Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 września 2013, 17:31

autor: Adrian Werner

Znane z cyklu Burnout studio Criterion Games straciło większość pracowników

Czarne chmury zebrały się nad znanym z cyklu Burnout zespołem Criterion Games. Według najnowszych doniesień studio straciło większość swoich pracowników.

Screen z Bournout Paradise. - Znane z cyklu Burnout studio Criterion Games straciło większość pracowników - wiadomość - 2013-09-15
Screen z Bournout Paradise.

Mamy złe wieści dla fanów specjalizującego się w grach wyścigowych zespołu Criterion Games. Według najnowszym doniesień liczebność studia została zredukowana do raptem 17 pracowników. Większość dotychczasowej załogi została bowiem przeniesiona do studia Ghost Games, które zajmuje się rozwijaniem serii Need for Speed.

Na swoim koncie twitter Alex Ward, czyli dyrektor kreatywny Criterion Games, stwierdził, że zespół stracił około 60-65 pracowników. Warto tutaj dodać, że w zeszłym miesiącu ogłoszono, że Ghost Games będzie jedynym studiem pracującym nad kolejnymi odsłonami Need for Speed. Criterion miało pomagać przy Need for Speed: Rivals, ale najwidoczniej właściciel obu zespołów, czyli Electronic Arts, uznał, że najlepiej będzie przenieść wszystkich pracowników pod jeden dach.

Jednocześnie Alex Ward podkreśla, że pomimo tak dużej redukcji Criterion Games wciąż pozostaje aktywne i zajmie się teraz innymi projektami. Powstaje pytanie, o jakie gry może chodzić. Siedemnastu ludzi nie da w końcu rady opracować tytułów porównywalnych z tymi, jakie do tej pory wypuszczało to studio.

  1. Criterion Games – oficjalna strona studia

Znane z cyklu Burnout studio Criterion Games straciło większość pracowników - ilustracja #2 Criterion Games to brytyjskie studio deweloperskie założone w 1993 roku. Początkowo firma koncentrowała się na sprzedawaniu licencji na silnik własnego autorstwa, czyli Renderware.

Zespół znany jest jednak przede wszystkim z wyśmienitej wyścigowej serii Burnout, jak również z gier Need for Speed: Hot Pursuit oraz Need for Speed: Most Wanted.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej