autor: Bartosz Świątek
Bloodstained: Ritual of the Night. Konsole nie dały rady
Spis treści
Bloodstained: Ritual of the Night
BLOODSTAINED: RITUAL OF THE NIGHT:
- Producent: Art Play / WayForward
- Wydawca: 505 Games
- Gatunek: akcja
- Platformy: PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch
- Premiera: 18 czerwca 2019 roku (PC, PS4, Xbox One), 25 czerwca 2019 roku (Switch)
- Problemy na: Nintendo Switch
Seria Castlevania ma licznych fanów na całym świecie, dlatego też kiedy jej twórca - Koji Igarashi - zapowiedział stworzenie nowej produkcji, w dodatku nawiązującej konwencją i klimatem do kultowego cyklu, wiele osób zaczęło zacierać ręce ze zniecierpliwienia. Tytuł był tworzony przez długie lata (premierę kilkukrotnie przekładano), ale kiedy ostatecznie się ukazał, spełnił oczekiwania większości graczy. To bardzo udana gra, a do tego jedna z najładniejszych produkcji z grafiką typu 2,5D.
Niestety, pochwały te dotyczą głównie wydań na komputery oraz konsole PS4 i Xbox One, bo w przypadku wersji na Nintendo Switch konieczne były daleko idące kompromisy. Rozdzielczość została utrzymana na przyzwoitym poziomie - 720p gdy urządzenie znajduje się w doku i 576p w trybie przenośnym - ale sporo detali zostało znacząco zredukowanych, by utrzymać przyzwoitą płynność rozgrywki. Mamy tu brzydsze oświetlenie, nieporównywalnie gorzej wyglądającą wodę i zdecydowanie mniej ostre tekstury. Usunięto też dynamicznie generowane cienie. Końcowy efekt jest dodatkowo psuty przez bardzo słabą formę anty-aliasingu, która nieszczególnie wywiązuje się ze swojego zadania.