autor: Maciej Bajorek
Znamy szczegóły dotyczące PlayStation Network Platform
Wczoraj na konferencji w Tokio poznaliśmy przybliżoną datę premiery PlayStation 3. Przy okazji dowiedzieliśmy się o kilku technicznych szczegółach związanych z samą konsolą. Dziś napiszemy o usłudze PlayStation Network Platform, znanej uprzednio pod nazwą PlayStation HUB.
Wczoraj na konferencji w Tokio poznaliśmy przybliżoną datę premiery PlayStation 3. Przy okazji dowiedzieliśmy się o kilku technicznych szczegółach związanych z samą konsolą. Dziś napiszemy o usłudze PlayStation Network Platform, znanej uprzednio pod nazwą PlayStation HUB.
Na obecną chwilę serwis PSNP jest tworzony we współpracy z oddziałem Sony Online Entertainment, który dotychczas w ramach usługi Station.com, zajmował się hostowaniem takich gier MMO, jak np. EverQuest II oraz rozgrywek wieloosobowych w znane z konsol PlayStation tytuły Champions of Norrath i Untold Legends. Cały system powinien być gotowy na premierę PS3, czyli w listopadzie.
Jak zakładają developerzy, podstawowy PlayStation Network Platform początkowo będzie bezpłatny i zaoferuje usługi podobne do Xbox Live Silver z tym, że zarejestrowany użytkownik ma mieć dostęp do serwisów i serwerów pozwalających na rozgrywki online. Nie zapomniano także o możliwości wysyłania wiadomości do innych użytkowników, rankingu, opcji video czata, zapisywaniu i ściąganiu save’ów z gier na serwerze. Wszyscy będą mieli możliwość skorzystania ze sklepu, w którym zakupione produkty (prawdopodobnie mowa tu o grach, dodatkach, wersjach demo itd.) można ściągnąć. W odróżnieniu od Xbox Live, developerzy, którzy zechcą skorzystać z infrastruktury PSNP będą mogli się do niej podłączyć i wykorzystać swoje serwery do hostowania własnych gier.
Nadal jednak nie posiadamy potwierdzonych informacji dotyczących możliwości ściągania starszych tytułów z PSOne i PS2. O ile taka usługa zostanie uruchomiona, to prawdopodobnie pobrane z serwisu gry będą uruchamiane z dysku dołączonego do PlayStation 3.
Jeszcze w tym miesiącu SOE ma wypuścić pierwsze SDK. We wrześniu cały pakiet powinien być ukończony i zarazem dostępny dla wszystkich zainteresowanych usługą PlayStation Network Platform.
Oto cała lista usług PSNP:
Społeczność:
- Konta użytkowników
- Lobby oraz system kreacji oraz rozgrywania meczów
- Ranking, punkty
- Donwload oraz upload własnych save’ów z gier
- Awatary, własne zdjęcia, listy znajomych
- Czat video/audio
- Wysyłanie wiadomości.
Handel:
- Sklepy, mogą być dostępne nawet z poziomu samej gry
- Ściąganie dodatków
- Możliwość uruchamiania gier prosto z HDD
- Subskrypcje
- Wymiana i handel przedmiotami z gier
- Mini-płatności
- Zarządzanie dostępem.
Konto:
- Rejestracja użytkownika
- Unikatowy login.