Zapowiedziano strategię turową Warhammer 40,000: Sanctus Reach
Studio Straylight Entertainment zapowiedziało grę Warhammer 40,000: Sanctus Reach - taktyczną strategię turową na licencji kultowej marki firmy Games Workshop. Tytuł zadebiutuje w listopadzie tego roku i zaoferuje dwie kampanie Kosmicznych Marines z zakonu Space Wolves, jak również tryb sieciowy.
- producent: Strayllight Entertainment
- wydawca: Slitherine
- gatunek: strategia turowa
- platformy sprzętowe: PC
- data premiery: listopad 2016
W ostatnim czasie można zauważyć wysyp różnorakich gier na licencji kultowej marki Warhammer 40,000, a zdecydowana większość tych produkcji to strategie. Z jednej strony mamy mniej lub bardziej wierne adaptacje planszowego oryginału w postaci Warhammer 40,000: Armageddon i jego samodzielnego dodatku Da Orks (premiera za 2 tygodnie), z drugiej nie brakuje też produkcji skupiających się na potyczkach w czasie rzeczywistym, jak choćby wydane w kwietniu Battleflleet Gothic: Armada, czy też trzecia odsłona serii Dawn of War. Świeżo zapowiedziana produkcja studia Strayllight Entertainment – Warhhammer 40,000: Sanctus Reach – będzie reprezentować tę pierwszą kategorię.
Gra zaoferuje nam dwie kampanie dla jednego gracza, liczące odpowiednio ponad 20 misji i potyczek oraz ponad 25 misji oraz potyczek, a w obu tradycyjnie pokierujemy siłami Kosmicznych Marines. Tym razem będą to wojownicy z zakonu Space Wolves, próbujący przeciwstawić się niszczącej inwazji orkowego Waaagh! wodza Grukka Face-Rippa, która przetoczyła się przez niemal wszystkie planety tytułowego układu gwiezdnego. Samymi zielonoskórymi pokierujemy w trakcie potyczek ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami, przy czym tytuł zaoferuje możliwość gry sieciowej w ramach trybu PBEM+ (Play By E-Mail). Obie strony konfliktu otrzymają po 30 jednostek (w tym czołg Predator oraz Gorkonauta), każdą z własnymi mocnymi i słabymi stronami. Nie zabraknie również herosów pokroju mistrza (czy raczej jarla) Kosmicznych Wilków Logana Grimnara.
Na razie niewiele więcej wiadomo o Sanctus Reach, aczkolwiek według opisu w sklepie Steam, produkcja będzie niepodobna do innych strategii turowych. Rozgrywka ma być „szybka, bezpośrednia, głęboka” i wiele zależeć ma od manewrów taktycznych (czytaj: flankowania) oraz rodzaju i ukształtowania terenu. Tytuł ma też zaoferować piękną, trójwymiarową oprawę wizualną i dostarczyć „świetną zabawę”. Jak wyjdzie to w praktyce, przekonamy się jeszcze w tym roku – premierę Sanctus Reach na PC przewidziano na listopad. Poniżej możecie obejrzeć pierwszy zwiastun gry.