Zapowiedziano Tour de France 2016 i Pro Cycling Manager 2016
Studio Cyanide zapowiedziało dwie nowe gry kolarskie. Na konsole zmierza zręcznościowe Tour de France 2016, a pecetowcy otrzymają okazję zarządzania całą drużyną w Pro Cycling Manager 2016: Tour de France.
Francuskie studio Cyanide zapowiedziało kolejne odsłony swojej popularnej marki kolarskiej. Podobnie jak w poprzednim roku, pecety otrzymają koncentrujące się na zarządzaniu drużyną Pro Cycling Manager 2016: Tour de France, podczas gdy użytkownicy konsol Xbox One i PlayStation 4 zagrają w bardziej zręcznościowe Tour de France 2016. Obie produkcje trafią do sprzedaży w tym roku. Twórcy nie podali konkretnej daty premiery, ale spodziewamy się, że projekty zadebiutują przed startem tegorocznej edycji zawodów, z których licencji korzystają, a więc przed 2 lipca.
Obie gry pozwolą wziąć udział w tytułowym wyścigu Tour de France, będącym jedną z najważniejszych kolarskich imprez tego typu, choć produkcje nie będą ograniczone tylko do tych zawodów. Autorzy kontynuują współpracę z organizatorami i dzięki oficjalnej licencji otrzymamy prawdziwe trasy oraz autentyczne zespoły i sportowców. Wszystko to będzie odpowiadało danym z tego roku.
W konsolowym Tour de France 2016 pokierujemy pojedynczym zawodnikiem, który będzie rywalizował o żółtą koszulkę nie tylko na 21 etapach Tour de France, ale również w innych znanych wyścigach, takich jak trwające trzy dni Critérium International, czy tygodniowe Critérium du Dauphiné. System rozgrywki będzie zręcznościowy, wymagając bezpośredniego kontrolowania kolarza i położy duży nacisk na realizm jazdy. Gracze będą musieli także tworzyć plany taktyczne, wybierając idealne momenty np. na przypuszczenie ataku na pozycję konkurentów czy decydując o tym jak rozłożyć siły na cały etap. Produkcja pozwoli na samotną zabawę przeciwko sztucznej inteligencji, rywalizację z innymi graczami, jak również rozgrywkę w trybie kooperacyjnym na wspólnym ekranie. Autorzy obiecują sporo ulepszeń w porównaniu z poprzednią odsłoną. Tryb wyzwań dostępny będzie teraz w multiplayerze, a tryb Pro Team, w którym budujemy przez kilka sezonów drużynę, wzbogacony zostanie m.in. system interakcji ze sponsorami.
Z kolei w pecetowym Pro Cycling Manager 2016 zajmiemy się zarządzaniem całą drużyną, a nie własnoręcznym pokonywaniem tras. Gracze będą mogli rozegrać cały sezon 2016, biorąc udział ponad 200 zawodach, w ramach których rywalizacja rozegra się na 550 etapach. Aby odnieść sukces konieczne ma być staranne kontrolowanie każdego aspektu życia zespołu. Podczas zabawy będziemy więc zajmowali się rekrutacją sportowców, negocjowaniem kontraktów, w tym także tych ze sponsorami, wydawaniem rozkazów ekipie zapewniającej kolarzom wsparcie, jak również ustalaniem planów treningowych. Konieczne ma być także podejmowanie taktycznych decyzji w trakcie wyścigów.
Gra poza samotną zabawą zaoferuje także tryb multiplayer i ma on zostać gruntownie przebudowany w porównaniu z poprzednią edycją, oferując m.in. opcje tworzenia zawodów, organizowania wyścigów, konfigurowania zasad rywalizacji, jak i brania udziału w kooperacyjnych wydarzeniach. Ponadto autorzy obiecują większy realizm, lepszą grafikę, nowe scenerie, poprawiony interfejs i bardziej zaawansowaną sztuczną inteligencję, która lepiej odda stany psychiczne zawodników oraz ich zmiany w trakcie wyścigów. Ponadto pojawi się wsparcie dla usługi Steam Workshop.