Budynki w trakcie rozgrywki | Budynki | Age of Empires Online poradnik Age of Empires Online
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Budynki w trakcie rozgrywki
Poniższa lista zawiera wszystkie budowle, które mamy dostępne w AoE Online. Część z nich możemy odblokować w trakcie wykonywania misji szkoleniowych, część natomiast musimy sami wykupić rozdając punkty technologii (Palace). Przy niektórych budynkach umieściłem w nawiasach literę E lub G - oznacza to, że dany budynek jest unikatowy, dostępny jedynie dla Egipcjan lub Greków.
Town Center - podstawowy, najważniejszy budynek Naszej osady. Za Jego pośrednictwem szkolimy i ulepszamy Osadników, a w przypadku Greków również przechodzimy do kolejnego wieku. Obrona tej budowli jest priorytetowym zadaniem bez względu na wszystko. Jest miejscem, do którego znoszone są surowce. Zwiększa limit populacji o dwadzieścia punktów.
I wiek:
House - zwyczajny dom; zwiększa limit populacji o pięć punktów.
Barracks - podstawowy typ koszar, jedyne dostępne w I wieku, służące do szkolenia piechoty (Infantry). Wyjątkiem jest Procarz, który jest strzelcem (Ranged).
Storehouse - podobnie jak w Town Center, Osadnicy mogą tu składować na surowce. Tutaj również dokonujemy ulepszeń dotyczących pozyskiwania surowców.
Dock - centrum budowy łodzi (Boat) oraz jednostek floty (Warship). Służy jako skład na surowce zarówno dla Łodzi Rybackich, jak i Osadników.
Watch post - posterunek o sporym zasięgu widzenia. Posiada słabą obronę, nie atakuje.
Wall - ostrokół, który z czasem możemy ulepszyć do potężnego muru.
Temple of Ra (E) - świątynia, której wybudowanie jest równoznaczne z przejściem do II wieku. Szkoli Kapłanki Ra.
II wiek:
Archery Range (G) - koszary greckie, w których szkoli się jednostki strzeleckie (Ranged).
Stables - miejsce szkolenia jazdy (Cavalary) oraz Rydwanów (u Egipcjan).
Guard Tower - wieża strażnicza potrafiąca razić strzałami ze sporej odległości. Podczas ataku na wroga (po wybiciu jednostek) jest to nasz priorytetowy cel zaraz obok wrogiego Town Center oraz wszelkiego typu koszar.
Farm - farma, czyli nieskończone źródło żywności. Warto w pierwszej kolejności wykorzystać wszystkie alternatywne źródła tego surowca, gdyż uprawa farm to najwolniejszy sposób na Jego pozyskanie.
Armory - jest to zbrojownia oferująca możliwość ulepszenia danego typu jednostek. Bardzo ważny budynek z perspektywy taktyki Boom, a jednocześnie totalnie zbędny w przypadku, gdy zdecydujemy się na Rush.
Market - szkolimy tutaj karawany, które podróżując między Marketem, a Town Center, generują złoto. Ponadto Market umożliwia Nam wymianę surowców.
Academy - centrum zaawansowanych ulepszeń.
Temple of Set (E) - świątynia, której wybudowanie jest równoznaczne z przejściem do III wieku. Szkoli Kapłanków Seta.
III wiek:
Siege Workshop - centrum konstruowania maszyn oblężniczych, nieporównywalnie skutecznych w burzeniu nieprzyjacielskich fortyfikacji.
Temple (G) - grecka świątynia, pozwalająca na szkolenie Kapłana.
Fortress - najpotężniejszy budynek z perspektywy punktów wytrzymałości oraz siły ataku. Centrum szkolenia najsilniejszych jednostek.
Temple of Ptah (E) - świątynia, której wybudowanie jest równoznaczne z przejściem do IV wieku. Szkoli Kapłanków Ptaha.
IV wiek:
Wonder - wspaniały monument zapewniający zwycięstwo.