Zapowiedziano Valhalla Hills - strategię ekonomiczną autorów serii Cultures
Autorzy serii Cultures zapowiedzieli strategię ekonomiczną Valhalla Hills, w której pokierujemy małym plemieniem wikingów.
- Deweloper: Funatics (autorzy serii Cultures)
- Główny projektant: Thomas Häuser (The Settlers II)
- Platformy: PC
- Premiera Early Access: sierpień 2015 r.
- Premiera pełnej wersji: końcówka 2015
Firma Daedalic Entertainment zapowiedziała grę Valhalla Hills, czyli strategię ekonomiczną, w której pokierujemy małym plemieniem wikingów, próbującym stworzyć tętniącą życiem cywilizację. Starszym graczom ten opis zapewne skojarzy się z serią Cultures. Nie bez powodu, gdyż grę tworzą autorzy tego cyklu, czyli pracownicy studia Funatics i pod wieloma względami produkcja wygląda jak duchowy spadkobierca tej popularnej przed laty marki. Ponadto głównym projektantem jest Thomas Häuser, czyli człowiek, który pełnił tę samą rolę w trakcie tworzenia The Settlers II. Mamy nadzieję, że tak duże doświadczenie deweloperów w tworzeniu strategii tego typu zaowocuje godną uwagi pozycją. Valhalla Hills powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i wczesna wersja trafi do sprzedaży w Steam Early Access w przyszłym miesiącu. Premiera pełnej edycji planowana jest na końcówkę roku.
Fabuła opowiada o plemieniu wikingów, którzy spędzili swoje życia na łupieniu Europy. Po śmierci udają się do Asgardu, ale ku ich zdziwieniu, zastają wrota do Valhalli zamknięte na trzy spusty. Okazuje się, że przyczyną tego stanu rzeczy jest konflikt między Odynem i jego synem Leko, który spektakularnie oblał egzamin na bóstwo. Zdenerwowany ojciec mianował go bogiem budowniczych, a następnie wraz z duszami zmarłych wikingów wygnał z powrotem na Ziemię. Podczas rozgrywki rolę wypędzonego syna Odyna obejmą gracze i będą musieli pomóc swoim podwładnym w powrocie do Valhalli.
Zabawę rozpoczniemy na dole potężnej góry i naszym celem ma być wdrapanie się na sam szczyt, gdzie zlokalizowane będą wrota prowadzące do Valhalli. Wpierw konieczne jednak okaże się zadbanie o przeżycie wikingów, gdyż otaczający ich świat ma być niegościnny i pełen zagrożeń. Będziemy musieli zadbać o dostarczenie im jedzenia i ciepłych ubrań oraz ochronić ich przed dzikimi bestiami i upiorami. Osiągnięcie tego wszystkiego wymagać ma stworzenia zdrowej gospodarki oraz prowadzenia badań nad nowymi technologiami.
W grze nie będziemy wydawali bezpośrednich rozkazów podwładnym. Każdy wiking posiadać ma własny moduł sztucznej inteligencji, który ukształtuje zachowanie. Gracz będzie musiał wpływać na nich pośrednio, poprzez konstruowanie określonych budynków i tworzenie zachęt do konkretnych czynności.
Valhalla Hills powstaje w oparciu o technologię Unreal Engine 4. Ponadto mapy generowane będą losowo, przez co za każdym razem czekać nas mają nowe wyzwania.