autor: Szymon Liebert
Znamy zwycięzców drugiego etapu Make Something Unreal
Poznaliśmy finalistów i zwycięzców drugiego etapu konkursu Make Something Unreal, który ruszył w ubiegłym roku, przyciągając ogromną uwagę wielu miłośników twórczego podejścia do gier. Nic dziwnego – do wygrania są wciąż nagrody o łącznej sumie miliona dolarów. Autorzy najlepszego moda otrzymają chociażby licencję na trzecią generację silnika graficznego firmy Epic.
Poznaliśmy finalistów i zwycięzców drugiego etapu konkursu Make Something Unreal, który ruszył w ubiegłym roku, przyciągając ogromną uwagę wielu miłośników twórczego podejścia do gier. Nic dziwnego – do wygrania są wciąż nagrody o łącznej sumie miliona dolarów. Autorzy najlepszego moda otrzymają chociażby licencję na trzecią generację silnika graficznego firmy Epic.
Konkurs organizowany przez firmy Epic i Intel polega na stworzeniu najoryginalniejszego oraz najlepszego moda do gry Unreal Tournament III. Jurorzy wymienili dziś najlepsze twory w kilku kategoriach, jakie zostały zgłoszone do drugiej fazy tej edycji zawodów. Zwycięskie mody zostaną zaprezentowane na tegorocznej imprezie GDC w San Francisco, a wśród ich twórców rozdano nagrody na łączną sumę 70 tysięcy dolarów. Mark Rein, wiceprezes firmy Epic powiedział, ze tego typu przedsięwzięcia przynoszą korzyści zarówno dla twórców i całej branży.
Najlepszym modem w drugiej fazie konkursu został Prometheus, stworzony przez Rachel Cordone oraz ekipę Prometheus Project. Rozszerzenie oferuje zupełnie nową rozgrywkę kooperatywną polegającą na rozwiązywaniu różnych łamigłówek. Oryginalność moda polega na tym, że współpracujemy sami ze sobą. Jak to możliwe? W Prometheus możemy bowiem wykonać jakąś czynność i cofnąć się w czasie (przewijając grę wstecz). Po rozpoczęciu sekwencji od nowa zobaczymy nas samych powtarzających to, co zrobiliśmy wcześniej. Dzięki temu ominiemy wiele pułapek oraz przedostaniemy się przez przeszkody, których pokonanie wymaga wykonania jakiegoś ruchu w innym miejscu. Mod jest dostępny do ściągnięcia z sieci zupełnie za darmo.
Drugim nagrodzonym rozszerzeniem Unreal Tournamenta III jest The Haunted, oferujący zabawę dla pojedynczego gracza (przeciwko sztucznej inteligencji) oraz możliwość gry w sieci. W modzie jedna osoba wciela się w żołnierza, a druga w demona. W tym drugim przypadku gracze mogą pojawić się na mapie pod postacią potężnej bestii, ale także ustawiać rozmaite pułapki i przeszkody dla przeciwników. Trzecie miejsce zajął natomiast The Ball, oferujący wiele łamigłówek i akcji. Zabawa polega tu na przemieszczaniu wielkiej kuli zmodyfikowaną wersją jednej z broni znanych z podstawowej wersji gry. Poszczególne poziomy zawierają wiele przeszkód i pułapek, które musimy oczywiście sprytnie ominąć. The Ball wygrał również w kategorii najlepszego użycia fizyki.
Sama impreza odbywa się już po raz drugi. Stawka jest wysoka – nie tylko ze względu na wspomniane już nagrody. W pierwszej edycji niezwykłego konkursu (organizowanego przez firmę Epic bez współpracy z Intelem) zwyciężyli twórcy moda Red Orchestra, który później przeistoczył się we właściwą grę. Tytuł zdobył sporą popularność wśród graczy i spodobał się recenzentom. Konkurs jest więc możliwością rozpoczęcia deweloperskiej kariery, jednak ze względu na tak poważny charakter przyciąga tylko doświadczone ekipy.
W tej edycji konkursu udział wzięło jeszcze więcej chętnych niż w przypadku poprzedniej, więc wybór najlepszego moda na pewno będzie ciężkim zadaniem. Przed nami jeszcze dwie fazy całego przedsięwzięcia. Trzecia ruszy 4 kwietnia 2009 roku (zapisy potrwają do 15 maja), a ostatnia dopiero kilka miesięcy później (4 sierpnia). Aby wziąć w nich udział, nie jest wymagane startowanie w poprzednich fazach. Nie wiemy jeszcze, kiedy można spodziewać się finałów. Poniżej prezentujemy pełną listę zwycięzców w poszczególnych kategoriach.
Najlepszy mod (Best Game Mod):
Najlepsza nowa postać (Best New Character or Customization Pack):
Najlepszy nowy pojazd (Best New Vechicle):
Najlepszy nowy poziom Vehicle CTF (Best New Vehicle CTF Level):
Najlepszy nowy Deathmatch (Best New Deathmatch):
Najlepszy nowy poziom Warfare (Best New Warfare Level):
Najlepsza grafika (Best Graphics):
Najlepsze użycie fizyki (Best Use of Physics):
Najlepsza machnima (Best Machinima):