Age of Empires 4: Sułtanat Delhijski - cywilizacja Age of Empires 4 poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika Age of Empires 4 znajdziecie najważniejsze informacje o Sułtanacie Delhijskim.
Ostatnia aktualizacja: 24 listopada 2021
Poniższa strona poradnika do Age of Empires 4 zawiera opis cywilizacji Sułtanatu Delhijskiego (Delhi Sultanate). Przedstawiliśmy wszystkie premie, unikalne jednostki i technologie oraz dostępne Zabytki (Landmarks).
Sułtanat Delhijski to jedna z trudniejszych cywilizacji w Age of Empires 4. Są oni frakcją defensywną, skoncentrowaną na badaniach. Ponadto ich unikalne jednostki religijne, dostępne już od I ery, potrafią przyspieszyć proces badań nowej technologii. Mocną stroną Sułtanatu Delhijskiego jest również umożliwienie piechocie budowania systemu obronnego.
Bonusy
- Zbieranie jedzenia z krzaków odbywa się o 25% szybciej, brak możliwości wycinania pożywienia z dzików;
- Jednostka Scholar jest dostępna już od I ery;
- Technologia jest całkowicie za darmo, lecz badania trwą o wiele dłużej. Jednostki Scholar przyspieszają ten proces;
- Jednostki piechoty mogą budować fortyfikacje;
- Statki rybackie wyposażone w łuczników.
Unikalne jednostki
- Scholar - jednostka religijna, posiadająca zdolność do przyspieszania badań i ulepszeń technologicznych;
- War Elephant - potężna jednostka wojskowa i oblężnicza o wysokim zdrowiu, dosiadana przez 2 włóczników;
- Tower War Elephant - jednostka wojskowa i oblężnicza, posiadająca potężny atak dystansowy, dosiadana przez 2 łuczników.
Zabytki (Landmarks)
II era:
- Dome of the Faith - budynek religijny. Produkowane w nim jednostki Scholars są o połowę tańsze;
- Tower of Victory - budynek military. Jednostki piechoty, będący w pobliżu budynku, otrzymują 15% premii do prędkości ataku.
III era:
- Compound of the Defender - budynek obronny odblokowujący możliwość budowania fortyfikacji jednostkom piechoty. Zmniejsza również koszt kamienia o 25%;
- House of Learning - budynek technologiczny, posiadający wiele unikalnych ulepszeń religijnych i ekonomicznych.
IV era:
- Hisar Academy - budynek technologiczny generujący jedzenie. Ilość generowanego pożywienia zależy od ilości wykupionych ulepszeń;
- Palace of the Sultan - budynek religijny. Generuje jednostki Tower War Elephant. Jednostki religijne znajdujące się w garnizonie przyspieszą produkcję.
Unikalne budynki
- Mosque - budynek religijny dostępny od I ery. Obiekty będące pod wpływem Meczetu szybciej przeprowadzają badania nad nową technologią. Scholars znajdujący się w garnizonie Meczetu dodatkowo przyspieszają ten proces.
Unikalne technologie
I era:
- Sanctity (Mosque) - pozwala jednostkom religijnym przejmować Święte Miejsca (Sacred Sites) przed osiągnięciem III ery. Dodatkowo Święte Miejsca generują 100% więcej złota;
- Efficient Production (Mosque) - umożliwia stacjonowanie jednostek Scholars w budynkach wojskowych, zwiększając ich szybkość produkcji o 100%.
II era:
- Patchwork Repairs (Dock) - szybkość naprawy statków rybackich wzrasta o 100%;
- All-Seeing Eye (Mosque) - zwiększa zasięg widzenia jednostkom Scholars o 100%.
III era:
- Forced March (Blacksmith) - piechota zyskuje specjalną zdolność, dzięki której przez 10 sekund porusza się o 100% szybciej. Podczas aktywowanej zdolności nie są jednak zdolni do atakowania wrogów;
- Honed Blades (House of Learning) - jednostki Men-at-arms i Rycerze (Knights) otrzymują premię do zadawanych obrażeń w zwarciu;
- Tranquil Venue (Huse of Learning) - po zbadaniu, wszystkie budynki Mosque regenerują zdrowie pobliskich jednostek o 1 punkt co sekundę;
- Lookout Towers (House of Learning) - zwiększa zasięg widzenia Wieży Obserwacyjnej (Outpost) o 50%;
- Reinforced Foundations (House of Learning) - po zbadaniu domy i Centra Miast (Town Centers) zwiększają populację o 5;
- Swiftness (Mosque) - zwiększa prędkość poruszania się jednostek Scholars o 100%;
- Slow-Burning Defenses (Keep) - zwiększa obronę przed ogniem Wieżom (Towers) murom (Stone walls) oraz Wieżom Obserwacyjnym (Outposts).
IV era:
- Armored Beasts (Stable) - dodaje 2 punkty do pancerza jednostkom War Elephants i Tower War Elephants;
- Siege Elephant (Archery Range) - Łucznicy, dosiadający jednostki Tower War Elephants, zostają ulepszeni do Kuszników;
- Village Fortesses (Keep) - Twierdze (Keeps), zyskują cechy Centrum Miasta (Town Center);
- Zeal (Mosque) - wojsko leczone przez jednostki Scholars otrzymują 50% premię do ataku na 3 sekundy;
- Hearty Rations (House of Learning) - zwiększa ilość przenoszonych surowców przez Mieszkańców (Villagers) o 5.
Podsumowanie
Jedną z najważniejszych premii Sułtanatu Delhijskiego są darmowe ulepszenia technologii. Wydłużony czas badania można w łatwy sposób skrócić, dzięki jednostkom religijnym, obsadzonych w odpowiednich budynkach. Warto też dodać, że cywilizacja ta jako jedyna pozwala obsadzać jednostki religijne we wszystkich budynkach. Ponadto prowadzone badania można w dowolnym momencie wstrzymać. Metoda ta jest pomocna, jeśli musicie na chwilę skupić się na produkcji wojska. Inne budynki zbudowane w zasięgu oddziaływania budynku religijnego również mogą uzyskać szybsze badania w zależności od tego, ile jednostek Scholars stacjonuje w danym Meczecie.
Kolejnym najważniejszym bonusem tej cywilizacji jest zdolność piechoty do konstruowania murów obronnych. Dzięki temu Wasi robotnicy będą mogli zająć się zbieraniem zasobów i wzmacnianiem gospodarki. Krzewy jagodowe przynoszą im większe plony, a wybudowanie przy nich młynów przekształci je w sady.
Rdzeniem armii Sułtanatu Delhijskiego jest Słoń Bojowy. Te potężne zwierzęta posiadają ogromną ilość punktów życia oraz zadają wiele obrażeń, służą również jako jednostki oblężnicze. Hordy słoni, wspomagane przez piechotę potrafią zdziesiątkować armię wroga. Osiągnięcie IV epoki nagrodzi Was odblokowaniem ulepszonej jednostki Słonia Bojowego.
Silny nacisk cywilizacji na badania i obronę sprawi, że Sułtanat Delhijski może stać się dominującą siłą dopiero w późniejszej fazie rozgrywki.