Combosy i umiejętności | Podstawy Age of Conan Hyborian Adventures poradnik Age of Conan: Hyborian Adventures - pierwsze kroki
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Combosy i umiejętności
Zarówno combosy, atrybuty, jak i czary można przenosić na pasek szybkiego dostępu, przeciągając je tam.
1. Lista combosów (na dole tworzą się zakładki dla 20-tu kolejnych poziomów doświadczenia);
2. Lista umiejętności (niemalże identyczna dla każdego archetypu, podstawowe umiejętności takie jak odpoczynek, skradanie się, wypatrywanie, taniec itp.)
3. Lista czarów mających wpływ na naszych przyjaciół (regeneracja zdrowia, zwiększenie siły itp.)
4. Lista czarów mających wpływ na naszych przeciwników (zwiększenie obrażeń, uziemienie itp.)
Drzewko umiejętności
Drzewko jest specyficzne dla każdej klasy. Dostęp do niego jest możliwy dopiero po uzyskaniu 10 poziomu doświadczenia. Masz dostęp do trzech różnych drzewek. Odpowiednie umiejętności zwiększają odpowiednie atrybuty, zwiększają szanse na specjalny atak, wzmacniają obronę. To głównie od odpowiedniego rozdania punktów w drzewku w późniejszym stadium gry Twoja postać rozwinie się pod odpowiednim kątem.
Pasek szybkiego dostępu
1. Drugorzędny pasek szybkiego dostępu;
2. Informacja o ilości klatek na sekundę (płynność gry) oraz pingu (czas dostępu do serwera);
3. Główne przyciski wyprowadzania ciosów (szybki dostęp przez klawisze 1-3);
4. Główny pasek szybkiego dostępu (szybki dostęp przez klawisze 4-0);
5. Informacja o ilości zdobytego/potrzebnego doświadczenia (dolny pasek dla trybu PvP) oraz o liczbie pozostałych przeciwników objętych bonusem uzyskania większej ilości doświadczenia.
System walki i combosów
Walka w Age of Conan nie ogranicza się tylko do wybrania celu. Gra dzięki wykorzystaniu autorskiego silnika nie walczy za Ciebie. Od rozpoczęcia walki do jej zakończenia aktywnie uczestniczysz w tym, co dzieje się na ekranie. Wokół wrogów pojawiają się "tarcze" symbolizujące, które miejsca są chronione, a co za tym idzie - bardziej odporne na ataki. Staraj się uderzać w te miejsca, gdzie aktualnie tarcz nie ma. Do 40 poziomu masz do wyboru trzy ataki - z lewej i prawej strony oraz z przodu (klawisze 1, 2, 3). Później dojdą dwa kolejne - lewy oraz prawy dolny (klawisze Q, E).
Ponadto każdy gracz codziennie dostaje bonus w postaci niewielkiego przyrostu doświadczenia zdobywanego za zabicie 20-tu pierwszych przeciwników w danym dniu o tym samym bądź wyższym levelu.
Wszelkie combosy odblokowują się automatycznie po uzyskaniu odpowiedniego poziomu doświadczenia. O zaistniałym fakcie zostajesz poinformowany, a nowo odkryty atak pojawia się na dolnym pasku skrótów (w przypadku jego zapełnienia trzeba przeciągnąć nowe ataki ręcznie). Tuż po odpaleniu ataku wyświetla się ikonka obrazująca dany combos, a poniżej początkowo jedna - z biegiem gry ataki będą bardziej wymagające i będą składały się z kilku - strzałka kierunkowa, którą musisz nacisnąć, nim upłynie czas przewidziany na aktywację. Po udanie wprowadzonej kombinacji pokaże się pasek postępu. Jeśli zostaniesz wytrącony z równowagi nim dobiegnie on do końca - atak nie zostanie przeprowadzony. Czasem trafi Ci się atak krytyczny, czyli widowiskowa egzekucja, owocująca tryskająca na ekran monitora krwią. |