True Commitment. 7 osiągnięć w grach, dla których oszukiwałem
Spis treści
True Commitment
- Tytuł gry: Tomb Raider (2013)
- Odsetek osób, które zdobyły to osiągnięcie (na Steamie): 1,5%
- Metoda oszustwa: wykorzystanie sztuczki podpatrzonej w sieci
Osiągnięcia sieciowe w produkcjach single player to temat na osobny artykuł. W dużym skrócie: kilka lat po premierze danego tytułu nie ma już z kim grać. Taki los spotkał chociażby Tomb Raidera z 2013 roku. Posiadał on całkiem rozbudowany tryb wieloosobowy, jednak serwery gry dość szybko opustoszały. Tymczasem do zdobycia było osiągnięcie polegające na wbiciu 60. poziomu postaci.
Nawet dzisiaj dałoby się pewnie zebrać grupkę osób i zrobić to normalnie. Ja jednak zacząłem szukać sposobu w sieci – i znalazłem. Rozwiązanie okazało się nie tyle trudne, co czasochłonne. Wystarczyło stworzyć prywatną grę – wybierając przy tym tryb Ratunek i mapę Podziemie, a także zwiększając do 20 liczbę apteczek, które trzeba było dostarczyć do wskazanego punktu, oraz wydłużając limit czasu na to zadanie. Za jednokrotne jego wykonanie otrzymywałem dokładnie 30 775 punktów doświadczenia. Na 60. poziom potrzebowałem „zaledwie” 1 771 100...
Po kilkunastu godzinach tępego grindu – bo inaczej nie da się określić tego, co robiłem – osiągnięcie „True Commitment” (po polsku „Prawdziwe zaangażowanie” – czy mogła być bardziej trafna nazwa?) znalazło się na mojej liście. Przy okazji zdobyłem inne – „Shopaholic” („Zakupoholik”), bo miałem tyle growej waluty, że po nabyciu wszystkich przedmiotów w sklepie jeszcze trochę mi jej zostało. Czy było warto? Nie. Na szczęście podczas biegania w tę i we w tę słuchałem audiobooka, więc poświęcony na to czas nie był do końca zmarnowany.