Poradnik do gry - Opis przejścia - część pierwsza - 01 | Advent Rising poradnik Advent Rising
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
Opis przejścia - część pierwsza
Zacumuj okręt na stacji kosmicznej Luriam
![]() | ![]() |
Po obejrzeniu intra otrzymasz proste zadanie pokierowania statkiem kosmicznym. Jest to również pierwszy checkpoint w grze - kolejne pojawiają się przed każdym zadaniem. Skręć nieco w lewo, a potem skieruj się prosto do środka okręgu - znajduje się tam błękitnie lśniący dok stacji. Gdy dolecisz do niego wystarczająco blisko, włączy się animacja.
Spotkaj się z Ethanem w hotelowej poczekalni
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Do Ethana wiedzie prosta droga - w lewo, potem korytarzem i prosto, przed podwójne drzwi. Idź przed siebie, wymiń małą sadzawkę i w kolejnym pomieszczeniu podejdź do mężczyzny pod drzwiami - to właśnie on.
Pokonaj marines

Miła konwersacja przy barze zostaje zakłócona przez agresywnych marines - musicie im pokazać, kto rządzi! Najlepsza taktyka to doskok do przeciwnika i celne uderzenia. Gdy zajmujesz się jednym przeciwnikiem, Ethan walczy z drugim. Zaatakują was cztery pary marines. Gdy padnie ostatni, scenka filmowa.
Ukończ trening
![]() | ![]() |
Wstęp do tego zadania to checkpoint . Kieruj się w lewo, potem w prawo, a następnie prosto. Ciężkie drzwi (świeci nad nimi żółte światło) zostaną otwarte przez strażnika, potem kolejne. Znajdziesz się w końcu na strzelnicy. Zejdź na niższy poziom.
![]() | ![]() |
Najpierw przygotuj sobie broń - na początku nie będziesz musiał jej używać, ale później - owszem. Gdy jedna z lampek zaświeci się na zielono, przekręć kółko myszki (domyślnie), aby celownik znalazł się na niej. Wówczas zaświeci się inna - przekręć kółko, aby ją wskazać. I tak przez kilkanaście sekund. Następnie musisz wskazywać hologramy żołnierzy o tym samym kolorze, co światło lampki. Po wskazaniu strzelaj, póki hologram nie zniknie. Gdy trafisz ostatni, gra zostanie automatycznie zapisana.
![]() | ![]() |
Wyjdź z pomieszczenia drzwiami po prawej (od strzelnicy patrząc). Naciśnij dźwignię (klawisz domyślny E). Zobaczysz kolejnego instruktora. Wysłuchaj go, a potem wejdź w korytarz po prawej. Przy jego końcu masz na prawej ścianie broń - pistolet . Weź go, a następnie przejdź przez drzwi.
![]() | ![]() |
Biegnij korytarzem do końca. Tam na ścianie po prawej masz karabin - zabierz go i weź do drugiej ręki. Następnie zacznij likwidować pojawiające się hologramy. Po zlikwidowaniu ostatniego otrzymasz poleceni powrotu do instruktora, co też uczyń.
![]() | ![]() |
Podczas kolejnego wykładu pojawi się Ethan. Gdy otworzą się drzwi, pobiegnij korytarzem po lewej, zabierając po drodze pistolet ogłuszający . Na znanym Ci już placu boju musisz ogłuszyć czterech marines - trzej są na tym samym poziomie, co i Ty, a jeden na wyższym.
Pokonaj Buda
![]() | ![]() |
No cóż, widać, że niektórzy nie umieją przegrywać. Pojedynek sam na sam z Budem możesz rozegrać za pomocą pistoletu ogłuszającego lub po prostu pobić go pięściami. W razie spadku twojego zdrowia korzystaj z wiszących przy drzwiach automatów medycznych .
Idź za Ethanem do statku
![]() | ![]() |
Nic dodać, nic ująć - po prostu idź za Ethanem do doków i wejdź na statek. Jedyną czynnością będzie ponowne uruchomienie znanej Ci windy. Jeżeli nie możesz przekroczyć jego progu - przeskocz go.
Zabierz Ethana z miejsca wypadku
![]() | ![]() |
Idź prosto, do drzwi z błękitnym neonem. Wejdź w czerwony korytarz i wyjdź drugimi drzwiami.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Po scence filmowej podnieś z podłogi pistolet i kieruj się tą samą drogą, jaką wcześniej szedłeś na ćwiczenia. Za wielkimi drzwiami po prostu zejdź na dół i kieruj się w stronę uciekających ludzi, potem skręć w lewo i przed podwójne drzwi. W korytarzu z ciałami leżą na podłodze dwa pistolety . Dalej w prawo i przez kolejne drzwi.
Odeprzyj napastników i zabierz Ethana do punktu ewakuacyjnego
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Napastnicy wdzierają się od lewej strony pomieszczenia - zejdź i idź w tamtym kierunku, a podniesiesz z podłogi granat oraz karabin . Potem nie czekaj, tylko idź na drugą stronę pomieszczenia i przejdź przez drzwi do kolejnego. Tu wesprzyj żołnierzy walczących na dole i idź do drzwi naprzeciw.
![]() | ![]() |
Zejdź po schodach na dół - wrota po prawej eksplodują i zaczną się wdzierać kolejni najeźdźcy. Możesz poćwiczyć na nich celność, a potem idź z Ethanem do drzwi na wprost schodów. Z korytarza w prawo, do sali z sadzawką.
Dotrzyj do sektora naukowego stacji
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Po scence filmowej otwórz szafkę i zabierz karabin , następnie zaś kieruj się do drzwi po prawej. Czeka Cię ostra przeprawa z najeźdźcami - znajdziesz tu masę broni i nieco granatów. Możesz wykorzystywać porozstawiane tu i ówdzie butle do wywołania eksplozji, które zabijają przeciwników. Niedaleko wejścia jest panel - podejdź do niego i uaktywnij go. Gdy fala napastników przeminie, otworzą się drzwi na końcu korytarza (na lewo od ognia).
![]() | ![]() |
W kolejnym korytarzu znajduje się automat medyczny , są również karabiny . Wejdź do kolejnej sali - teraz musisz odpierać ataki z dwóch stron, póki marines nie otworzą drzwi.
![]() | ![]() |
Drzwi wylecą z hukiem, a do środka wtargną kolejni obcy - zlikwiduj ich i pędź do korytarza. Potem biegnij prosto - możesz użyć po drodze automatu medycznego .
![]() | ![]() |
Wbiegniesz do sali, gdzie marines walczą z kolejnymi napastnikami - możesz ich wspomóc lub skierować się do wrót naprzeciw wejścia. Potem czeka Cię długi bieg do otwartych drzwi - nie obędzie się bez likwidacji dwóch napastników.
![]() | ![]() |
Po scence animowanej wesprzyj marines i wybij wrogów w zasięgu wzroku, potem biegnij przez którekolwiek przejście.
![]() | ![]() |
Trafisz do auli - na dole masz większego oponenta. Zlikwiduj go, zbiegnij na dół i z drugiej strony auli na górę.
![]() | ![]() |
Po kolejnym starciu wybiegnij na górę i kieruj się korytarzem do końca.