Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Cyberpunk 2077 Kompendia

Kompendia 17 sierpnia 2020, 15:32

autor: Bartosz Świątek

Night City i V. Wszystko o Cyberpunk 2077 - wymagania sprzętowe, pre-order i Night City Wire

Spis treści

Night City i V

Night City

Akcja gry toczy się w fikcyjnym mieście Night City – pięciomilionowej metropolii zlokalizowanej między Los Angeles a San Francisco w stanie Kalifornia. Miasto będzie podzielone na 6 dystryktów: City Center, Watson (dzielnica imigrantów), Westbrook (miejsce zamieszkane przez bogaczy), Heywood (dominują w nim Latynosi) oraz Pacifica (dzielnica stanowi pole starć gangów) oraz Santo Domingo (zapewnia energię reszcie miasta). Otrzymamy też możliwość zwiedzania pustyni okalającej metropolię.

Dzięki artykułowi w magazynie Edge dowiedzieliśmy się też, że w nowej grze studia CD Projekt RED nie będzie losowo generowanej zawartości – zadania mają być ręcznie wykonane i zaprojektowane tak, by dopełniać główny wątek fabularny. Świat ma być też pełen różnego rodzaju dodatkowych aktywności.

Na początku grudnia 2019 roku w sieci pojawiła się mapa Night City - zdobi ona pudełko albumu The World of Cyberpunk 2077 i warto odnotować, że rożni się od tej, która została pokazana na materiałach z edycji kolekcjonerskiej (co sugeruje, że świat nadal jest aktywnie zmieniany przez twórców). Mapa została gruntownie przeanalizowana przez fanów.

Mapa Night City (grudzień 2019).
Mapa Night City (grudzień 2019).

Warto też zwrócić uwagę na modę – w grze znajdziemy cztery zupełnie odmienne stylów ubierania się Kicz, Entropizm, Neomilitaryzm oraz Neokicz. Co ciekawe, każdy z nich ma swoje miejsce w świecie, rolę, a nawet historię (ich podsumowanie znajdziecie w filmie Cyberpunk 2077 - Style 2077 roku w sekcji Multimedia).

Gangi Night City

W Night City będziemy mogli natrafić na szereg charakterystycznych gangów rządzących poszczególnymi dzielnicami:

  1. Maelstorm – fascynują się cyberwszczepami i ulepszeniami, dzięki którym z biegiem czasu coraz mniej przypominają ludzi;
  2. Valentinos – latynoski gang, którego celem jest uwiedzenie możliwie jak największej liczby kobiet w Night City;
  3. 6th Street – gang składa się z byłych policjantów i żołnierzy. Koncentruje się na pilnowaniu porządku w mieście;
  4. Animals – członkowie tego gangu inspirują się zwierzętami i dbają o tężyznę i siłę fizyczną. Stosują chemiczne specyfiki zwiększające możliwości ciała;
  5. Voodoo Boys – ich „konikiem” jest sieć. Starają się odkryć sekret tzw. Starej Sieci, czyli cyberprzestrzeni, która kryje się za tzw. Blackwallem;
  6. Tyger Claws – jeden z największych i najsilniejszych gangów w Night City, który kontroluje obszar tzw. Japantown
  7. The Mox – stosunkowo nowy gang, który powstał po śmierci Lizzie Border (właścicielki klubu ze striptizem). Zajmuje się ochroną prostytutek, alfonsów i mniejszości seksualnych;
  8. Scavengers – przestępcy, którzy porywają ludzi posiadających cyberwszczepy, by je wymontować i sprzedać na czarnym rynku;
  9. Wraiths – trzymają się na obrzeżach miasta (są tzw. nomadami). Podróżują nocą i rabują napotkane ofiary.

Pojazdy

Dzielnice mają być rozległe na tyle, że po mieście będziemy poruszali się samochodem, motorem lub metrem – w lipcu 2020 roku potwierdzono, że w tym ostatnim przypadku nie będzie nam dane obserwować podróży w czasie rzeczywistym (będzie to jedynie tzw. system fast travel). W grze pojawią się także łodzie oraz pojazdy latające, ale tymi nie pokierujemy osobiście. Równocześnie, podobnie jak np. seria Deus Ex, tytuł kładzie mocny nacisk na wertykalną (pionową) eksplorację – w grze będzie wiele budynków, po których będziemy mogli się poruszać, w tym specjalnych, ogromnych megastruktur (w jednej z nich mieszka główny bohater gry). Ważną rolę w Night City odgrywają też różnego rodzaju kulty i wierzenia.

Warto odnotować, że do pojazdów będziemy mogli się włamywać – pod warunkiem, że będziemy dysponowali odpowiednimi umiejętnościami i/lub narzędziami.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez jednego z deweloperów – Milesa Tosta – w wywiadzie udzielonym serwisowi GamePro.de, Cyberpunk 2077 ma zapewnić przeszło 100 godzin rozgrywki. Świat gry ma być naprawdę wielki, ale równocześnie będziemy mogli dużo szybciej się po nim przemieszczać – dzięki posiadanemu samochodowi. 15-minutowa przejażdżka na Płotce w Wiedźminie 3 ma odpowiadać zaledwie dwóm minutom spędzonym z kółkiem w Cyberpunku 2077. Co ważne, lokacje mają być dostosowane tak, by gracz wciąż miał poczucie przemierzania dużych odległości.

W produkcji CD Projekt RED miała pojawić się też możliwość modyfikowania samochodów, ale mechanika ta ostatecznie nie trafi do gry. Model jazdy ma być realistyczniejszy od tego, który zastosowano choćby w GTA V, ale twórcy nie chcą w tym względzie przesadzić. Otrzymamy też wyścigową grę, która ma cechować się sporą oryginalnością.

V i kreator postaci

Bohaterem kontrolowanym przez gracza będzie V – działający w Night City najemnik, który zajmuje się przeróżnymi szemranymi zleceniami. V może być kobietą lub mężczyzną, ale - co ciekawe - płci nie będziemy definiowali zaznaczając pole w czasie tworzenia postaci. Zamiast tego, w ramach rozbudowanego kreatora postaci wybierzemy głos i sylwetkę. Gra umożliwi przy tym swobodne mieszanie cech męskich i damskich (np. męskie ciało z żeńskim głosem). Ma to lepiej pasować do świata Cyberpunka 2077, w którym ludzie swobodnie modyfikują swoje ciała. Warto odnotować, że Gracz będzie miał do wyboru dwa głosy – żeński albo męski (nie będzie możliwości dalszej personalizacji tego aspektu postaci).

Przed rozpoczęciem gry, poza ciałem i wyglądem, wybierzemy także tło naszej postaci, które zadecyduje o jej pochodzeniu (w tym o początku właściwej gry) oraz ogólnej historii i będzie miało znaczenie podczas prowadzenia rozmów. Dostępne będą trzy opcje: ulicznik (street kid), nomad albo korposzczur (corpo). Dodatkowo otrzymamy możliwość wybrania jednej z trzech klas startowych – Solo, Netrunnera oraz Techie – albo też swobodnego połączenia umiejętności z dowolnej specjalizacji.

Fabuła

Fabuła produkcji CD Projekt RED będzie obracała się wokół tajemniczego chipu zawierającego tajemnicę nieśmiertelności oraz świadomość jednej z bardziej rozpoznawalnych postaci świata Cyberpunka 2020 – rockmana Johny’ego Silverhanda.

Ciekawostki

  1. walutą w grze będą Euro-Dollary, w skrócie zwane Eddie;
  2. w grze znajdziemy zespoły Trauma Team – uzbrojonych po zęby, elitarnych ratowników medycznych;
  3. w świecie gry istnieją latające samochody, ale raczej nie będziemy mogli ich pilotować;
  4. lokacja startowa będzie uzależniona od pochodzenia głównego bohatera / bohaterki;
  5. w produkcji CD Projekt RED będziemy mogli romansować – i to nie tylko z płcią przeciwną. Związki mają być zaprojektowane podobnie, jak w Wiedźminie 3: Dzikim Gonie (oznacza to między innymi, że nie zabraknie w nich seksu i nagości);
  6. wiemy też, że w produkcji nie pojawi się żaden system moralności w stylu mrocznej / jasnej strony z gier z serii Knights of the Old Republic czy Paragona / Renegata znanego z cyklu Mass Effect;
  7. wygląd V będzie wpływał na szybkość zdobywania reputacji, zgodnie z zasadą, że im bardziej stylowo się nosimy, tym większe wrażenie robimy na otoczeniu;
  8. policja Night City jest skorumpowana, ale nie znaczy to, że nie reaguje na działania gracza - zabijając mieszkańców musimy liczyć się z ostrą odpowiedzią. Na działania gracza zareagować mogą także przedstawiciele gangów;
  9. w Cyberpunku 2077 nie będziemy mogli kupić innego mieszkania, a wygląd apartamentu V będzie uzależniony od korzeni bohatera lub bohaterki;
  10. w grze być może pojawi się możliwość posiadania cybernetycznego zwierzaka (na pytanie o to twórcy stwierdzili, że „wiedzą, ale nie powiedzą”, co sugeruje, że mają coś w planach);
  11. bohaterowie niezależni mają być bardziej zróżnicowani pod względem wyglądu niż NPC znani z Wiedźmina 3;
  12. wszystkie ważne postacie otrzymały własny zestaw animacji. Sesje motion capture obejmowały także sceny erotyczne;
  13. w grze pojawią się koty oraz easter eggi powiązane m.in. z serią Wiedźmin, a także zespołem Radiohead.
  14. W maju 2019 roku potwierdzono, że w dniu premiery gra nie będzie wspierała fanowskich modyfikacji. Współpracująca z omawianym tytułem, nowa wersja edytora Redkit może zostać udostępniona w późniejszym terminie.
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077