autor: Zuzanna Domeradzka
Zwiastun Wiedźmina 4 „reprezentuje wygląd” gry, w jaki celuje CD Projekt Red, i korzysta z jej zasobów
Według studia CD Projekt Red Wiedźmin 4 ma prezentować się tak, jak na pierwszym zwiastunie. Trailer „reprezentuje wygląd” gry, w który celują deweloperzy.
W zeszłym tygodniu podczas gali The Game Awards 2024 zobaczyliśmy pierwszy kinowy zwiastun nadchodzącego Wiedźmina 4. Został on specjalnie zaprojektowany przez studia CD Projekt Red oraz Platige Image, głównie w celu ujawnienia protagonistki i fragmentu jednej z misji, na wzór trailerów chociażby Wiedźmina 3.
Do tego typu wczesnych materiałów, wypuszczanych na długi czas przed premierą danego tytułu, większość graczy podchodzi raczej z dystansem i nie oczekuje, że faktyczna oprawa wizualna gry będzie prezentowała się tak dobrze, jak na prerenderowanym filmiku. „Redzi” mają jednak jasne stanowisko co do wyglądu czwartego Wiedźmina.
Deweloperzy zaznaczają, że kinowy trailer został wygenerowany na „niestandardowej wersji silnika”, z którego korzysta Wiedźmin 4, czyli Unreal Engine 5. Z materiałów prasowych dowiadujemy się przy tym, iż zwiastun wykorzystuje zasoby z „czwórki” oraz „reprezentuje wygląd” gry, w jaki celuje CD Projekt Red. Sam trailer nie został natomiast wygenerowany w czasie rzeczywistym.
Zwiastun jest kinowym spojrzeniem na rodzaj doświadczenia, jakie Wiedźmin 4 ma dostarczyć graczom. [...] Trailer prerenderowano na naszej własnej, niestandardowej wersji silnika [Unreal Engine 5 – dop. red.], przy użyciu zasobów i modeli z samej gry. Reprezentuje więc wygląd [grafiki Wiedźmina 4], w jaki celujemy. Jest to prezentacja tego, co ta technologia może zrobić, aby wydobyć styl, atmosferę i ogólny klimat, które chcemy osiągnąć w Wiedźminie 4.
Jest zatem bardzo prawdopodobne, że ogólna grafika Wiedźmina 4 – w tym prezencja Ciri, postaci niezależnych i potworów – będzie wyglądać dość podobnie, jak w pierwszym zwiastunie filmowym. Trzeba mieć przy tym na uwadze, że deweloperzy „celują” w taki efekt, dlatego nie jest wykluczone, iż ostatecznie dostrzeżemy pewne zmiany. Tym bardziej, że premiera produkcji wydaje się być bardzo odległa (nie znamy nawet przybliżonego terminu debiutu), a do tego czasu „Redzi” mogą dokonać wielu zmian.
Na górze: pierwsza grafika z trailera z 2013 roku. Niżej: faktyczny wygląd Geralta z gry z 2015 roku.CD Projekt Red
Przypomnijmy, że według deweloperów czwarty Wiedźmin będzie „większy, lepszy i bardziej rozbudowany” niż „trójka” - m.in. zostanie poprawiona jakość NPC. A skoro o nich mowa – możecie jeszcze raz przenieść się do Burzyn, gdzie w zwiastunie trafia Ciri, dzięki udostępnionej dziś ścieżce dźwiękowej pochodzącej z pierwszego trailera.