Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 15 lutego 2013, 11:32

autor: Marcin Pietruszewski

Zwolnienia w Valve

Zmiany personalne w firmie Valve, kojarzonej z markami Half-Life i Portal oraz z platformą Steam. Zwolnionych zostało kilka osób, w tym Jason Holtman, menadżer ds. rozwoju. Gabe Newell, szef Valve twierdzi, że żadne projekty nad którymi pracuje firma nie zostaną anulowane.

Część pracowników Valve została zwolniona. - Burza wokół fali zwolnień w Valve - wiadomość - 2013-02-15
Część pracowników Valve została zwolniona.

Pracę w Valve, firmie znanej m.in. z serii Half-Life i Portal, będącej jednocześnie właścicielem platformy Steam, straciło kilka osób. Najważniejszym pracownikiem, który zniknął z listy płac jest Jason Holtman, menadżer ds. rozwoju. Nazwiska wszystkich zwolnionych możemy wytypować porównując obecną listę zatrudnionych z archiwalnym zestawieniem sprzed miesiąca. Wszystkie osoby, które zakończyły swoją przygodę z Valve to:

  • Moby Francke, projektant postaci w Half-Life 2 i szef artystyczny w Team Fortress 2,
  • Jason Holtman, menadżer ds. rozwoju, były prawnik związany z Valve od ośmiu lat, często reprezentujący firmę na różnych konferencjach, odpowiedzialny też za platformę Steam i licencjonowanie silnika Source,
  • Keith Huggins, znany przed zatrudnieniem w Valve z pracy nad efektami specjalnymi w wielu filmach, m.in. King Kong i dwóch ostatnich częściach trylogii Władca Pierścieni,
  • Tom Leonard, pracujący w Valve od 2002 roku, odpowiedzialny m.in. za projektowanie i technologię w Half-Life 2, dodatkach do niego Episode One i Episode Two oraz Left 4 Dead,
  • Realm Lovejoy, członek zespołu pracującego nad serią Portal,
  • Marc Nagel, jedna z osób działających przy serii Left 4 Dead oraz lider działu testów takich gier, jak Half-Life, Opposing Force i Counter-Strike
  • Bay Raitt, pracujący wcześniej m.in. przy systemie animacji twarzy Golluma z filmu Władca Pierścieni,
  • Elan Ruskin, programista silników gier Valve i deweloper gameplayu,
  • Matthew Russell, animator.

Także Jeri Ellsworth, której prawdopodobnym zadaniem w Valve było projektowanie prototypów kontrolerów do gier, ogłosiła na Twitterze, że to jej ostatni dzień w pracy.

Gabe Newell, szef Valve skomentował temat zwolnień w wywiadzie dla serwisu Engadget. Powiedział, że firma nie będzie w związku z tym anulowała żadnych projektów ani też zmieniała ustalonych priorytetów. Zapewnił również, że zakończenie współpracy z częścią osób nie ma żadnego znaczenia dla trwających prac na Steamem, Linuksem, sprzętem komputerowym czy żadną grą. Newell nie zamierza komentować dlaczego ktoś pracuje lub nie w jego firmie.

Wiadomo, że Valve zajmuje się w tym roku przede wszystkim wprowadzaniem nowych rozwiązań dotyczących sprzętu komputerowego – m.in. nad platformą do grania nazywaną Steam Box. Kilka autorskich pomysłów zostało zaprezentowanych na styczniowych targach CES 2013, a kolejne firma ma pokazać światu podczas planowanego na marzec Game Developer’s Conference.