Część 1 | Budynki w Airport Tycoon 2 poradnik Airport Tycoon 2
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2024
Przegląd dostępnych budynków
Uwaga! W poniższym przeglądzie zawarłem wszystko poza elementami scenerii a to dlatego, że odkrycie ich "funkcji" jest banalnie proste. Wszystkie sprzyjają poprawianiu nastrojów odwiedzających a czym droższy jest to element tym lepiej się z takiej funkcji wywiązuje. Jeśli możesz to stawiaj ich możliwie jak najwięcej i to od razu tych najdroższych.
Nazwa budynku | Funkcje obiektu | Zalety | Wady |
Bus Stop |
tradycyjny przystanek autobusowy, powinieneś postawić taki jeden przy wjeździe na lotnisko a kolejne dopiero wtedy, gdy zdecydujesz się na drugi terminal, wtedy posłuży dodatkowo do przetransportowania w to miejsce podróżujących (koniecznie potwórz kilka przystanków niedaleko parkingów) |
przydatny jeśli ma się dwa Terminale, zajmuje tylko dwa pola |
wysoki koszt zakupu - 10000 dolarów |
Taxi Rank |
postój dla taksówek, powinieneś mieć go już od samego początku, na szczęście jeden taki obiekt w zupełności wystarcza nawet jeśli ma się sporych rozmiarów lotnisko |
nie trzeba stawiać ich więcej, zwiększa liczbę podróżujących |
podobnie jak wyżej, dość drogi - 10000 dolarów |
Admin Building 1 |
budynek administracyjny odpowiada za wyszukiwanie nowych współpracowników, ustalanie lepszych warunków do negocjacji a także dbanie o to, aby dotychzasowi przewoźnicy nie zrezygnowali z naszych usług |
powoduje, iż do gracza zgłaszają się coraz lepsze firmy, można regulować poziom wydajności pracy |
koszmarnie drogi w zakupieniu i utrzymaniu |
Admin Building 2 |
ulepszony Admin Building 1, jedyna większa róznica polega jednak na tym, iż wynajdywani są nieco lepsi współpracownicy |
to samo co wyżej |
jeszcze droższy! |
Admin Building 3 |
najlepszy spośród Admin Buildingów, zapewnia dostęp do najbardziej opłacalnych kontraktów, nie patrz na koszty tylko stawiaj przy pierwszej możliwej do tej sposobności! |
to samo co wyżej |
miesięczne utrzymanie na poziomie 14000$!! |
Customs |
budynki Customs są odpowiedzialne za obsługę lotów zagranicznych, inaczej byłoby to niemożliwe, są one wymagane przez większość przewoźników, dobrze jest mieć ich możliwie jak najwięcej, przy średniej wielkości lotnisku z 2 terminalami od 10-15 |
umożliwiają loty międzynarodowe, 4000$ miesięcznego utrzymania można jeszcze wytrzymać |
trzeba stawiać ich stosunkowo dużo |
Airport Maintain 1 |
Airport Maintain wykorzystuje się do utrzymania dobrego stanu technicznego WSZYSTKICH budynków znajdujących się w obrębie lotniska, oczywiście jeden taki obiekt nie wystarczy, zanim jeszcze odkryjesz kolejne generacje AM będziesz musiał zbudować ich co najmniej pięć |
naprawia wszystkie budynki, niewielkie miesięczne koszty utrzymania |
bardzo drogi w zakupie - 100000$, trzeba mieć ich dużo |
Airport Maintain 2 |
cechuje się znacznie lepszą wydajnością, do momentu wynalezienia trzeciej generacji AM musisz postawić co najmniej siedem-osiem takich obiektów (zakładając, że chcesz mieć dwa terminale) |
o wiele sprawniej naprawia budynki |
wyższe koszty utrzymania, drogi w zakupie, nadal trzeba mieć ich sporo |
Airport Maintain 3 |
nooo, nareszcie coś znacznie lepszego, w przypadku ostatniej generacji AM wystarczy dobudować 3-4 takie obiekty i można być w miarę spokojnym o los swoich budynków |
nie trzeba ich już budować masowo |
miesięczny koszt utrzymania jednego obiektu to aż 10000$ |
Plane Maintain 1 |
dba o odpowiednią obsługę przylatujących maszyn, paradoksalnie jeden taki obiekt w zupełności wystarcza, dobrze by było w jego opcjach już na samym starcie ustawić dostarczanie paliwa trzygwiazdkowego, zapewni to brak jakichkolwiek protestów ze strony przewoźników |
wystarczy tylko jeden taki budynek |
trzeba na niego wyłożyć 100000$ |
Plane Maintain 2 |
różnica jest co prawda niewielka, ale dobrze by było postawić ten budynek na miejsce poprzedniego, pamiętaj jednak o tym, aby tamten wyburzyć dopiero gdy budowa nowszej generacji zostanie ukończona, możesz już też przestawić się na paliwo pięcogwiazdkowe i tak zostawić to do końca |
potrzebny do awansowania na kolejny poziom, można zburzyć PM1 |
znacznie droższy |
Plane Maintain 3 |
wyglądem przypomina dwa złączone budynki, po raz kolejny zamiana jest potrzebna tylko po to, aby móc awansować na wyższy poziom |
to samo co wyżej |
większych wad nie stwierdzono, no, może mógłby być tańszy |
Post Office |
budynek poczty jest potrzebny tylko w dwóch sytuacjach: gdy planuje się przejść na kolejne poziomy technologiczne oraz podpisać umowę z firmą pocztową |
potrzebny do awansowania na kolejny poziom |
mało przydatny, trochę za drogi |