Zwei: The Ilvard Insurrection - zapowiedziano anglojęzyczną wersję klasycznego jRPG-a
Firma XSEED poinformowała o zamiarze wydania gry Zwei: The Ilvard Insurrection. Pod tym tytułem kryje się anglojęzyczna wersja Zwei II Plus, czyli klasycznego japońskiego RPG studia Nihon Falcom.
- Deweloper gry: Nihon Falcom
- Wydawca: XSEED
- Gatunek: RPG akcji
- Platforma: PC
- Data premiery: lato 2017 r.
W ostatnich kilku latach gracze pecetowi doczekali się anglojęzycznych wersji wielu klasycznych gier studia Nihon Falcom. Jednym z brakujących tytułów, których przetłumaczenia fani domagali się najbardziejm było Zwei II, czyli RPG akcji, wydane w Kraju Kwitnącej Wiśni w 2008 roku. Teraz firma XSEED zapowiedziała, że ta produkcja wreszcie trafi na rynki zachodnie.
Anglojęzyczna wersja sprzedawana będzie pod tytułem Zwei: The Ilvard Insurrection. Na grę nie będziemy musieli długo czekać, gdyż ukaże się ona latem tego roku. W planach jest wyłącznie wersja pecetowa.
Akcja gry toczy się w krainie fantasy, gdzie w wyniku wielkiej wojny między demonami a ludzkością wspomaganą przez smoki doszło do mocnego osłabienia siły magii. Doprowadziło to do utraty kontaktu między zawieszonymi w chmurach kontynentami tego świata, gdyż jedyną metodą transportu między nimi były magiczne portale. Ludzie poradzili sobie jednak z tym problemem przez szybki rozwój maszyn i w chwili rozpoczęcia kampanii coraz popularniejsze stają się samoloty zdolne pokonywać dalekie dystanse.
Historia zaczyna się, gdy poszukiwacz skarbów imieniem Ragna Valentine rozbija swój samolot, doznając przy tym ciężkich obrażeń. Przed śmiercią ratuje go wampirzyca Alwen Du Moonbria, ale skutkiem tego jest utworzenie kontraktu krwi, który na zawsze łączy losy tej pary.
Produkcja należy do gatunku RPG-ów akcji, więc większość czasu spędzamy na eksplorowaniu świata i walce z wrogami za pomocą zręcznościowego systemu potyczek. Mechanika bitew jest jednak trochę nietypowa. Ragna Valentine stawia na walkę za pomocą broni białej, a Alwen Du Moonbria wykorzystuje zaklęcia bojowe. Ataki fizyczne i magiczne aktywujemy za pomocą różnych przycisków, a każda akcja tego typu błyskawicznie przełącza kontrolowaną przez nas postać na tę odpowiednią do danego typu ataku.
Nietypowy jest również system rozwoju. Nie ma tutaj tradycyjnych punktów doświadczenia. Zamiast tego pokonani wrogowie pozostawiają po sobie żywność. Jej zjedzenie regeneruje zdrowie, ale możemy także wykorzystać ją do ulepszania statystyk postaci. Ponadto w miasteczkach znajdziemy restauracje, które są w stanie połączyć dostarczone przez nas składniki w bardziej skomplikowane potrawy, zapewniające większe skoki doświadczenia niż suma produktów wchodzących w ich skład.
Warto na koniec wspomnieć, że Zwei: The Ilvard Insurrection będzie bazowało na Zwei II Plus, czyli ulepszonej i rozbudowanej reedycji gry, która ukazała się w Japonii pod koniec 2009 roku.