autor: Maciej Żulpo
Znamy wymagania sprzętowe Shadow of the Tomb Raider. Brakuje w nich nowych kart Nvidii
Premiera Shadow of the Tomb Raider tuż za rogiem i dziś poznaliśmy wymagania sprzętowej tej produkcji. Okazuje się, że najnowsza część przygód Lary Croft nie potrzebuje do działania potwora – i chyba zapomniała, że wspiera ray tracing od Nvidii.
Okazuje się, że można zgłębiać tajemnice starożytnych cywilizacji Majów i Azteków bez potężnego sprzętu. Na to przynajmniej wskazują ujawnione wymagania sprzętowe Shadow of the Tomb Raider, które znajdziecie poniżej. Bądźcie spokojni: aby cieszyć się grą w minimalnych ustawieniach graficznych, wystarczy dwurdzeniowy Intel Core i3 i niemal antyczny już GTX 660.
Wymagania minimalne:
- Procesor: Intel Core i3-3220 (lub odpowiednik AMD)
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 660/GTX 1050 lub AMD Radeon HD 7770
- Pamięć RAM: 8 GB
- Miejsce na dysku twardym: 40 GB
- System operacyjny: Windows 7 64-bit
Wymagania rekomendowane:
- Procesor: Intel Core i7 4770K (3.4 GHz) lub AMD Ryzen 5 1600 (3.2 GHz)
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1060 (6 GB) lub AMD Radeon RX 480 (8 GB)
- Pamięć RAM: 16 GB
- Miejsce na dysku twardym: 40 GB
- System operacyjny: Co najmniej Windows 10 64-bit (dla wsparcia DirectX 12)
DOSTOSUJ SOBIE TOMB RAIDERA
Shadow of the Tomb Raider oddaje w ręce gracza sporo kontroli. Mowa tu o mrowiu możliwości dotyczących dopasowywania rozgrywki pod swój styl gry. Ustawienia produkcji pozwalają m.in. na osobną zmianę trudności walki, eksploracji i zagadek (!). Oznacza to modyfikowanie np. długości trwania QTE (sekwencji, gdzie odpowiednio szybko należy wcisnąć wskazany przycisk) czy podpowiedzi dotyczących miejsc zdatnych do wspinaczki.
Zauważyliście już pewnie, że czegoś tu brakuje. Mowa oczywiście o karcie graficznej z rodziny RTX, która zapewni wsparcie dla fotorealistycznego ray tracingu od Nvidii. Wiadomo, że najnowsza gra opowiadająca o przygodach Lary Croft wspiera tę technologię, ba – mogliśmy już nawet zobaczyć ją w akcji. Teoretycznie dedykowany układ powinien pojawić się w sekcji wymagań rekomendowanych (albo „superrekomendowanych”). Należy jednak pamiętać, że premiera nowych kart „zielonych” nastąpi dopiero 6 dni po premierze tytułu. Mimo to twórcy z pewnością mogli już wymienić komponenty zestawu zalecane do płynnej gry z użyciem ray tracingu. Być może nie zrobili tego z obawy, że karta za niemal 6 tysięcy złotych nie zdoła uciągnąć ich produkcji w płynności 60 klatek na sekundę i w rozdzielczości 1080p.
Nie wiemy ponadto, jaką wydajność zapewnią powyższe podzespoły. Wydawca – firma Square Enix – nie sprecyzował, czy takie bebechy naszego peceta zagwarantują płynność 60+ klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p, czy raczej „filmowe” 30 klatek. Pozostaje przekonać się na własnej skórze – Shadow of the Tomb Raider debiutuje za dwa tygodnie, 14 września, na PC, PlayStation 4 i Xboksie One.
Warto dodać, że jeżeli lubicie kolekcjonować pudełka i cenicie sobie unikalne edycje gier, to tylko w sieci sklepów MediaMarkt możecie nabyć grę Rise of the Tomb Raider w edycji ze steelbookiem. Cena tego wydania została ustalona na 259 zł zarówno w wersji na konsolę PlayStation 4 jak i Xbox One.