autor: Grzegorz Ferenc
Zaprezentowano fragment rozgrywki z gry Shadowrun Online
Studio Cliffhanger Productions zaprezentowało fragment rozgrywki z nadchodzącej przedglądarkowej gry MMO Shadowrun Online. Twórcy postanowili także dodać nowy model dystrybucji tytułu, który będzie współistniał z formatem free-to-play.
Studio Cliffhanger Productions dwoi się i troi, aby zebrać wymagane 500 tys. dolarów na Kickstarterze, potrzebne na zrealizowanie projektu gry przeglądarkowej MMO Shadowrun Online. Wczoraj na stronie przedsięwzięcia pojawił się film z elementami rozgrywki, pochodzący z wczesnej wersji produkcji. Twórcy z wiedeńskiej firmy poinformowali także o wprowadzeniu „modelu kampanii”, czyli nowego sposobu dystrybucji tytułu wzorowanego na serii Guild Wars.
Wczesne fragmenty gameplayu prezentują się przyzwoicie. Ukazują fragment misji rozgrywającej się w tajnym ośrodku badawczym. Z punktu widzenia rozgrywki nietrudno zauważyć podobieństwa do serii Jagged Alliance. Nic dziwnego, skoro autorzy z Wiednia pracują także nad Jagged Alliance Online. Chwilami trwający minutę film przypomina pierwsze dwie odsłony cyklu Fallout. Jak na grę przeglądarkową, bardzo dobrze wygląda warstwa wizualna tytułu osadzonego w realiach systemu RPG łączącego cyberpunk i fantasy.
Odnośnie nowego formatu dystrybucji, Jan Wagner, główny szef projektu Shadowrun Online, powiedział, że „model kampanii” będzie nawiązywał do systemu znanego z serii Guild Wars oraz klasycznych, papierowych gier RPG. Ma on się opierać na jednorazowym zakupie pudełkowej edycji gry.
„Model kampanii” zapewni dostęp do podstawowej wersji gry oraz wszystkich przedmiotów z Shadowrun Online – w przeciwnieństwie do formatu free-to-play, gdzie niektóre z nich mają być dostępne wyłącznie w ramach mikrotransakcji. Posiadacze pudełkowej edycji będą musieli jednak płacić za dodatki z nowymi misjami i zawartością. Obie wersje tytułu będą korzystać z oddzielnych serwerów. Autorzy przewidzieli również możliwość zmiany formatu subskrypcji, co ma wiązać się z pewnymi ograniczeniami, np. niemożnością przeniesienia wszystkich przedmiotów.
Ponadto Jan Wagner omówił niektóre z założeń Shadowrun Online. Świat gry ma się dzielić na miasta, gdzie będzie można wchodzić w interakcję z innymi graczami, oraz misje, w których weźmiemy udział ze znajomymi lub losowo dobranymi partnerami. Mają one być rozbudowane z punktu widzenia fabuły, zadań oraz wpływu na świat gry. Przykładowo, niepowodzenie w misji może spowodować spadek wartości akcji korporacji, która nam ją zleciła. Z kolei sukces odblokuje nowe elementy gry i popchnie do przodu historię opowiedzianą w tytule. Taki sam wpływ na rozgrywkę mają mieć starcia PvP.
Więcej informacji na temat świata Shadowrun Online i nowego modelu dystrybucji można znaleźć na stronie projektu na Kickstarterze, gdzie zaprezentowano również koszulki, bluzę i kartę kredytową, które można otrzymać wspierając inicjatywę Cliffhanger Productions. Czas pokaże, czy dzięki tym ciekawym aktualizacjom uda się zgromadzić brakujące 360 tys. dolarów przed 14 sierpnia, kiedy to zakończy się zbiórka funduszy.