Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 sierpnia 2016, 16:35

Zapowiedziano strategię turową Warhammer 40,000: Sanctus Reach

Studio Straylight Entertainment zapowiedziało grę Warhammer 40,000: Sanctus Reach - taktyczną strategię turową na licencji kultowej marki firmy Games Workshop. Tytuł zadebiutuje w listopadzie tego roku i zaoferuje dwie kampanie Kosmicznych Marines z zakonu Space Wolves, jak również tryb sieciowy.

Warhammer 40,000: Sanctus Reach w skrócie:
  • producent: Strayllight Entertainment
  • wydawca: Slitherine
  • gatunek: strategia turowa
  • platformy sprzętowe: PC
  • data premiery: listopad 2016

W ostatnim czasie można zauważyć wysyp różnorakich gier na licencji kultowej marki Warhammer 40,000, a zdecydowana większość tych produkcji to strategie. Z jednej strony mamy mniej lub bardziej wierne adaptacje planszowego oryginału w postaci Warhammer 40,000: Armageddon i jego samodzielnego dodatku Da Orks (premiera za 2 tygodnie), z drugiej nie brakuje też produkcji skupiających się na potyczkach w czasie rzeczywistym, jak choćby wydane w kwietniu Battleflleet Gothic: Armada, czy też trzecia odsłona serii Dawn of War. Świeżo zapowiedziana produkcja studia Strayllight Entertainment – Warhhammer 40,000: Sanctus Reach – będzie reprezentować tę pierwszą kategorię.

Gra w uniwersum 41. tysiąclecia nie byłaby pełna bez Kosmicznych Marines jako frakcji startowej. - Zapowiedziano strategię turową Warhammer 40,000: Sancuts Reach - wiadomość - 2016-08-02
Gra w uniwersum 41. tysiąclecia nie byłaby pełna bez Kosmicznych Marines jako frakcji startowej.

Gra zaoferuje nam dwie kampanie dla jednego gracza, liczące odpowiednio ponad 20 misji i potyczek oraz ponad 25 misji oraz potyczek, a w obu tradycyjnie pokierujemy siłami Kosmicznych Marines. Tym razem będą to wojownicy z zakonu Space Wolves, próbujący przeciwstawić się niszczącej inwazji orkowego Waaagh! wodza Grukka Face-Rippa, która przetoczyła się przez niemal wszystkie planety tytułowego układu gwiezdnego. Samymi zielonoskórymi pokierujemy w trakcie potyczek ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami, przy czym tytuł zaoferuje możliwość gry sieciowej w ramach trybu PBEM+ (Play By E-Mail). Obie strony konfliktu otrzymają po 30 jednostek (w tym czołg Predator oraz Gorkonauta), każdą z własnymi mocnymi i słabymi stronami. Nie zabraknie również herosów pokroju mistrza (czy raczej jarla) Kosmicznych Wilków Logana Grimnara.

Na razie niewiele więcej wiadomo o Sanctus Reach, aczkolwiek według opisu w sklepie Steam, produkcja będzie niepodobna do innych strategii turowych. Rozgrywka ma być „szybka, bezpośrednia, głęboka” i wiele zależeć ma od manewrów taktycznych (czytaj: flankowania) oraz rodzaju i ukształtowania terenu. Tytuł ma też zaoferować piękną, trójwymiarową oprawę wizualną i dostarczyć „świetną zabawę”. Jak wyjdzie to w praktyce, przekonamy się jeszcze w tym roku – premierę Sanctus Reach na PC przewidziano na listopad. Poniżej możecie obejrzeć pierwszy zwiastun gry.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej