Jak zainstalować mody do Half-Life 2?
Do niedawna instalacja modów do gier studia Valve była dziecinnie prosta. Projekty wymagały konkretnej gry (jak Half-Life 2 czy Half-Life 2: Episode Two) lub korzystały z narzędzi Source SDK i w takim wypadku dowolny tytuł obsługujący ten silnik wystarczał do uruchomienia modyfikacji. Jeśli fanowska produkcja nie posiadała instalatora, należało wypakować archiwum, a następnie skopiować mod do katalogu ...\Steam\steamapps\sourcemods. Po ponownym uruchomieniu usługi Steam nowa zawartość trafiała do naszej biblioteki
Niestety, kilka miesięcy temu studio Valve wypuściło aktualizację Steampipe, która drastycznie przerobiła system plików i w rezultacie zepsuła większość z modów. Tysiące projektów przestało działać i próba ich uruchomienia skutkuje jedynie komunikatami o błędach.
Obecnie tylko pierwsze kroki przy wgrywaniu moda pozostają takie same. Uruchamiacie plik instalacyjny lub kopiujecie katalog do folderu ...\Steam\steamapps\sourcemods. Następnie po zrestartowaniu Steama próbujecie uruchomić mod z listy w bibliotece. Niektóre z nich (zwłaszcza te najnowsze) załadują się bez problemu, podczas gdy inne powitają Was błędami.
Nie wszystko jednak stracone. Cześć z modyfikacji da się naprawić, grzebiąc odrobinę w plikach nazwanych gameinfo.txt, które znajdziecie w katalogu z każdym modem. Przygotowując dla Was listę, dokonaliśmy potrzebnych poprawek, ale i tak warto przytoczyć instrukcje, na wypadek gdybyście chcieli je pobrać z alternatywnych źródeł lub też postanowili zagrać w inny starszy projekt.
Przede wszystkim pierwsze, co musicie zrobić, to ustalić, czy mod korzysta z Half-Life 2 czy Half-Life 2: Episode Two. Jeśli nie jesteście pewni, odszukajcie w pliku gameinfo.txt fragment SteamAppId. Gry bazujące na Half-Life 2 mają SteamAppId 220, natomiast te korzystające z Half-Life 2: Episode Two 420.
Gameinfo.txt to plik, który informuje platformę Steam, skąd ma czerpać dane wykorzystywane przez mody. Steampipe zmienił ich lokalizację, stąd potrzeba przerobienia plików.
W przypadku modów do Half-Life 2
Odnajdź w pliku gameinfo.txt fragment zaczynający się od SearchPaths i zamień wszystko od niego aż do samego końca na:
SearchPaths
{
game+mod |gameinfo_path|.
platform |gameinfo_path|.
game_lv hl2/hl2_lv.vpk
game+mod hl2/hl2_sound_vo_english.vpk
game+mod hl2/hl2_pak.vpk
game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_textures.vpk
game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_sound_misc.vpk
game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_misc.vpk
platform |all_source_engine_paths|platform/platform_misc.vpk
mod+mod_write+default_write_path |gameinfo_path|.
game+game_write |gameinfo_path|.
gamebin hl2/bin
game |all_source_engine_paths|hl2
platform |all_source_engine_paths|platform
}
}
}
W przypadku modów do Half-Life 2: Episode Two
Odnajdź w pliku gameinfo.txt fragment zaczynający się od SearchPaths i zamień wszystko od niego aż do samego końca na:
SearchPaths
{
game+mod |gameinfo_path|.
platform |gameinfo_path|.
game_lv hl2/hl2_lv.vpk
game+mod ep2/ep2_english.vpk
game+mod ep2/ep2_pak.vpk
game |all_source_engine_paths|episodic/ep1_english.vpk
game |all_source_engine_paths|episodic/ep1_pak.vpk
game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_english.vpk
game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_pak.vpk
game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_textures.vpk
game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_sound_vo_english.vpk
game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_sound_misc.vpk
game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_misc.vpk
platform |all_source_engine_paths|platform/platform_misc.vpk
mod+mod_write+default_write_path |gameinfo_path|.
game+game_write |gameinfo_path|.
gamebin episodic/bin
game |all_source_engine_paths|episodic
game |all_source_engine_paths|hl2
platform |all_source_engine_paths|platform
}
}
}
Następnie zapisz zmiany w pliku i spróbuj ponownie uruchomić moda poprzez Steam. Są spore szanse, że te poprawki umożliwią jego działanie. Niestety, rozwiązanie to nie jest stuprocentowo skuteczne i wielu projektów nie da się naprawić. Dzieje się tak zwłaszcza, gdy nakładki korzystają z Half-Life: Episode One, choć również wiele innych modyfikacji zostało na dobre zepsutych przez aktualizację Valve.