Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 września 2006, 08:48

Znakomita sprzedaż gry Company of Heroes: Kompania Braci w Stanach Zjednoczonych

Produkt firmy Relic Entertainment o nazwie Company of Heroes: Kompania Braci zadebiutował w Stanach Zjednoczonych przed dwoma tygodniami i już w kilka dni po premierze wspiął się na szczyt amerykańskiego rankingu bestsellerów (mowa oczywiście o grach na PC).

Produkt firmy Relic Entertainment o nazwie Company of Heroes: Kompania Braci zadebiutował w Stanach Zjednoczonych przed dwoma tygodniami i już w kilka dni po premierze wspiął się na szczyt amerykańskiego rankingu bestsellerów (mowa oczywiście o grach na PC).

Znakomita sprzedaż gry Company of Heroes: Kompania Braci w Stanach Zjednoczonych - ilustracja #1

Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych mieli do wyboru aż trzy edycje programu: dwie standardowe (na DVD i CD) oraz jedną kolekcjonerską. Największą popularnością cieszyła się pierwsza z nich, którą w ciągu pięciu dni od rozpoczęcia sprzedaży, kupiło ponad dziesięć tysięcy osób. Dzięki temu wynikowi, wersja na DVD stała się liderem amerykańskiego rankingu bestsellerów w tygodniu zakończonym 16 września. Kompania Braci wyprzedziła innego debiutanta, grę LEGO Star Wars II: The Original Trilogy, która sprzedała się w nakładzie 9.785 sztuk.

Znakomita sprzedaż gry Company of Heroes: Kompania Braci w Stanach Zjednoczonych - ilustracja #2

W sumie Amerykanie kupili przez pięć dni 11.669 sztuk programu o łącznej wartości 598.552 dolarów. Edycja kolekcjonerska gry zajęła w rankingu bestsellerów czwarte miejsce (pokonała m.in. gry z cyklu The Sims 2), a standardowa wersja na CD – siódme.

Company of Heroes: Kompania Braci radzi sobie dobrze nie tylko na rynku. Większość zachodnich magazynów poświęconych elektronicznej rozrywce jest zachwycona produktem firmy Relic Entertainment i wystawia jej bardzo wysokie noty. Średnia ocena na łamach popularnego serwisu GameRankings wynosi 95.5%. Tylko jeden produkt na PC został kiedykolwiek oceniony wyżej, a była to gra Half-Life 2 (95.6%).

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej