Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Cyberpunk 2077 Kompendia

Kompendia 17 sierpnia 2020, 15:32

autor: Bartosz Świątek

Wymagania sprzętowe i technikalia. Wszystko o Cyberpunk 2077 - wymagania sprzętowe, pre-order i Night City Wire

Spis treści

Wymagania sprzętowe i technikalia

Wymagania sprzętowe

Poniżej znajdziecie wymagania sprzętowe Cyberpunka 2077. Warto odnotować, że poniże konfiguracje mają wystarczać do rozgrywki w rozdzielczości 1080p.

Miminalne wymagania sprzętowe:

Procesor:

Intel Core i5-3570K 3.4 GHz / AMD FX-8120 3.1 GHz

Pamięć RAM:

8 GB

Karta grafiki:

GeForce GTX 780 (3 GB) / Radeon RX 470 lub lepsza

DirectX:

12

Miejsce na dysku:

70 GB (SSD zalecane)

System operacyjny:

Windows 7/10 64-bit

Zalecane wymagania sprzętowe:

Procesor:

Intel Core i7-4790 3.6 GHz / AMD Ryzen 3 3200G 3.6 GHz

Pamięć RAM:

12 GB

Karta grafiki:

GeForce GTX 1060 (6 GB) / Radeon R9 Fury lub lepsza

DirectX:

12

Miejsce na dysku:

70 GB (SSD zalecane)

System operacyjny:

Windows 10 64-bit

 

Silnik

Gra powstaje w oparciu o najnowszą, czwartą wersję silnika REDengine, którego starsze edycje wykorzystano w Wiedźminie 2 i Wiedźminie 3. Więcej o wymaganiach sprzętowych Cyberpunk 2077 przeczytasz w naszym artykule.

Rozdzielczość na konsolach

Wiemy, że Cyberpunk 2077 będzie działał w rozdzielczości 4K zarówno na PlayStation 4 Pro, jak i Xboksie One X (choć nie da się wykluczyć, że deweloperzy wykorzystają jakąś formę skalowania).

Dzięki karcie gry w PlayStation Store dowiedzieliśmy się też, że gra będzie potrzebowała około 80 GB miejsca na dysku twardym konsoli PlayStation 4.

Wersje na PS5 i XSX

Warto odnotować, że gra od samego początku będzie działała na konsolach dziewiątej generacji i wyglądała na nich lepiej niż na PS4 i Xboksie One. Jednak w 2021 roku ukaże się też dodatkowy, darmowy patch, który jeszcze bardziej poprawi oprawę graficzną na next-genach.

Wersja PC - wsparcie dla ray tracingu i Windows 7

Pecetowe wydanie gry będzie obsługiwało technologię śledzenia promieni w czasie rzeczywistym (ray tracingu). Funkcja będzie dostępna także w ramach platformy streamingowej GeForce Now. Produkcja wykorzysta także DLSS 2.0.

Co ciekawe, produkcja CD Projekt RED będzie współpracowała z Windows 7 – wszystko dzięki temu, że Microsoft umożliwił temu systemowi korzystanie z bibliotek DirectX 12. Niestety, tego samego nie można powiedzieć o „okienkach” w wersji 8.1 – chcąc zagrać w CP2077, posiadacze tego OS będą musieli przesiąść się na „dziesiątkę” (albo Windows 7, choć to raczej bez sensu).

Ścieżka dźwiękowa

Ścieżkę dźwiękową gry skomponuje Marcin Przybyłowicz, kompozytor lwiej części oprawy muzycznej Wiedźmina 3. W styczniu 2018 roku dowiedzieliśmy się też, że nad muzyką do Cyberpunka 2077 pracuje Bryan „Brain” Mantii – były członek zespołu Guns’n Roses, który otrzymał od studia CD Projekt RED zadanie stworzenia muzyki niesłyszanej dotychczas przez człowieka – takiej, która będzie pasowała do rzeczywistości 2077 roku.

W omawianej produkcji usłyszymy również utwory wykonywane przez zespół Refused – punkrockowa kapela będzie odpowiadała za nagrania, które w świecie gry zostały stworzone przez zespół SAMURAI (grupę przewodzoną przez Johny’ego Silverhanda). Poniżej znajdziecie kilka przykładowych piosenek.

W grudniu 2019 roku, dzięki zwiastunowi opublikowanemu w czasie gali The Game Awards 2019, poznaliśmy niektórych twórców, których muzyka znajdzie się w Cyberpunku 2077. Są to:

  1. · Run the Jewels
  2. · Refused
  3. · Grimes
  4. · A$AP Rocky
  5. · Gazelle Twin
  6. · Ilan Rubin
  7. · Richard Devine
  8. · Nina Kraviz
  9. · Deadly Hunta
  10. · Rat Boy
  11. · Tina Guo

Lokalizacja

W pierwszych wywiadach prasowych twórcy mówili, że rozpatrują zastosowanie dość nietypowego rozwiązania, w ramach którego w grze Cyberpunk 2077 miały wystąpić postaci mówiące w różnych językach, do których zrozumienia byłby potrzebny specjalny implant. Urządzenie oferowałoby lepsze lub gorsze tłumaczenie, w zależności od zaawansowania. Późniejsze przecieki i komentarze sugerują jednak, że pomysł został porzucony. Twórcy poinformowali, że podobnie jak poprzednie produkcje CD Projekt RED, gra będzie posiadała pełną polską wersję językową.

We wrześniu 2019 roku poznaliśmy aktorów, których głosy usłyszymy w polskiej wersji Cyberpunka 2077. Na liście znaleźli się m.in. Michał Żebrowski (Johny SIlverhand), Kamil Kula (męska wersja V), Lidia Sadowa (żeńska wersja V). Na poświęconym grze panelu zorganizowanym w czasie Festiwalu Komiksu i Gier zdradzono też, że wątki romansowe były pisane dla każdej płci z osobna, a pierwszą powstałą wersją scenariusza była ta dedykowana kobiecej bohaterce.

Studio CD Projekt RED pochwaliło się też nowatorską technologią, która pozwala w czasie rzeczywistym synchronizować dialogi z ruchem ust postaci - niezależnie od języka.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077