autor: Szymon Liebert
Zwiastun Dead Island robi furorę
Kilka dni temu firmy Deep Silver i Techland wypuściły zwiastun gry Dead Island, który zrobił wrażenie chyba na każdym. W emocjonalnej zapowiedzi oglądamy rodzinę walczącą z zombie. Całość została puszczona od tyłu i zmontowana w pomysłowy sposób. Wydawca produkcji postanowił pochwalić się popularnością i dobrym odbiorem filmu.
Kilka dni temu firmy Deep Silver i Techland wypuściły zwiastun gry Dead Island, który zrobił wrażenie chyba na każdym. W emocjonalnej zapowiedzi oglądamy rodzinę walczącą z zombie. Całość została puszczona od tyłu i zmontowana w pomysłowy sposób. Wydawca produkcji postanowił pochwalić się popularnością i dobrym odbiorem filmu.
Po wypuszczeniu zwiastuna strona facebookowa gry wzbogaciła się o 100 tysięcy fanów. Zapowiedź Dead Island trafiła też do kategorii najpopularniejszych filmów w serwisie YouTube, na którym obejrzało ją przeszło 2,7 miliona użytkowników. O materiale wspomniano na wielu portalach filmowych (Variety, Empire) i niezwiązanych z grami (The Guardian).
Popularność filmu potwierdziła się szybko na łamach Twittera – użytkownicy tej usługi napisali 3.2 miliony wpisów o grze. Dead Island zainteresował takich celebrytów jak aktor Simon Pegg (Wysyp żywych trupów), Hideo Kojima (japoński producent znany z serii Metal Gear Solid), czy Ice-T (raper słynący z zamiłowania do gier).
Wielu dziennikarzy i komentatorów zastanawia się też nad tym, czy możemy już mówić o najlepszym zwiastunie tego roku. Artystyczna inwencja twórców filmu została doceniona przez takie serwisy jak L.A. Times, CBS News, czy The New York Post. Materiał spodobał się na pewno Polakom – świadczą o tym Wasze komentarze na forum.
Zapowiedź dzieła Techlandu odbiła się echem także w polskich mediach – wspominano o nim na łamach różnych portali branżowych, ale i informacyjnych. Michał Chaciński, dziennikarz i krytyk filmowy, powiedział w prowadzonym przez siebie Tygodniku kulturalnym, że jest to materiał lepszy od większości zwiastunów kinowych z ostatnich lat.
Georg Larch z Deep Silver przyznał, że ekipa zdawała sobie sprawę z niezwykłości filmu i ucieszyła się z pozytywnych reakcji fanów i branży. Podobno materiał oddaje klimat jaki poczujemy na tropikalnej wyspie. Z tym może być różnie, bo jak pisał nasz redakcyjny kolega, Dead Island nie będzie aż tak mrocznym i emocjonalnym horrorem. Warto przypomnieć, że zwiastun został przygotowany przez firmę Axis Animation and Audiomotion.