autor: Krzysztof Gonciarz
Game Development 2005 – From Design to Infrastructure
Konferencja Game Development 2005, która odbyła się w dniach 3-4 października 2005 w nowosądeckiej Wyższej Szkole Biznesu, minęła pod znakiem kontrastów. Oto sprawozdanie z otwierającego ją dnia.
Konferencja Game Development 2005, która odbyła się w dniach 3-4 października 2005 w nowosądeckiej Wyższej Szkole Biznesu, minęła pod znakiem kontrastów. Z jednej strony zaproszono znakomitych gości z zagranicy, którzy swoim niespotykanym u nas nastawieniem do ludzi, optymizmem oraz branżowym doświadczeniem rozpalili serca obecnych na sali wykładowej studentów oraz gości. Z drugiej jednak zupełnie nietrafiony dobór polskich prelegentów podciął temu niecodziennemu spotkaniu skrzydła i zaburzył jakże pozytywną aurę rozsianą przez przybyszy zza wielkiej wody.

Oficjalnemu rozpoczęciu konferencji przewodniczyli rektor WSB Krzysztof Pawłowski oraz doktor informatyki uniwersytetu DePaul (USA) a także inicjator całego projektu, Jacek Brzezinski. Po tym krótkim wstępie mikrofon przeszedł już w ręce pierwszego z gości specjalnych, Gordona Waltona. Game Designer ten pracuje w branży od ponad 25 lat (czyli, nie przymierzając, od samego początku) i jest prawdziwym guru MMORPG, jako że towarzyszył temu gatunkowi od strony developerskiej praktycznie od samego początku (Ultima Online). Prelekcja Gordona skierowana była także do mniej wtajemniczonych w arkana wirtualnej rozrywki i przedstawione w niej zostały m.in. podstawowe informacje na temat aktualnego stanu branży gier wideo (było też o next-genach) oraz drobne przedstawienie gatunku Massive’ów. Współtwórca takich standardów jak The Sims czy antyczny Syndicate zaskarbił sobie wielką sympatię zebranych łatwością w przekazywaniu informacji, swobodą i otwartością. W końcowej fazie swojej prezentacji audytorium zachęcone zostało do zadawania pytań. Chętnych nie brakowało, a Gordon na każde, nawet niefortunnie sformułowane, odpowiadał szeroko i ciekawie. Gdy wykład dobiegł końca, pospieszyliśmy, by wziąć pana Waltona na spytki :-).

GOL: Jak Ci się podoba w Polsce?
Gordon Walton: Przyleciałem tu tylko na jeden dzień, więc nie mam możliwości wiele zobaczyć. Miło jest tu być, ponieważ mam pewne polskie korzenie.
GOL: Jaką grę MMORPG uważasz w tym momencie za najlepszą?
GW: Zdecydowanie World of Warcraft. Jego największą zaletą jest dopracowanie w najdrobniejszych szczegółach, charakterystyczne dla Blizzarda.
GOL: Czy wyobrażasz sobie grę, która mogła by zdetronizować WoW-a pod każdym względem?
GW: Mam pewne pomysły (tajemniczy uśmiech).