Zimnowojenna strategia Warno prędko nie umrze. Gra otrzyma edytor map
Strategia czasu rzeczywistego Warno otrzyma w nadchodzącym tygodniu edytor map – na razie w wersji alfa. Choć funkcjonalność ta trafi do gry w mocno ograniczonej formie, twórcy piszą o „kamieniu milowym” w rozwoju produkcji.
Warno, czyli zimnowojenny RTS od studia Eugen Systems, który jest rozwijany w ramach wczesnego dostępu na Steamie, na dniach otrzyma długo wyczekiwany edytor map. O rychłym debiucie tej ważnej funkcjonalności twórcy poinformowali w oficjalnym komunikacie zamieszczonym na platformie firmy Valve.
Edytor zostanie udostępniony w wersji alfa, co, jak podkreślają twórcy, oznacza pewne – całkiem spore – ograniczenia względem jego planowanej finalnej wersji.
Niemniej deweloperzy z Eugen Systems już teraz są dumni ze swojej pracy. Zapewniają, że w przygotowanie owego trybu włożono wiele czasu i sił, które skierowane były głównie w kierunku optymalizacji autorskiego silnika, by dostosować go do potrzeb graczy. W komunikacie studio nazywa to kolejnym „kamieniem milowym” w rozwoju gry.
Edytor map w pierwszej, eksperymentalnej wersji
Przejdźmy jednak do konkretów. Co wprowadzi pierwsza wersja edytora map do Warno? Już wkrótce możliwe będzie:
- otwieranie już stworzonych map w specjalnym panelu;
- przesuwanie, dodawanie lub usuwanie elementów 3D (drzew, budynków, dróg etc.) z istniejących terenów;
- zapisywanie wprowadzonych modyfikacji na mapach;
- tworzenie (i zapisywanie) nowych wzorów budynków i konstrukcji (będzie je można wykorzystać w różnych miejscach na mapach);
- zapoznanie się z interfejsem i licznymi skrótami klawiszowymi edytora (choć w tym przypadku twórcy nie wykluczają zmian po zasięgnięciu opinii graczy).
Niestety pierwsza wersja edytora nie pozwoli zmieniać topografii map. Nie dodamy również (przynajmniej na razie) nowych – tj. „niewgranych” przez twórców – zasobów. Co więcej, mapy stworzone w wersji alfa edytora będą niegrywalne do czasu, aż twórcy to umożliwią.
Deweloperzy liczą, że osoby, które sięgną po edytor map w pierwotnej wersji, pomogą w jego rozwoju, testując możliwości i raportując o błędach – a tych z pewnością nie zabraknie, co zostało jasno zakomunikowame.
Studio Eugen Systems nie pokusiło się nawet o podanie przybliżonego terminu premiery edytora map w wersji finalnej. Autorzy zapewniają jednak, że w pierwszej kolejności trafi do niego opcja modyfikowania i eksportowania scenariuszy z istniejących map na te, które stworzą gracze – dla wariantów rozgrywki solo i online w trybach Podbój i Zniszczenie.
Na koniec wspomnę, że do Warno z dużą częstotliwością trafiają nowe aktualizacje, które wprowadzają do gry m.in. nowe pola bitwy czy mechaniki. Dla przykładu: 21 listopada 2023 roku produkcja Eugen Systems wzbogaciła się o świeżą mapę, nastawioną na miejskie potyczki. O swoich planach względem produkcji twórcy regularnie informują za pośrednictwem Steama – pod tym adresem.