Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lutego 2006, 08:56

Znamy nazwisko kompozytora do Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Wiemy już, kto skomponował muzykę do najnowszej odsłony cyklu Tom Clancy’s Ghost Recon, zatytułowanej Advanced Warfighter. Koncern Ubisoft oświadczył, że wybrańcem okazał się Tom Salta, znany już fanom z głównego tematu do drugiego odcinka serii.

Wiemy już, kto skomponował muzykę do najnowszej odsłony cyklu Tom Clancy’s Ghost Recon, zatytułowanej Advanced Warfighter. Koncern Ubisoft oświadczył, że wybrańcem okazał się Tom Salta, znany już fanom z głównego tematu do drugiego odcinka serii.

Znamy nazwisko kompozytora do Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter - ilustracja #1
Tom Salta

Przygotowując oprawę muzyczną Salta dążył do połączenia elektronicznych, nowoczesnych brzmień z monumentalnymi i zapierającymi dech w piersiach kompozycjami orkiestry symfonicznej. Autorowi udało się nie tylko znaleźć udane połączenie tych jakże odmiennych stylów, ale również idealnie dopasował je do szybkiej akcji, jaką w niedalekiej przyszłości zaoferuje program. Nagrań dokonano w prestiżowej kaplicy Bastyr, zlokalizowanej na terenie uniwersytetu w Seattle. Próbki twórczości Toma Salty można posłuchać na oficjalnej stronie gry – dostępne są dwa utwory.

Znamy nazwisko kompozytora do Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter - ilustracja #2

Tom Salta nie jest na razie tak znany, jak jego koledzy po fachu, ale nie oznacza to, iż jest zupełnym nowicjuszem. Kompozytor ma już na koncie takie produkcje jak: Cold Fear, Still Life czy Sprung. Warto wspomnieć, że muzyk brał udział również w powstaniu gry Need for Speed: Underground 2 – jego autorstwa jest pokład wykorzystany w przerywnikach filmowych.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat gry Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter, skorzystaj z materiałów zawartych na łamach naszego serwisu:

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej