autor: Michał Bobrowski
Wrzesień. Rok 2013 w pigułce - najważniejsze premiery i wydarzenia
Spis treści
Wrzesień
- Grand Theft Auto V
- Total War: Rome II
- FIFA 14
- Outlast
Wrzesień należał do najbardziej oczekiwanej w tym roku gry. W nocy z 16 na 17 pod sklepami zaczęły ustawiać się pierwsze kolejki po Grand Theft Auto V. Szaleństwo ogarnęło cały świat, w tym także rządzoną przez jaśnie nam panującego peceta Polskę (ponad 100 000 sprzedanych kopii w pierwszym tygodniu od premiery). Nocne tłumy w wyznaczonych punktach i marketach mówiły jednak same za siebie. Jak zawsze w przypadku Rockstara to konsole stały się priorytetem. Po premierze zaczęły także docierać do nas dane dotyczące sprzedaży i – jak można się było spodziewać – przedstawiały się imponująco. Przychód na poziomie ponad miliarda dolarów w ciągu pierwszych trzech dni zrobił potężne wrażenie.
Komentarz UV
Premiera GTA V to najważniejsze wydarzenie roku, które przyćmiło nawet wejście nowych konsol na rynek. Można tej serii nie lubić, ale jedno firmie Rockstar Games przyznać trzeba – jest mistrzem w budowaniu hype’u. W każdym miesiącu materiały poświęcone tej produkcji plasowały się na czele stawki, deklasując całą konkurencję. Co jednak najważniejsze, gra okazała się naprawdę kapitalna, co nie zawsze w przypadku szeroko reklamowanych tytułów jest normą. Czekam z niecierpliwością na dodatki.
Innym branżowym hitem była zapowiedź Steam Machines, komputerów działających na linuksowym Steam OS, a przystosowanych do uruchamiania gier zakupionych na platformie cyfrowej dystrybucji Steam. O tym, że Valve planuje w jakiś sposób rywalizować z konsolami, było wiadomo od dawna z pojawiających się tu i ówdzie przecieków, które w końcu znalazły potwierdzenie. Firma zapowiedziała, że pierwsze testy nowego sprzętu przeprowadzi grupa wybranych użytkowników Steama i jako się rzekło, w chwili gdy piszę te słowa, urządzenia dotarły już do części zainteresowanych wraz z prototypowym kontrolerem, który nie będzie posiadać gałek analogowych i podobno ma sprawdzić się zarówno w grach akcji, jak i w strategiach.
Blizzard doszedł do wniosku, że pomysł z domem aukcyjnym w Diablo III, w którym gracze mogli obracać tak wirtualną, jak i prawdziwą walutą, był błędny, i zdecydował się z niego wycofać. Jego podwoje zostaną ostatecznie zamknięte 19 marca 2014 roku. Na osłodę fani dostaną nowy system łupów z numerkiem 2.0, który pojawi się w grze jeszcze przed premierą dodatku Reaper of Souls.