Ray tracing w końcu na konsolach. 6 powodów, dla których czekam na PS5 i nowy Xbox
Spis treści
Ray tracing w końcu na konsolach
Po raz pierwszy ze sprzętowym wsparciem ray tracingu spotkali się gracze komputerowi dzięki premierze kart GeForce RTX od Nvidii. Nowa technologia pozwoliła ujrzeć oświetlenie w grze generowane w sposób zgodny z prawami fizyki, a nie dzięki zmyślnym sztuczkom. Proces ten znany był dotychczas z programów do modelowania scen 3D i wymagał naprawdę dużej mocy obliczeniowej. Nowe karty graficzne dysponują nią dzięki specjalnym układom, umożliwiającym obliczanie tor lotu promieni świetlnych (tak tłumaczy się najczęściej na nasz język termin ray tracing) w czasie rzeczywistym.
Zostało jeszcze 39% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie