autor: Szymon Liebert
Zeno Clash otrzyma demo, edytor i dodatki DLC
Dowiedzieliśmy się, że chilijskie studio ACE planuje wiele atrakcji związanych ze swoim pierwszym dziełem, czyli Zeno Clash, opublikowanym kilka dni temu w dystrybucji elektronicznej. Możemy spodziewać się przede wszystkim wersji demonstracyjnej, nowej zawartości DLC oraz edytora, umożliwiającego kreowanie własnych poziomów. Na razie daty premiery dodatków są jeszcze nieznane.
Dowiedzieliśmy się, że chilijskie studio ACE planuje wiele atrakcji związanych ze swoim pierwszym dziełem, czyli Zeno Clash, opublikowanym kilka dni temu w dystrybucji elektronicznej. Możemy spodziewać się przede wszystkim wersji demonstracyjnej, nowej zawartości DLC oraz edytora, umożliwiającego kreowanie własnych poziomów. Na razie daty premiery dodatków są jeszcze nieznane.
O sprawie poinformował Andres Bordu z firmy ACE. Powiedział on, że zgodnie z planem pojawią się dodatki DLC oraz SDK, czyli zestaw narzędzi dla amatorskich twórców. Nie znamy jeszcze jego możliwości, ale na pewno pozwoli on na edytowanie poziomów i innych elementów. Kolejną kwestią jest szykowana przez dewelopera łatka, która rozprawi się z błędami i wpłynie nieco na mechanikę zabawy.
Wspomniana nowa zawartość będzie według zapowiedzi zupełnie darmowa. Przede wszystkim wprowadzi ona nowe wyzwania, które w grze dostępne są po ukończeniu głównego zestawu misji. Autorzy obiecali również inne ciekawe pomysły. Na razie jednak ekipa nie jest gotowa, żeby je ujawnić, więc nie mamy pojęcia, o co mogłoby chodzić. Twórcy obiecali, że na nowości gracze nie będą musieli czekać długo.
Bordeu zapewnia, że firma uważnie śledzi i zbiera opinie użytkowników o swoim dziele. Na razie są one głównie pozytywne. Także zdaniem recenzentów ten niezbyt znany tytuł jest godny uwagi i prezentuje się świetnie. Wystarczy spojrzeć na pierwsze recenzje, według których gra okazała się wciągająca, oryginalna oraz nieźle wykonana. Jest to pierwsze dzieło południowoamerykańskiego studia ACE.
Zeno Clash to ciekawa gra akcji FPP, w której połączono strzelanie z bójkami na pięści. Całość została osadzona w niezwykle wykręconym świecie, pełnym dziwacznych postaci (Mother-Father) i wydarzeń. Chociaż tytuł wykorzystuje nieco leciwy silnik Source, to jednak prezentuje się bardzo okazale. Co ciekawe, dzieło pojawiło się w polskiej (kinowej) wersji językowej, przygotowanej przez firmę LocWorks.