autor: Szymon Liebert
Zapowiedziano strategię Citadels – budowanie zamków u boku Króla Artura
Słowackie studio Games Distillery pracuje nad grą Citadels – strategią czasu rzeczywistego, w której będziemy budować i bronić zamki u boku Króla Artura. Produkcja zostanie wydana przez firmę bitComposer Games w pierwszej połowie 2013 roku na pecetach.
- Gra pokaże legendę o Królu Arturze z perspektywy obu stron konfliktu
- Centralnym motywem zabawy będzie budowa i obrona zamków
- Produkcja trafi do sprzedaży w pierwszej połowie 2013 roku na PC
Firma bitComposer Games zapowiedziała nową strategię czasu rzeczywistego – Citadels. Poznamy w niej legendę Króla Artura z kilku perspektyw, budując zamki oraz przeprowadzając kampanie wojskowe. Tytuł zostanie przygotowany przez studio Games Distillery z Bratysławy (Naval Warfare) i trafi do sprzedaży na pecetach w pierwszej połowie 2013 roku. Czyżby powstawała konkurencja dla lubianej w Polsce serii Twierdza?
W Citadels, jak pisze wydawca w informacji prasowej, otrzymamy dwie kampanie pokazujące legendę Króla Artura z perspektywy obu stron konfliktu. W pierwszej staniemy u boku legendarnego władcy, a w drugiej pomożemy jego przeciwnikom – Morganie i Mordredowi. Centralnym motywem będzie budowa i obrona twierdz. Mówimy o projektowaniu zamków i rozstawianiu pułapek przeciwko oblężeniom oraz dbaniu o dopływ surowców.
Producent ze Słowacji szykuje kilka dodatków do kampanii solowych. W planach jest rozgrywka typu sandbox oraz tryby wieloosobowe, polegające zarówno na kooperacji, jak i współzawodnictwie. Jednym z pomysłów jest przeciwstawienie drużyny czterech graczy przeciwnikom kierowanym przez sztuczną inteligencję. Taka forma zabawy będzie wymagała stosowania wspólnych taktyk w obrębie jednej mapy.
Niewątpliwą atrakcją gry będzie obecność bohaterów legend o Królu Arturze. W starciach udział wezmą między innymi Merlin oraz Rycerze Okrągłego Stołu. Sama rozgrywka nie została jeszcze pokazana w żadnym filmie, więc trudno określić jej charakter. Wydawca obiecuje szczegółową grafikę oraz realistyczny system destrukcji. Więcej szczegółów poznamy w nadchodzących tygodniach – zainteresowanych odsyłamy na fanpage gry.
Słowackie studio Games Distillery ma na koncie bodajże tylko jeden tytuł – wspomniany Naval Warfare, znany też jako Aqua. Deweloper został założony w 2008 roku przez Juergena Reusswiga oraz Slavo Hazucha. Obaj producenci pracują w branży od kilkunastu lat i pomagali przy takich tytułach jak Anno 1602 oraz Anno 1503.