autor: Michał Kowalski
Znamy zwycięzcę konkursu Make Something Unreal, organizowanego przez twórców Gears of War
W ten weekend wyłoniono zwycięzcę trzeciej edycji konkursu Make Something Unreal, zorganiowanego przez studio Epic Games. Tym razem uczestnicy zawodów musieli stworzyć tytuł inspirowany starymi grami paragrafowymi z serii Fighting Fantasy.
Znamy zwycięzcę kolejnej edycji konkursu Make Something Unreal, organizowanego przez Epic Games (studio odpowiedzialne za takie gry jak Gears of War czy Unreal). Tym razem zadaniem uczestników było stworzenie produkcji przeznaczonej na urządzenia z zainstalowanym systemem iOS, bazującej na starych grach paragrafowych z serii Fighting Fantasy. Do wyprodukowania takiego tytułu uczestnikom konkursu miała służyć darmowa edycja Unreal Engine 3, zwana Unreal Development Kit (UDK).
Make Something Unreal to zawody, organizowane przez Epic Games i firmę Train2Game. Konkurs, odbywający się w tym roku, jest trzecią edycją tego przedsięwzięcia. W 2005 roku zadaniem uczestników było stworzenie jak najciekawszej modyfikacji gry Unreal Tournament 2003 lub Unreal Tournament 2004. Podobne zasady przyjęła druga edycja konkursu: główną nagrodę wygrywali twórcy najlepszego moda do Unreal Tournament III. W trzeciej odsłonie zawodów organizatorzy odeszli nieco od tradycji: uczestnikami tegorocznego konkursu są zespoły, które w ramach rywalizacji starają się stworzyć jak najlepszą grę przeznaczoną na platformy z systemem iOS, inspirowaną serią Fighting Fantasy.
Do ostatniego etapu zawodów zakwalifikowały się produkcje czterech zespołów. Były to The Warlock of Firetop Mountain: Lost Chapters (stworzone przez studio Commando Kiwi), Citadel of Chaos: Dire Consequences (Derp Studios), Armies of Death: Rise of Agglax (Digital Mage) oraz Deathtrap Dungeon (Indigo Jam).
Zwycięzcę poznaliśmy w czasie imprezy The Gadget Show Live w Birmingham, odbywającej się w ten weekend. Jury konkursu, w składzie którego znajdowali się m.in. Ian Livingstone i Steve Jackson (założyciele firmy Games Workshop, twórców gier z serii Fighting Fantasy), główną nagrodę przyznało brytyjskiemu studiu Commando Kiwi i ich dziełu The Warlock of Firetop Mountain: Lost Chapters. Sędziowie uznali je za najlepsze wykorzystanie pierwowzoru i wskazali na wielki komercyjny potencjał tytułu. „Commando Kiwi uchwyciło esencję gry The Warlock of Firetop Mountain, wzbogacając ją o wspaniałe mechanizmy rozgrywki i ciekawą oprawę graficzną”, powiedział Ian Livingstone w uzasadnieniu decyzji jury.
W ramach nagrody studio Commando Kiwi otrzymało pełną licencję na wykorzystywanie mobilnej wersji silnika Unreal Engine 3.
Wszystkie cztery gry, które zakwalifikowały się do finału, znajdą się w App Store prawdopodobnie w ciągu najbliższych tygodni.
Fighting Fantasy to seria książek (będących przy okazji grami role-playing), dzięki którym można przeżywać różne przygody w fantastycznym świecie. Pierwsza edycja cyklu ukazała się w 1982 roku. W odróżnieniu od tradycyjnych systemów RPG (jak Dungeons&Dragons czy Wampir: Maskarada) czytelnik takiej opowieści może prowadzić rozgrywkę samodzielnie. Książka podzielona jest na paragrafy, pod koniec których gracz musiał dokonać jakiegoś wyboru (np. czy zaatakuje śpiącego orka, czy też postara się przekraść obok niego). W zależności od decyzji przechodzi do innego paragrafu, „sterując” tym samym postacią, w którą się wciela. Więcej informacji znaleźć można m.in. na oficjalnej stronie gier z serii Fighting Fantasy.
Gry paragrafowe w stylu Fighting Fantasy popularne były również w Polsce. Najbardziej znanymi w naszym kraju były takie tytuły jak Dreszcz, Wojownik autostrady czy seria książek Wehikuł Czasu. Część z nich ściągnąć można za darmo z tej strony.
Informacje o poprzednich konkursach Make Something Unreal znajdziecie m.in. w naszym Serwisie Informacyjnym:
- Ogłoszono finalistów 3 fazy konkursu Make Something Unreal
- Znamy zwycięzców konkursu Make Something Unreal
- Szykuje się kolejna odsłona konkursu $1,000,000 Make Something Unreal
- Nowa edycja konkursu „Make Something Unreal”
- Znamy zwycięzców drugiego etapu Make Something Unreal