się spore zapasy finansowe |
2 i 3km: niewielkie koszty utrzymania; 3 i 3,5km: możliwość otrzymywania lepszych zleceń |
koszty zakupu (od trzech milionów za pas 2km do aż 12 milionów za pas o długości 3,5km) |
Control Tower 1 |
wieża kontrolna to jeden z tych budynków, które są ABSOLUTNIE NIEZBĘDNE do prawidłowego funkcjonowania lotniska, CT1 potrzebna jest przy stawianiu pasa dwukilometrowego |
wystarczy tylko jedna wieża kontrolna, niewielkie koszty zakupu |
aż 10000$ miesięcznego utrzymania |
Control Tower 2 |
wymagana jeśli stawia się pas o długości trzech kilometrów, na szczęście można wtedy zrezygnować z CT1 |
to samo co wyżej |
jeszcze większe koszty utrzymania |
Control Tower 3 |
konieczna podczas stawiania ostatniego z pasów startowych (3,5km) |
wystarczy tylko jeden taki obiekt |
wyższe koszty zakupu oraz utrzymania |
Hourly Car Park |
pierwszy z dostępnych parkingów, pozwala jedynie na krótkie, kilkugodzinne postoje; można z niego zrezygnować gdy tylko pojawią się lepsze parkingi bądź też zostawić go sobie (oba warianty są dobre :-)) |
zajmuje niewiele miejsca (jak na parking), przyzwoite koszty utrzymania |
niska wydajność, nie polepsza nastrojów klientów |
Short Stay Car Park |
o wiele lepsza odmiana parkingu, stawiaj, gdy tylko pojawia się taka możliwość, jeden przy każdym terminalu w zupełności wystarczy, zostaw go już sobie do samego końca |
bardziej przydatny, rozsądne koszty utrzymania |
zajmuje sporo powierzchni, drogi w zakupie |
Long Stay Car Park |
najlepszy z dostępnych parkingów, pozwala na wielotygodniowy postój samochódow, dodatkowo zapewnia też niemałe zyski z karnetów za postój, dobrze jest postawić jeden lub dwa takie obiekty, niekoniecznie muszą się one znajdować przy terminalu, muszą być natomiast otoczone drogą |
zapewnia niewielkie przychody, bardzo przydatny na każdym lotnisku, zrozumiałe koszty utrzymania |
to samo co wyżej |
Fire Station 1 |
remiza straży pożarnej MUSI zostać postawiona, inaczej lotnisko nie będzie mogło prawidłowo funkcjonować (nie otrzymasz żadnych kontraktów); poza tak oczywistymi sprawami jak walka z pożarami służy ona również polepszeniu bezpieczeństwa na lotnisku, dobre jeśli chce się podwyższyć taki współczynnik |
jako jedyna chroni przed pożarami |
stosunkowo droga do postawienia i utrzymania, niewielka wydajność |
Fire Station 2 |
zmiany polegają przede wszystkim na tym, iż teraz może ona działać na znacznie większą skalę |
działa o wiele lepiej, zwiększa też współczynniki |
jeszcze droższa! |
Fire Station 3 |
20000 dolarów potrzebnych na jej comiesięczne utrzymanie nie napawa optymizmem, buduj tylko wtedy, gdy jest to naprawdę konieczne (nie ma sensu stawiać jej dla awansowania na kolejny poziom technologiczny ponieważ sama znajduje się na ostatnim) |
nieco lepsze działanie |
koszmarnie wysokie koszty utrzymania i zakupu, zajmuje znacznie więcej miejsca niż FS1 i FS2 |
Police Station 1 |
siedziba policji to kolejny budynek, na którego postawienie musisz się zdecydować; zresztą jest to jeden z podstawowych wymogów większości przewoźników; średniej wielkości lotnisko powinno mieć co najmniej dwie siedziby policji, ja jednak radziłbym postawić jedno PS1 a następnie zaczekać aż odkryte zostaną kolejne jego modyfikacje |
chroni lotnisko oraz podróżujących, polepsza przy tym niektóre współczynniki |
identyczne jak w przypadku Fire Station: bardzo droga zarówno przy kupnie jak i w comiesięcznym utrzymaniu |
Police Station 2 |
zmiany obejmują przede wszystkim obszar działania oddziałów policyjnych, kupuj tylko wtedy jeśli chcesz przeskoczyć na kolejne poziomy technologiczne |
to samo co wyżej, ale na nieco większą skalę |
to samo co wyżej |
Police Station 3 |
zmiana jest naprawdę marginalna, moim zdaniem lepiej jest pozostać przy PS2 czy nawet PS1 |
minimalnie lepsze efekty działania |
kosztuje prawie milion dolarów!! + to co wyżej |
Infirmary, Sewage Treatment |
dwa obiekty o wątpliwej przydatności; z założenia Infirmary ma zajmować się opieką medyczną nad podróżującymi, natomiast Sewage Treatment to najzwyklejsza kanalizacja; ja jednak nie zauważyłem ŻADNYCH zmian między tym co działo się przed i po ich postawieniu, uznaję więc, że dodano je na siłę, żeby sztucznie można było zwiększyć ilość budynków (i się tym oczywiście chwalić :-)) |
brak |
wyrzucanie pieniążków, to już lepiej nawet zająć się budową kilkuhektarowych parków :-) |