Egipcjanie | Nacje | Age of Empires Online poradnik Age of Empires Online
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Egipcjanie
Po dłuższej grze tą nacją, od razu na myśl przychodzi Age of Mythology - jedna z poprzednich gier Esemble Studios. Dlaczego? Ponieważ zarówno tam, jak i tu, Egipt można określić jako bardzo tanią nację. Ich wielkim atutem są niedrogie jednostki, rabat przy przechodzeniu na następny wiek, a także jednostki wsparcia w postaci trzech różnych kapłanów (Support), którzy potrafią znacząco wpłynąć na rozgrywkę. Co ważne, choć na początku warto Nam przeprowadzić Flood, to nieudany atak nie oznacza przegranej - w późniejszych fazach rozwoju dochodzą Nam m.in. Słonie Bojowe, które potrafią rozpętać prawdziwe piekło i napad paniki wśród nieprzyjaciół. Reasumując, w przypadku drzew technologii egipskich, warto skupić się na ekonomii. Niezależnie czy naszą ulubioną techniką jest Rush, czy też nie, mając silną ekonomię jesteśmy w stanie doprowadzić do sytuacji, w której systematycznie zalewamy wroga dużą ilością stosunkowo tanich jednostek. Jest to zdecydowanie trudniejsza do opanowania nacja, stąd też początkującym radzę wybrać bardziej zbalansowanych Greków.
Poniższy tabela przedstawia listę jednostek egipskich wraz z podstawowymi informacjami i krótką charakterystyką. By poradnik był przejrzysty, zastosowałem następujące oznaczenia dla typów jednostek (znajdują się w prawym górnym rogu każdego z poniższych opisów):
P - piechota (Infantry)
S - strzelcy (Ranged)
J - jazda (Cavalary)
O - maszyny oblężnicze (Siege)
W - jednostka wsparcia (Support)
Ł - łódź (Boat)
F - jednostka floty (Warship)
Osadnik (Villager) Koszt: 50 żywności, 1 p. populacji Żywotność / Szybkość / Zasięg widzenia: 150 / 6 / 12 Atak wręcz / Atak dystansowy: 5 DPS Osadnicy zbierają surowce, budują i naprawiają budynki. Ich liczba i umiejętne rozdysponowanie pomiędzy źródłami surowców są kluczowe dla dynamicznego rozwoju. | |
Zwiadowca (Scout) J Zwiadowca jest dostępny od początku rozgrywki, nie można go rekrutować. Żywotność / Szybkość / Zasięg widzenia: 600 / 10 / 26 Atak dystansowy: 4 DPS Tak jak w przypadku Greków, zwiadowca jest szybki, co pozwala mu błyskawicznie odkrywać nowe tereny na mapie. W odróżnieniu od greckiego zwiadowcy, atakuje z dystansu. | |
Włócznik (Spearman) P Koszt: 35 żywności, 15 złota, 1 p. populacji Żywotność / Szybkość / Zasięg widzenia: 158 / 6 / 20 Atak wręcz: 10 DPS Podstawowa jednostka piechoty egipskiej, jako jedyna dostępna już w pierwszym wieku. Jest odrobinę tańszy i słabszy, niż Jego grecki odpowiednik. Skuteczny przeciwko jeźdźcom. | |
Topornik (Axeman) P Koszt: 25 żywności, 15 złota, 1 p. populacji Żywotność / Szybkość / Zasięg widzenia: 181 / 6 / 20 Atak wręcz: 9 DPS Jest to uzbrojony w obosieczny topór piechur, skuteczny przeciwko piechocie. Stosunkowo niską żywotność nadrabia faktem, iż jest bardzo tani. Siła toporników tkwi w ich liczbie. | |
Procarz (Slinger) S Koszt: 25 drewna, 20 złota, 1 p. populacji Żywotność / Szybkość / Zasięg widzenia: 92 / 6 / 20 Atak dystansowy: 7 DPS W początkowej fazie rozgrywki, procarz jest fenomenalnym żołnierzem pod Rush. Nie tylko sprawnie radzi sobie ze strzelcami wroga, ale i błyskawicznie eliminuje osadników. |
Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie