autor: Bartosz Świątek
Night City i V. Wszystko o Cyberpunk 2077 - wymagania sprzętowe, pre-order i Night City Wire
Spis treści
Night City i V
Night City
Akcja gry toczy się w fikcyjnym mieście Night City – pięciomilionowej metropolii zlokalizowanej między Los Angeles a San Francisco w stanie Kalifornia. Miasto będzie podzielone na 6 dystryktów: City Center, Watson (dzielnica imigrantów), Westbrook (miejsce zamieszkane przez bogaczy), Heywood (dominują w nim Latynosi) oraz Pacifica (dzielnica stanowi pole starć gangów) oraz Santo Domingo (zapewnia energię reszcie miasta). Otrzymamy też możliwość zwiedzania pustyni okalającej metropolię.
Dzięki artykułowi w magazynie Edge dowiedzieliśmy się też, że w nowej grze studia CD Projekt RED nie będzie losowo generowanej zawartości – zadania mają być ręcznie wykonane i zaprojektowane tak, by dopełniać główny wątek fabularny. Świat ma być też pełen różnego rodzaju dodatkowych aktywności.
Na początku grudnia 2019 roku w sieci pojawiła się mapa Night City - zdobi ona pudełko albumu The World of Cyberpunk 2077 i warto odnotować, że rożni się od tej, która została pokazana na materiałach z edycji kolekcjonerskiej (co sugeruje, że świat nadal jest aktywnie zmieniany przez twórców). Mapa została gruntownie przeanalizowana przez fanów.
Warto też zwrócić uwagę na modę – w grze znajdziemy cztery zupełnie odmienne stylów ubierania się Kicz, Entropizm, Neomilitaryzm oraz Neokicz. Co ciekawe, każdy z nich ma swoje miejsce w świecie, rolę, a nawet historię (ich podsumowanie znajdziecie w filmie Cyberpunk 2077 - Style 2077 roku w sekcji Multimedia).
Gangi Night City
W Night City będziemy mogli natrafić na szereg charakterystycznych gangów rządzących poszczególnymi dzielnicami:
- Maelstorm – fascynują się cyberwszczepami i ulepszeniami, dzięki którym z biegiem czasu coraz mniej przypominają ludzi;
- Valentinos – latynoski gang, którego celem jest uwiedzenie możliwie jak największej liczby kobiet w Night City;
- 6th Street – gang składa się z byłych policjantów i żołnierzy. Koncentruje się na pilnowaniu porządku w mieście;
- Animals – członkowie tego gangu inspirują się zwierzętami i dbają o tężyznę i siłę fizyczną. Stosują chemiczne specyfiki zwiększające możliwości ciała;
- Voodoo Boys – ich „konikiem” jest sieć. Starają się odkryć sekret tzw. Starej Sieci, czyli cyberprzestrzeni, która kryje się za tzw. Blackwallem;
- Tyger Claws – jeden z największych i najsilniejszych gangów w Night City, który kontroluje obszar tzw. Japantown
- The Mox – stosunkowo nowy gang, który powstał po śmierci Lizzie Border (właścicielki klubu ze striptizem). Zajmuje się ochroną prostytutek, alfonsów i mniejszości seksualnych;
- Scavengers – przestępcy, którzy porywają ludzi posiadających cyberwszczepy, by je wymontować i sprzedać na czarnym rynku;
- Wraiths – trzymają się na obrzeżach miasta (są tzw. nomadami). Podróżują nocą i rabują napotkane ofiary.
Pojazdy
Dzielnice mają być rozległe na tyle, że po mieście będziemy poruszali się samochodem, motorem lub metrem – w lipcu 2020 roku potwierdzono, że w tym ostatnim przypadku nie będzie nam dane obserwować podróży w czasie rzeczywistym (będzie to jedynie tzw. system fast travel). W grze pojawią się także łodzie oraz pojazdy latające, ale tymi nie pokierujemy osobiście. Równocześnie, podobnie jak np. seria Deus Ex, tytuł kładzie mocny nacisk na wertykalną (pionową) eksplorację – w grze będzie wiele budynków, po których będziemy mogli się poruszać, w tym specjalnych, ogromnych megastruktur (w jednej z nich mieszka główny bohater gry). Ważną rolę w Night City odgrywają też różnego rodzaju kulty i wierzenia.
Warto odnotować, że do pojazdów będziemy mogli się włamywać – pod warunkiem, że będziemy dysponowali odpowiednimi umiejętnościami i/lub narzędziami.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez jednego z deweloperów – Milesa Tosta – w wywiadzie udzielonym serwisowi GamePro.de, Cyberpunk 2077 ma zapewnić przeszło 100 godzin rozgrywki. Świat gry ma być naprawdę wielki, ale równocześnie będziemy mogli dużo szybciej się po nim przemieszczać – dzięki posiadanemu samochodowi. 15-minutowa przejażdżka na Płotce w Wiedźminie 3 ma odpowiadać zaledwie dwóm minutom spędzonym z kółkiem w Cyberpunku 2077. Co ważne, lokacje mają być dostosowane tak, by gracz wciąż miał poczucie przemierzania dużych odległości.
W produkcji CD Projekt RED miała pojawić się też możliwość modyfikowania samochodów, ale mechanika ta ostatecznie nie trafi do gry. Model jazdy ma być realistyczniejszy od tego, który zastosowano choćby w GTA V, ale twórcy nie chcą w tym względzie przesadzić. Otrzymamy też wyścigową grę, która ma cechować się sporą oryginalnością.
V i kreator postaci
Bohaterem kontrolowanym przez gracza będzie V – działający w Night City najemnik, który zajmuje się przeróżnymi szemranymi zleceniami. V może być kobietą lub mężczyzną, ale - co ciekawe - płci nie będziemy definiowali zaznaczając pole w czasie tworzenia postaci. Zamiast tego, w ramach rozbudowanego kreatora postaci wybierzemy głos i sylwetkę. Gra umożliwi przy tym swobodne mieszanie cech męskich i damskich (np. męskie ciało z żeńskim głosem). Ma to lepiej pasować do świata Cyberpunka 2077, w którym ludzie swobodnie modyfikują swoje ciała. Warto odnotować, że Gracz będzie miał do wyboru dwa głosy – żeński albo męski (nie będzie możliwości dalszej personalizacji tego aspektu postaci).
Przed rozpoczęciem gry, poza ciałem i wyglądem, wybierzemy także tło naszej postaci, które zadecyduje o jej pochodzeniu (w tym o początku właściwej gry) oraz ogólnej historii i będzie miało znaczenie podczas prowadzenia rozmów. Dostępne będą trzy opcje: ulicznik (street kid), nomad albo korposzczur (corpo). Dodatkowo otrzymamy możliwość wybrania jednej z trzech klas startowych – Solo, Netrunnera oraz Techie – albo też swobodnego połączenia umiejętności z dowolnej specjalizacji.
Fabuła
Fabuła produkcji CD Projekt RED będzie obracała się wokół tajemniczego chipu zawierającego tajemnicę nieśmiertelności oraz świadomość jednej z bardziej rozpoznawalnych postaci świata Cyberpunka 2020 – rockmana Johny’ego Silverhanda.
Ciekawostki
- walutą w grze będą Euro-Dollary, w skrócie zwane Eddie;
- w grze znajdziemy zespoły Trauma Team – uzbrojonych po zęby, elitarnych ratowników medycznych;
- w świecie gry istnieją latające samochody, ale raczej nie będziemy mogli ich pilotować;
- lokacja startowa będzie uzależniona od pochodzenia głównego bohatera / bohaterki;
- w produkcji CD Projekt RED będziemy mogli romansować – i to nie tylko z płcią przeciwną. Związki mają być zaprojektowane podobnie, jak w Wiedźminie 3: Dzikim Gonie (oznacza to między innymi, że nie zabraknie w nich seksu i nagości);
- wiemy też, że w produkcji nie pojawi się żaden system moralności w stylu mrocznej / jasnej strony z gier z serii Knights of the Old Republic czy Paragona / Renegata znanego z cyklu Mass Effect;
- wygląd V będzie wpływał na szybkość zdobywania reputacji, zgodnie z zasadą, że im bardziej stylowo się nosimy, tym większe wrażenie robimy na otoczeniu;
- policja Night City jest skorumpowana, ale nie znaczy to, że nie reaguje na działania gracza - zabijając mieszkańców musimy liczyć się z ostrą odpowiedzią. Na działania gracza zareagować mogą także przedstawiciele gangów;
- w Cyberpunku 2077 nie będziemy mogli kupić innego mieszkania, a wygląd apartamentu V będzie uzależniony od korzeni bohatera lub bohaterki;
- w grze być może pojawi się możliwość posiadania cybernetycznego zwierzaka (na pytanie o to twórcy stwierdzili, że „wiedzą, ale nie powiedzą”, co sugeruje, że mają coś w planach);
- bohaterowie niezależni mają być bardziej zróżnicowani pod względem wyglądu niż NPC znani z Wiedźmina 3;
- wszystkie ważne postacie otrzymały własny zestaw animacji. Sesje motion capture obejmowały także sceny erotyczne;
- w grze pojawią się koty oraz easter eggi powiązane m.in. z serią Wiedźmin, a także zespołem Radiohead.
- W maju 2019 roku potwierdzono, że w dniu premiery gra nie będzie wspierała fanowskich modyfikacji. Współpracująca z omawianym tytułem, nowa wersja edytora Redkit może zostać udostępniona w późniejszym terminie.