Jeszcze płynniej z DLSS. Jak Marvel’s Spider-Man wygląda na mocnym pececie?
Spis treści
Jeszcze płynniej z DLSS
DLSS, czyli Deep Learning Super Sampling to najnowsza technologia Nvidii pozwalająca jeszcze bardziej zwiększyć wydajność dzięki dynamicznemu skalowaniu rozdzielczości w tle. Marvel’s Spider-Man znowu pozwala tu na dość szeroką gamę ustawień i dostosowania DLSS do swoich upodobań i konfiguracji. Pierwsza metoda to ustawienie docelowej ilości klatek, np. 60 – wtedy DLSS będzie automatycznie dobierał jakość skalowania, by trzymać się wyznaczonego limitu. Przy wyłączonym ograniczeniu klatek dochodzi opcja dostosowania ostrości skalowania oraz jakości według jednego z kryteriów: wydajności, maksymalnej wydajności, jakości obrazu lub równowagi.
Dzięki takiej mnogości ustawień różnice w jakości obrazu między włączonym i wyłączonym DLSS są praktycznie niezauważalne. Przy opcjach „równowagi” lub „jakości”, poziom grafiki praktycznie jest taki sam, jak bez DLSS, a co najważniejsze, animacja jest jeszcze płynniejsza. Wspomniane sporadyczne spadki przy eksploracji z włączonymi efektami RTX zanikają kompletnie.
Zauważalne pogorszenie jakości obrazu pojawia się tylko przy ręcznym ustawieniu DLSS na maksymalną wydajność. To opcja dla najsłabszych konfiguracji.
Przy kompromisowym ustawieniu „równowaga” obraz znowu zyskuje na szczegółach i w dodatku pozwala się cieszyć świetną płynnością.
Ustawienia iście PCMR
Marvel’s Spider-Man oferuje mnóstwo innych ustawień graficznych, dzięki którym można dostosować grę pod możliwości swojego komputera. Dzięki temu, nawet przy słabszych konfiguracjach można cieszyć się z nowoczesnych rozwiązań, jak choćby RTX. Oby na pecety pojawiało się więcej tak dopracowanych portów.
Zastrzeżenie
Tekst powstał we współpracy z firmą NVIDIA.